شناسهٔ خبر: 18046365 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

نوسان بهای سکه در بازار آتی

معاملات آتی سکه در بورس کالای ایران،روز گذشته به 2 هزار و 489 قرارداد و ارزش 342 میلیارد ریال رسید.

صاحب‌خبر -
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، در دومین روز هفته، سکه تمام بهار آزادی معاملات خود را با کاهش قیمت نسبت به روز شنبه آغاز کرد.
در ادامه روز به دلیل افت دلار، سکه در بازار نقدی کاهش بیشتری را تجربه کرد، اما بعداز ظهر همین روز تغییر مسیر داد و افزایش اندکی را به ثبت رساند که کارشناسان دلیل اصلی این روند متغییر در بازار آتی را افت و خیز بهای سکه در بازار نقدی عنوان کردند.
روز گذشته هر پنج سر رسید بازار آتی روند متفاوتی را تجربه کردند، به طوری که سکه تحویل اسفند ماه با ثبت قیمت یک میلیون و 204 هزار تومان، کاهش 0.03 درصدی را تجربه کرد.
قرارداد تحویل اردیبهشت 96 با قیمت یک میلیون و 248 هزار تومان رشد 0.32 درصدی را به ثبت رساند.
از طرفی سکه تحویل سال آتی با نرخ یک میلیون و 292 هزار تومان به فروش رسید که تغییر قیمتی جدیدی را نسبت به روز شنبه تجربه نکرد.
همچنین سررسید شهریورماه سال آینده با نرخ یک میلیون و 336 هزار تومان معامله و رشد 0.02 درصدی را تجربه کرد و در پایان نیز سررسید آبان سال 96 با قیمت یک میلیون و 383 هزار تومان معامله شد و نسبت به روز شنبه ثابت باقی ماند.
نگاهی به بازار نقدی
روز یکشنبه ، سکه تمام بهار آزادی در برابر اثر پذیری از افت قیمت دلار مقاومت کرد. در دومین روز هفته ، شاخص بازار ارز 7 تومان از ارزش خود را از دست داد و به قیمت 3 هزار و 790 تومان رسید. با وجود افت قیمت دلار، سکه تمام بهار آزادی کاهشی را ثبت نکرد و با هزار تومان افزایش به قیمت یک میلیون و 191 هزار تومان رسید، در سوی دیگر در بازار موازی دلار ، تقاضای محدود در کنار احتیاط معامله گران دو عاملی بودند که زمینه ساز افت قیمت ارز شدند. بی توجهی سکه به افت قیمت دلار را می توان به منزله استقلال قیمت این فلز گرانبها از ارز یاد شده در روز یکشنبه دانست.
همچنین نیم سکه و ربع سکه به ترتیب 640 و 344 هزار تومان داد و ستد شد.
 

 معامله آنلاین 23 سکه در بورس کالا

در معاملات گواهی سپرده سکه طلا از ابتدای هفته جاری تا به امروز 23 قطعه سکه بهار آزادی به ارزش 273 میلیون ریال در قالب گواهی سپرده در بورس کالا معامله شده است.

به گزارش بورس کالای ایران ، روزهای شنبه تا دوشنبه هفته جاری 23 سکه در 6 نوبت مورد معامله قرار گرفته است که بیشترین حجم به معاملات امروز با 10 سکه و ارزش 119 میلیون ریال اختصاص داشت.
آخرین پیشنهاد صف خرید متقاضیان سکه نیز طی این روز، یک میلیون و 192 هزار تومان و آخرین پیشنهاد فروش سکه به صورت آنلاین در بورس کالا نیز یک میلیون و 200 هزار تومان بوده است .
به اعتقاد کارشناسان، با توجه به افزایش ساعات معاملات گواهی سپرده سکه طلا که از روز شنبه 18 دی امسال از 12 و 30 دقیقه به 15 و 30 دقیقه افزایش یافته و همچنین راه اندازی صندوق طلا در آینده ای نزدیک ، به زودی شاهد اقبال سرمایه گذاران و صندوق های سرمایه گذاری به سمت انجام معاملات گواهی سپرده سکه خواهیم بود.

نظر شما