شناسهٔ خبر: 18046358 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

معاون میراث فرهنگی استان تهران: خانه تاریخی سپهبد امیر احمدی تخریب نمی شود

تهران -ایرنا- معاون میراث اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان تهران گفت: طی مکاتبات اداری با کمیته امداد و شهرداری منطقه 11 از تخریب و یا مزایده خانه تاریخی سپهبد امیر احمدی جلوگیری شد.

صاحب‌خبر -

سپیده سیروس نیا روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: ملک و خانه سپهبد امیر احمدی به لحاظ ارزش و قدمت تاریخی یکی از بناهای ارزشمند پایتخت به شمار می رود.
وی گفت: با توجه به بررسی های کارشناسان این اداره کل از ملک مشخص شد که این بنا از نظر تاریخی واجد ارزش ملی بوده و به عنوان میراث فرهنگی باید حفظ شود.
سیروس نیا با تاکید بر مستندنگاری از داخل بنا و ارزش گذاری قدمت تاریخی این ملک، تصریح کرد: در این راستا باید با هماهنگی مسئولان کمیته امداد امام خمینی(ره) برای یافتن راهکاری مناسب اقداماتی را در مسیر حفظ منافع ملی آن انجام داد.
به گفته معاون میراث فرهنگی استان تهران، در صورت تخریب یا هر گونه عملکردی در این مجموعه، موضوع را از طریق قانونی پیگیری خواهیم کرد.
سپهبد احمد امیراحمدی، نخستین سپهبد ایران و یکی از مهره‌های اصلی کودتای سوم اسفند، هشت بار وزیر جنگ، ۲ بار وزیرکشور، پنج بار فرماندار نظامی تهران، ۲ بار فرمانده کل ژاندارمری، سالها فرمانده لشگرهای لرستان، آذربایجان و نیز ۱۶ سال عضو مجلس سنا بود.
خانه سپهبد امیر احمدی با قدمت دوره اواخر قاجار به مساحت 7 هزار متر مربع در خیابان حافظ، نرسیده به میدان حسن آباد، بین خیابان‌های پیام انقلاب و شهید محمدعلی سید صدری قرار دارد.
خبرنگار: امین کمالی فر - انتشار: محمد آجورلو
تهرام/7247//1348

انتهای پیام /*

نظر شما