شناسهٔ خبر: 18046295 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

جانشین رئیس جشنواره ملی فیلم کوتاه حسنات:

دو هزار و ۷۸۵ اثر به ششمین جشنواره حسنات ارسال شد

خبرگزاری شبستان: جانشین رئیس جشنواره ملی فیلم کوتاه حسنات اصفهان گفت: تعداد کل آثار رسیده به دبیر خانه ششمین دوره جشنواره ملی فیلم کوتاه حسنات اصفهان بالغ بر ۲ هزار و ۷۶۵ اثر است که در بخش ملی و شهروندی ی به دبیرخانه ارسال شده اند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اصفهان محمد سعید عشاقی جانشین رئیس جشنواره حسنات دوشنبه (2 اسفند) در نشست خبری ششمین جشنواره ملی فیلم کوتاه حسنات با ارائه آماری در خصوص آثار ارسال شده در بخش‌های مختلف این جشنواره اظهار داشت: تعداد کل آثار رسیده به دبیر خانه ششمین دوره جشنواره ملی فیلم کوتاه حسنات اصفهان بالغ بر 2 هزار و 765 اثر است که در بخش ملی یک‌هزار و 785 و در بخش شهروندی یک هزار  اثر به دبیر خانه جشنواره ارسال شده است.

 

وی با اشاره به اینکه در کنار بخش‌های داستانی، مستند، پویانمایی و فیلمنامه در جشنواره ششم بخش  «هر شهروند یک فیلم کوتاه» نیز تعریف شده است، افزود: بر این اساس استان‌های تهران، اصفهان، خراسان رضوی، قم و گیلان بیشترین اثر را به دبیرخانه جشنواره حسنات ارسال کردند.

 

جانشین رئیس جشنواره حسنات در ادامه به برگزاری سومین همایش داروان جوان حسنات در ششمین دوره از این جشنواره اشاره کرد و افزود: در این دوره نیز 147 متقاضی برای داوران جوان ثبت‌نام کردند که دوره پذیرش و آموزش این داوران در حال برگزاری است.

 

وی به بخش مسابقه کتابخوانی اشاره کرد و ادامه داد: از تعداد هشت هزار نفر شرکت کننده پنج هزار  و 455 پاسخ صحیح داده‌اند که 70 درصد از استان اصفهان و 30 درصد از دیگر استان‌های کشور از جمله قم، خوزستان، لرستان، مشهد، خراسان جنوبی، کرمانشاه، یزد، اهواز، شیراز، چهارمحال و بختیاری، کرمان، تهران، البرز و اصفهان هستند.

 

عشاقی اضافه کرد: تعداد آثار رسیده در جشنواره اول بالغ بر 800، دوم 677، سوم 931، جشنواره چهارم یک هزار و 145، پنجم دو هزار و 200 و ششم 2 هزار و 765 اثر است.

 

گفتنی است که در ادامه این نشست خبری از پوستر ششمین دوره جشنواره ملی فیلم کوتاه حسنات اصفهان رونمایی و از خبرنگاران فعال دوره گذشته نیز تجلیل شد.

نظر شما