شناسهٔ خبر: 18041793 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

دبیر ششمین جشنواره ملی فیلم کوتاه حسنات اصفهان:

برگزاری بخش بین‌الملل جشنواره فیلم کوتاه حسنات به‌صورت غیررقابتی/ ۱۰۰۰ فیلم شهروندی به دبیرخانه جشنواره رسید

R41346/P41362/S6,51/CT11

دبیر ششمین جشنواره ملی فیلم کوتاه حسنات اصفهان درباره اکران فیلم‌هایی با موضوع "نیکوکاری در جهان" در بخش غیررقابتی بین‌المللی این جشنواره گفت: ۳۲ فیلم در بخش بین‌الملل در ۲ گروه مرور بر آثار سینمای آلمان و نمایش فیلم از ۱۶ کشور اکران می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اصفهان، سید رسول صدر عاملی ظهر امروز در نشست خبری ششمین جشنواره ملی فیلم کوتاه حسنات اصفهان با یادی از مرحوم زاون قوکاسیان و عباس کیارستمی اظهار داشت: روزی که این مأموریت به من واگذاری شد فکر نمی‌کردم بتوانم از پس آن بربیاییم و کار سختی بود اما با توجه به کارنامه جشنواره تلاش کردیم که همه دغدغه مسئولانی که دغدغه فرهنگی دارند در کنار جشنواره قرار بگیرد.

وی افزود: سینمای ایران بازتاب جامعه است و بازتاب مشکلات، اندوه و غم جامعه در آثار سینمایی مشخص می‌شود اما در کنار آن جشنواره حسنات به‌طور مشخص به موضوع نیکوکاری و مهربانی پرداخته است و سینماگران آینده مملکت را به سمت هدایت می‌کند و جشنواره حسنات مرکز شناسایی و استعدادیابی فیلم‌سازان است و مأموریت جشنواره تفکر به زیبایی و نیکوکاری است.

دبیر ششمین جشنواره ملی فیلم کوتاه حسنات اصفهان بیان کرد: امسال بحث هر شهروند یک فیلم‌ساز مطرح کردیم و هیچ کشوری در دنیا به‌اندازه ایران سیل عظیم علاقه‌مند به سینما را ندارد و در همه خانواده‌ها یک عاشق سینما وجود دارد و به شهروندان فرصت دادیم که هرکسی یا امکانات موبایلی خود شروع به ساخت فیلم کوتاه کردند و در مدت کوتاهی بیش از 1000 فیلم به جشنواره رسید و این نشان از استعدادهای نهفته در بین مخاطبان سینما را دارد که قرار است تمام فیلم‌ها در 2 بخش داوری و اکران شود.

وی تصریح کرد: جشنواره حسنات می‌تواند یک راه آبی زُلال را برای یادآوری احسان را باز کند که شهروندان با ساعت فیلم‌های کوتاه این مسیر را مزین کردند.

صدر عاملی بیان کرد: جشنواره امسال استانی با یک نگاه ملی برگزار شد و فیلم‌های برگزیده به‌صورت هم‌زمان در استان‌های دیگر نمایش داده می‌شود و امسال بخش بین‌الملل را به‌صورت غیررقابتی با موضوع نیکوکاری در جهان در حاشیه جشنواره برگزار می‌شود که 32 فیلم در بخش بین‌الملل در 2 گروه به نمایش درمی‌آید که یک بخش مرور بر آثار سینمای آلمان و نمایش فیلم از 16 کشور است.

 وی با اشاره به هیئت انتخاب و داوران ششمین جشنواره ملی فیلم کوتاه حسنات اصفهان بیان کرد: کیانوش عیاری، ابراهیم حقیقی، خسرو دهقان، محمد کات، بهرام عظیمی، آیدا پناهنده، فریدون خسروی ازجمله هیئت داوران ششمین جشنواره ملی فیلم کوتاه حسنات اصفهان هستند.

وی درباره اکران فیلم‌های جشنواره حسنات در طول سال افزود: برنامه‌ریزی‌های لازم برای این اقدام صورت گرفته است و تاکنون پیشنهاداتی نیز مطرح شده است که در صورت هماهنگی ارگان‌ها و نهادها این فیلم‌ها در طول سال به‌صورت یک بسته تصویری DVD و یا نمایش هفتگی اکران می‌شود.

ترویج فرهنگ احسان و نیکوکاری هدف اصلی جشنواره فیلم کوتاه حسنات

رئیس ششمین جشنواره ملی فیلم کوتاه حسنات اصفهان بیان کرد: جشنواره امسال یک حرکت ملی هنری و فرهنگی است و با همت دبیر جشنواره رسول صدر عاملی بعد از مرحوم زاون قوکاسیان شکل جدی‌تری به خود گرفت.

حسین ملایی افزود: آثار ارسال شده از سراسر کشور سبب شد که ما جدی‌تر و مصمم‌تر به این جشنواره بپردازیم و موضوع این جشنواره احسان و نیکوکاری است و ما به‌عنوان به موسسه خیریه این فرهنگ را با زبان زیبایی هنرمندان کشور منتقل کنیم زیرا زبان هنر گویاتر از هر زبانی است.

رئیس شورای سیاست‌گذاری ششمین جشنواره ملی فیلم کوتاه حسنات اصفهان نیز در این نشست بیان کرد: این جشنواره طبق سنوات قبل در برنامه زمان‌بندی‌شده برگزار می‌شود و امروز وقتی بحث از احسان و نیکوکاری می‌کنیم دامنه آن بسیار وسیع و پراکنده است و ما با همین نگاه و مطابق شرایط امروز جامعه کنونی در غالب علی مختلف به جشنواره نگاه کردیم.

سید علی نکویی افزود: در جامعه ما مؤسسات و خیریه‌های زیادی در زمینه احسان و نیکوکاری شکل گرفته و گروه‌هایی مختلفی از خودم دور هم جمع شدند و تلاش می‌کنند در زمینه احسان و نیکوکاری فعالیت می‌کنند که امسال در جشنواره از مؤسسات خیریه و یک چهره خیر تجلیل می‌شود. تجلیل از خیرین در راستای انتقال پیام و ترویج تفکر نیکوکاری به‌عنوان یک اثر فرهنگی توسعه پیدا کند.

2765 اثر راه یافته به ششمین جشنواره فیلم کوتاه حسنات

جانشین رئیس ششمین جشنواره ملی فیلم کوتاه حسنات اصفهان نیز در این نشست بیان کرد: پیشتازی جشنواره امسال نسبت به سال‌های گذشته روند رشد خوبی داشته است به‌طوری‌که در طول ادوار جشنواره این روند قابل لمس است، در جشنواره نخست 800 اثر، در دور دوم جشنواره 670 اثر، دور سوم 931 اثر، دور چهارم 1145 اثر، دور پنجم 2200 اثر و امسال 2765 اثر در سطح ملی به دبیرخانه جشنواره ارسال شده است.

محمد سعید عشاقی با بیان اینکه در بخش ملی 1885 اثر و در بخش داستانی 718 اثر، در بخش مستند 361 اثر، در بخش پویانمایی 137 اثر و در بخش فیلم‌نامه نیز 569 اثر به بخش مسابقه راه پیدا کردند، اضافه کرد: آثار جشنواره ملی در 29 استان و 177 شهر کشور اکران می‌شود.

وی با بیان اینکه بیشترین آثار جشنواره از استان تهران، اصفهان، خراسان، قم و گیلان و مازندران به دبیرخانه ارسال شده است، گفت: با اعلام فراخوان مشارکت جوانان در بخش داوری آثار راه‌یافته به جشنواره، 147 نفر ثبت‌نام کردند و امسال شاهد حضور داوران جوان در کنار داوران پیشکسوت جشنواره هستیم.

جانشین رئیس ششمین جشنواره ملی فیلم کوتاه حسنات اصفهان با بیان اینکه در مراسم افتتاحیه جشنواره از خیران فعال حوزه اجتماعی و هنری تجلیل می‌شود، اضافه کرد: در این دوره از جشنواره اداره کل فرهنگ و ارشاد، بهزیستی، حوزه هنری، شهرداری اصفهان، سازمان محیط‌زیست، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، دانشگاه هنر و دانشگاه صنعتی مشارکت داشته‌اند.

به گزارش تسنیم، ششمین جشنواره ملی فیلم کوتاه حسنات اصفهان از 14 تا 18 اسفندماه در اصفهان برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

نظر شما