شناسهٔ خبر: 18039876 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

رعایت اصل اعتدال در انتخاب

باید انتخابات در امانتداری و بی طرفی کامل برگزار شود

استاندار اصفهان گفت: ما خواهان انتخاباتی هستیم که مجریان آن امانتدار و صادق باشند و انتخابات باید با امنیت کامل و با شکوه و ابهت برگزار شود و در انتخاب اعضای هیأت های اجرایی نیز باید اصل اعتدال رعایت شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش برنا از اصفهان ، دکتر رسول زرگرپور در گردهمایی فرمانداران استان از تلاش های ۱۱ ماهه ی فرمانداران ، بخشداران و دهیاران استان که علیرغم همه ی محدودیت ها و مشکلات تلاش کردند استانی آرام و با امنیت و آرامش داشته باشیم و بستر برای فعالیت های عمرانی و حل مشکلات و مسائل شهرها ، روستاها و مردم فراهم گردد ، تقدیر کرد.

وی با بیان اینکه در طول چندماه آینده شرایط سخت تر و ویژه تر خواهد شد، ادامه داد: انتخابات پیش رو انتخابات مهم و سرنوشت سازی خواهد بود که سرنوشت چهارسال مدیریت کشور، مدیریت شهری و دهیاری ها را رقم خواهد زد.

استاندار اصفهان با بیان اینکه با نزدیک شدن به انتخابات برخی از شوراها و شهرداریها طرح هایی بدون کارشناسی و تأمین اعتبارکلنگ زنی می کنند، خاطرنشان کرد: یکسری از پروژه هایی که هنوز تکمیل نیست افتتاح می شود و تبلیغات رسانه ای توسط شهرداری ها و شوراها انجام می شود که باید با حساسیت این مسائل پیگیری شود.

وی با تاکید بر اینکه نباید برای شهرداران و شوراهای بعدی هزینه ایجاد شود، تاکید کرد: نباید با هزینه ی شهرداری ها تبلیغات رسانه ای و مطبوعاتی با اهداف انتخاباتی صورت گیرد.

مجریان انتخابات حق حضور در جلسات حزبی ، سیاسی و محفلی ندارند

زرگرپور با اشاره به انتخابات ریاست جمهوری و تجربیات گذشته، گفت: باید یک چارچوب مشخص برای هیأت های اجرایی مشخص شود و در انتخاب هیأت های اجرایی باید افراد معتدل انتخاب شوند.

وی افزود: ما خواهان انتخاباتی هستیم که مجریان آن امانتدار و صادق باشند و انتخابات باید با امنیت کامل و با شکوه و ابهت برگزار شود و با توجه به تاکید مقام معظم رهبری حق الناس به طور کامل رعایت شود.

استاندار اصفهان تاکید کرد: مجریان انتخابات باید همانند انتخابات قبل ، با امانتداری و بی طرفی کامل انتخابات را برگزار کنند.

رسول زرگرپور اضافه کرد: مجریان انتخابات حق حضور در جلسات حزبی و سیاسی ندارند و با توجه به تاکید وزیر کشور مجریان انتخابات در جلساتی که شائبه ی سیاسی بودن و انتخاباتی دارد نباید شرکت داشته باشند.

وی افزود: هیأت های نظارت جایگاه مهمی دارند و باید همکاری با آن ها به شکل مطلوب و با هماهنگی کامل صورت گیرد.

*تشریح سه طرح اقتصای دولت برای حل مشکلات واحدهای اقتصادی، تثبیت اشتغال و ایجاد اشتغال جدید

وی در ادامه به مشکلات اقتصادی اشاره کرد و افزود: همه ی مسئولین کشور اصلی ترین و مهمترین چالش کشور را مسائل اقتصادی می دانند و مقام معظم رهبری نیز در این ارتباط نسخه ی اقتصاد مقاومتی را عنوان نمودند که از چندسال قبل در دستورکار دولت قرار گرفت و به صورت جدی پیگیری می شود.

استاندار اصفهان افزود: امسال علیرغم همه ی تلاش ها و فعالیتها شرایط اقتصادی سختی ایجاد شد ولی دولت تلاش کرد که با ایجاد طرح های اقتصادی بخشی از مشکلات مربوط به صنعت و بیکاری را برطرف نماید.

رسول زرگرپور به تشریح این طرح ها و اقدامات صورت گرفته پرداخت و افزود: یکی از این طرحها تشکیل کارگروه تسهیل و رفع موانع تولیدی می باشد که در این کارگروه دولت اختیاراتی را به استانداران تفویض نمود و در این مرحله بدون در نظر گرفتن تسهیلات مشکلات واحدهای بحران زده احصا و با پیگیریهای صورت گرفته مرتفع گردید.

وی افزود: بسیاری از مشکلات این واحدها مربوط به بیمه، مالیات و تسهیلات دریافتی بود که برطرف گردید و با این اقدام ۲۶ هزار شغل تثبیت شد.

وی به بسته ی حمایتی دوم از واحدهای تولیدی کوچک و متوسط اشاره کرد و افزود: این طرح با هدف حفظ اشتغال موجود صورت گرفت که کار عظیم و بزرگی بود و واحدهایی که نیازمند تسهیلات بودند در سامانه ی بهین یاب ثبت نام کردند و استان اصفهان در مجموع در این مقوله رتبه ی اول کشور را به خود اختصاص داد.

زرگرپور اضافه کرد: با بیش از ۱۰۲۰ واحد با مبلغ ۸۰۰ میلیارد تومان عقد قرارداد شده است که تاکنون ۹۵۳ واحد مبلغی در حدود ۷۳۰ میلیارد تومان تسهیلات دریافت کرده اند و ۴۵ هزار فرصت شغلی تثبیت شد.

وی با اشاره به طرح توسعه اشتغال پایدار گفت: این طرح با هدف ایجاد اشتغال جدید با تسهیلات صندوق توسعه ی ملی پیش بینی شده است که در حال پیگیری و انجام است.

استاندار اصفهان با بیان اینکه پرونده ی ۱۲۷ واحد اقتصادی با اشتغال بالای ۱۰۰ نفر جهت پیگیری مشکلات این واحدها برای تصمیم گیری به تهران ارسال شده است که ۸۸ واحد تولیدی با تسهیلات ۳۱۰۰۰ میلیارد ریال در دست پیگیری است ، گفت: مسائل اقتصادی، افزایش قیمت ها ، بیکاری کارگران همچنان وجود دارد ولی با این اقدامات وضعیت مناسب تری را در این بخش شاهد هستیم که باید به مردم اطلاع رسانی شود.

رسول زرگرپور به مسائل کارگری نیز اشاره کرد و افزود: گر چه در کمیسیون کارگری این معضلات بررسی می شود ولی باید به این نکته توجه کنیم که مسائل کارگری باید قبل طرح شدن در فضای بیرونی در داخل واحدهای تولیدی حل و فصل شود و هنر مدیران باید این باشد که مسائل کارگری در داخل کارخانه حل شود.

*تاکید استاندار بر کنترل آنفولانزای فوق حاد پرندگان

استاندار اصفهان به حوادث طبیعی رخ داده در کشور اشاره کرد و افزود: در استان اصفهان سیلاب های بزرگ و مخرب صورت نگرفت ولی در تعدادی از استان ها خسارت های هنگفتی را به بار آورد.

وی با بیان اینکه در استان اصفهان معمولاً خشکسالی بعنوان یک بحران سنواتی مطرح است، گفت: مزید بر مشکل خشکسالی ، آنفولانزای فوق حاد پرندگان نیز استان را درگیر نموده است که لازم است که همه ی دستگاههای مسئول از جمله نیروهای نظامی و انتظامی و بسیج برای جلوگیری از روند رو به رشد این بیماری همه اقدامات لازم را معمول نمایند.

رسول زرگرپور افزود: اصفهان اولین استان کشور در تولید مرغ و تخم مرغ است و شیوع این بیماری علاوه بر استان می تواند معضلی را در کشور ایجاد کند لذا باید هرچه سریعتر این بیماری کنترل شود.

*تعامل فرمانداران با ائمه ی جمعه و نمایندگان مجلس شورای اسلامی ضروری است

رسول زرگرپور خواستار ارتباط بیشتر فرماندارن با نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی شد و اظهارداشت: فرمانداران باید با تدبیر و عملکرد خود هماهنگی لازم را با نمایندگان مجلس شورای اسلامی داشته باشند و با توجه به جایگاه نمایندگان باید فارغ از مسائل سیاسی مورد احترام قرار گیرند و هماهنگی و تعامل با آن ها صورت پذیرد.

استاندار اصفهان با بیان اینکه نهاد نماز جمعه و ائمه جمعه جایگاه ویژه ومهمی دارند، گفت: باید تعامل خوبی با این نهاد صورت گیرد و مسائل و مشکلات شهرستان ها و اقدامات صورت گرفته برای ائمه ی جمعه تشریح شود چرا که آنان رابط دستگاه های اجرایی و مردم هستند بنابراین باید همکاری و هماهنگی بیشتری با آنان صورت گیرد.

وی به تعامل با بخش خصوصی اشاره کرد و افزود: در خصوص مشارکت و دریافت کمک از بخش خصوصی و واحدهای تولیدی برای تکمیل پروژه ها و طرح ها ، باید شفاف، بی پرده و کاملاً مشخص عمل شود و حالت اجباری نداشته باشد تا شائبه ای برای دستگاههای اجرائی و حاکمیتی پیش نیابد.

 

نظر شما