شناسهٔ خبر: 18035841 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

لیگ قهرمانان آسیا

پرسپولیس-الهلال؛ دربی آسیا در زمین بی‌طرف/ رییس‌بازی ممنوع!

شاگردان برانکو در اولین بازی آسیایی خود در این فصل به مصاف الهلال عربستان خواهند رفت.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا، در اولین هفته از لیگ قهرمانان آسیا در یک بازی حساس دو تیم پرسپولیس و الهلال عربستان روز سه‌شنبه در ورزشگاه سلطان قابوس مسقط به مصاف هم خواهند رفت.

تیم پرسپولیس بعد از یک سال وقفه در لیگ قهرمانان آسیا در این فصل در اولین بازی خود باید در ورزشگاه سلطان قابوس شهر مسقط به مصاف الهلال عربستان به میدان برود. همانند سال گذشته بزرگترین مشکلی که نمایندگان ایران در لیگ قهرمانان آسیا دارند این است که باید مقابل تیم‌های عربستانی در خارج از ایران بازی کنند و این مسئله باعث شده که ما نتوانیم در بازی‌هایی که میزبان هستیم از تماشاگران پرشور ایرانی بهره ببریم. سرخ‌پوشان در اولین بازی خود مقابل تیم سرسختی قرار خواهند گرفت که همواره در همه ادوار لیگ قهرمانان آسیا حضور داشته و از بازیکنان خوبی نیز بهره می‌گیرد.

دو تیم پرسپولیس و الهلال شرایط تقریبا برابری در لیگ کشورهای خود دارند و هردوی این تیم‌ها در این فصل موفق شده‌اند که 15 پیروزی و تنها 2 باخت را کسب کنند. همچنین پرسپولیس و الهلال بهترین خط دفاعی را در لیگ به خود اختصاص داده‌اند هرچند که تعداد گل دریافتی سرخ‌پوشان از حریف عربستانی کمتر است. اما نماینده عربستان در خط حمله وضعیتی به مراتب بهتر از سرخ‌پوشان تهران داشته و توانسته‌اند که 46 گل را به ثمر برسانند و پرسپولیس تا هفته قبل لیگ برتر 30 گل را برای خود به ثبت رسانیده است. خط دفاعی پرسپولیس که بعد از گذشت 22 هفته از لیگ برتر تنها 9 گل را دریافت کرده و از خط دفاعی مستحکمی برخوردار است در این بازی آزمون سختی مقابل مهاجمان الهلال در پیش دارد. پرسپولیسی‌ها در شرایطی به مصاف نماینده عربستان خواهند رفت که همانند این تیم در 6 بازی اخیر خود 5 برد را کسب کرده‌اند و از این‌رو با روحیه‌ای مضاعف در ورزشگاه مسقط حاضر خواهند شد. شاگردان برانکو در هفته بیست و یکم در دربی 84 بازی را مقابل حریف سنتی خود استقلال واگذار کرد ولی توانست در بازی هفته پیش مقابل سپاهان این شکست را جبران کند و با انگیزه و روحیه‌ای دوچندان مقابل الهلال صف‌آرایی کند.

برانکو در این بازی همه بازیکنان خود را در اختیار دارد و باید دید که سربازان سرخ‌پوش که در دو سال گذشته شرایط خوبی در لیگ داشته‌اند و سال گذشته با تفاضل گل قهرمانی را از دست دادند و در این فصل نیز امید اول قهرمانی به شمار می‌روند می‌توانند در یک بازی خارج از خانه مقابل الهلال امتیازی را کسب کنند. از آنجا که این بازی در یک کشور عربی برگزار می‌شود مسئولان الهلال تمهیدات ویژه‌ای را اندیشیده‌اند که هواداران با پرچم‌های این تیم در ورزشگاه حاضر شوند. بازی نمایندگان ایران و عربستان همواره از حساسیت خاصی برخوردار بوده و در این بازی نیز سرخ‌پوشان قطعا با تعصب خاص ایرانی حاضر خواهند شد. در طول سال‌های گذشته این دو تیم بازی‌های زیادی را با هم انجام داده‌اند که خاطره‌انگیزترین بردی که پرسپولیس مقابل الهلال به دست آورد به سال 79 برمی‌گردد که سرخ‌پوشان با سه گل علی کریمی، حامد کاویانپور و علی انصاریان در ورزشگاه آزادی پیروز شدند. مهدی طارمی در نوک خط حمله پرسپولیس و سیدجلال حسینی در قلب خط دفاع در این بازی نقش بسزایی خواهند داشت.

نظر شما