شناسهٔ خبر: 18034698 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایکنا | لینک خبر

معرفی نفرات برتر سومین دوره مسابقات قرآن منطقه آزاد ارس

گروه فعالیت‌های قرآنی: سومین دوره مسابقات قرآن، اذان و نهج‌البلاغه منطقه آزاد ارس با معرفی نفرات برتر به کار خود پایان داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از آذربایجان‌شرقی، سومین دوره مسابقات قرآن، اذان و نهجالبلاغه منطقه آزاد ارس ویژه ارسوندان، دانش آموزان، دانشجویان و کارکنان منطقه آزاد ارس،خداآفرین و شهرستان جلفا روز یکشنبه یکم اسفندماه با معرفی نفرات برتر به کار خود پایان داد.

در این مسابقات که در 8 رشته و با حضور داوران مطرح و مجرب کشور در منطقه آزاد ارس برگزار شد، سه گروه سنی زیر 10 و 15سال و بیشتر از 15سال در رشته‌های صحیح خوانی، قرائت ترتیل و تحقیق، حفظ تخصصی و عمومی، مفاهیم اذان و نهج‌البلاغه براساس آیین نامه شورای راهبردی قرآن مناطق آزاد به رقابت پرداختند.

در بخش قرائت برادران زیر 15 سال و در رشته تحقیق «یاسین عالی‌زاده»، «علی رنجبر» و «امیر رضا مختاری» و در سن زیر 15 سال محمد «باقر حسینی نسب»، « ماشاءا... دشمن کش» و «هادی طلائی» به ترتیب اول تا سوم شدند.

همچنین در رشته ترتیل برادران زیر 15 سال «امیرحسن عظیمی‌پور»، «رضا بابایی»، « مهدی خان محمدزاده» «امیرمحمد شیخبگلو و در سن بالای 15 سال«اکبر عظیمی»، «صالح مکرم» و «فرهاد محمدی» به ترتیب اول تا سوم شدند.

در رشته حفظ عمومی زیر 15 سال برادران «مهدی سلطانی»، «مهدی احرامی»، «امیرحسین ذاکری» و سن بالای 15 سال این رشته «میثم دولتی»، «مرتضی ناهیدی» و «احسان مرادی» اول تا سوم شدند.

در رشته حفظ خردسالان «محمدحسین عظیمی‌پور»، «علی حسین عظیمی‌پور» و «عباس حسنلو» به ترتیب اول تا سوم شدند و نفرات برتر رشته حفظ تخصصی سه جزء زیر15 سال برادران «امیر محمد کریمی» و در رده سنی بالای 15 سال «محمد ایازی» معرفی شدند.

در رشته حفظ تخصصی زیر 15 سال پنج جزء «وهاب اسلامی» و در رشته پانزده جزء «معین قربانی» به عنوان نفرات برتر معرفی شدند.

در رشته اذان زیر 15 سال «رضا شکرزاده»، «علیرضا عالی زاده»، «عرفان شکرزاده» و در رده سنی بالای 15 سال «علی صادقی»، سید «اسماعیل علی عربی» و «محمد شریفی» به ترتیب اول تا سوم شدند.

در رشته صحیح خوانی برادران «علی اصغر ناهیدی» اول، «حسین جلیلی» دوم و «سالار آذری» سوم شد.  در بخش قرائت و رشته تحقیق خواهران بالای 15 سال «ام البنین حسن بگلو» نفر برتر شد و در رشته ترتیل زیر15 سال «رعنا داداش‌زاده» اول شد و «فاطمه مصطفوی و » «عاطفه مقصودی» به صورت مشترک دوم و یلدا داداش زاده نیز به مقام سوم رسیدند.

در رده سنی بالای 15 سال ترتیل خواهران نیز «فاطمه حسینی نسب»، «پروین پورقاسمی» و «رقیه سلطانی» اول تا سوم سدند.

در رشته حفظ عمومی بانوان زیر 15 سال «فاطمه سربازی»، «زهرا حسن‌لو»، «زهرا مصطفایی» و در رده سنی بالای 15 سال این رشته «محبوبه اجرایی»، «گلی همتی» و «فریده سلطانی» اول تا سوم شدند.

در رشته حفظ خردسالان نیز «زهرا عظیمی‌پور»، «کوثر قاسم زاده»، «مهنا قنبری» اول تا سوم شدند و در رشته حفظ تخصصی سه جزء زیر 15 سال «نرگس نصیری» و «الهه اکرامی» اول و دوم و در رده سنی بالای 15 سال «رقیه محمودی»، «معصومه خدادادی» و «بهناز قاسمی» نیز اول تا سوم شدند.

در رشته حفظ تخصصی پنج جزء بالای 15 سال «کلثوم اسکندری» و «فاطمه دهقان» و در رشته 10 جزء «سمیه خدادادی» نفرات برتر معرفی شدند.

در بخش مفاهیم سوره نور «سعیده پورعلی»، «سمیرا زحمت کش» و «رباب درخشانی» اول تا سوم شدند و در رشته نهج‌البلاغه شهلا مهدی نژاد، «فاطمه خلیلی» و «میثم دولتی» به ترتیب مقام اول تا سوم را به خود اختصاص دادند.

همچنین در رشته حفظ تخصصی 10 جزء بانوان از «زهرا حسینی» و در بخش مفاهیم سوره نور نیز از «جواد دولتی» تقدیر شد.

نظر شما