شناسهٔ خبر: 18026351 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

آمریکا تا اطلاع ثانوی نمی‌تواند کار بکند حتی اگر ۵۰ برجام بسازد

بذرپاش: یکی از بزرگترین تهدیدات القای باور ما نمی‌توانیم است

R41371/P4001/S6,73/CT47

نماینده سابق مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه آمریکا تا اطلاع ثانوی نمی‌تواند کار بکند حتی اگر ۵۰ برجام بسازد گفت: یکی از بزرگترین تهدیدات القای باور ما نمی‌توانیم است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اراک، مهرداد بذرپاش دقایقی پیش در همایش "انقلاب مستضعفان، به کام نجومی بگیران" که در دانشگاه اراک برگزار شد با اشاره به تحریم‌‌های اعمال شده از سوی آمریکا اظهار داشت: آمریکا کاری نمی‌تواند بکند حتی اگر 50 برجام بسازد زیرا برنامه‌های این چنینی روی ملت ایران تاثیری ندارد، آنچه که سبب مشکل است ایجاد حس بی‌عدالتی بین مردم است به طوری‌که مردم و جوانان باور داشته باشند بی‌عدالتی در مقیاس بالا در کشور وجود دارد.

وی افزود: انقلاب اسلامی با گذشت 38 سال اتفاق عظیمی است که بزرگان ما خالق حماسه‌اش بودند و امامی شروع کننده آن بود که پیرمردی نورانی و عزتمند و خدایی بود و کاری کرد که نه تنها در تاریخ معاصر بلکه در زمان‌های قبل از آن هم شاهد آن نبودیم.

بذرپاش تصریح کرد: یکی از بزرگترین تهدیدات القای باور ما نمی‌توانیم است.

وی بیان کرد: امامی که اینها معرفی می‌کنند فرسنگ‌ها با اما واقعی فرق دارد و درواقع از اسم امام استفاده سیاسی می‌کنند، و به خودشان اجازه نمی‌دهند صحیفه ایشان را که ماحصل دیدگاه‌هایشان بود مرور کنند که این حداقل خواسته دوستداران امام خمینی(ره) است، امامی که اینها معرفی می‌کنند نه تنها توان انقلاب کردن نداشت بلکه توان توجیه خانواده خود را هم نداشت، اما واقعیت جز این است و امامی که جوانان ما حاضربودند برایش اینگونه مجاهدت کنند کیلومترها با امامی که معرفی می‌کنند فاصله دارد.

مدیرعامل سابق سایپا ادامه داد: اگر امام امروز در قید حیات بود و مواضعی می‌گرفت به گمان اینها جزو افراطی‌ترین و تندترین افراد تاریخ بود و اینگونه از ایشان یاد می‌کردند منتها الان نیست و می‌توانند با خاطرات و انتساب برخی مواضع معجول به آنحضرت اهداف خود را پیش ببرند.

بذرپاش عنوان کرد: وظیفه حکمرانان فراهم کردن آرامش و آسایش برای مردم است و هزینه اتفاقاتی نظیر حقوق‌های نجومی که مانع این آرامش و آسایش می‌شود را با چه چیزی باید مقایسه کرد.

وی با اشاره به مهم‌ترین تهدیدات امروز کشور و انقلاب اسلامی گفت: آنچه که امروز کشور و انقلاب اسلامی را تهدید می‌کند همین بی‌اعتمادی ناشی از بی‌عدالتی و القای شعار ما نمی‌توانیم است.

مشکلات دولت قبل هم از اعتماد به افرادی مانند "خاوری" شروع شد

مدیرعامل سابق سایپا با اشاره به اتهام پاداش 600 میلیون تومانی به وی و امثال وی  گفت: به روزنامه ایران که چنین اتهامی زده بود و متعلق به شخص رئیس جمهور است گفتیم اگر سند دارید ارائه دهید، سندی ارائه نکردند و روزنامه مذکور محکوم شد، اگر امثال بنده چنین مبالغی گرفته بودیم  که نه تنها شما در رسانه‌هایتان که بی بی سی هم مستقیم به آن می‌پرداخت و پخش می‌کرد آنقدر این خبر ضعیف بود که حتی رسانه‌های اصلاح‌طلب هم به آن نپرداختند.

بذرپاش تصریح کرد: هشت میلیارد تومان سرمایه صندوق ذخیره فرهنگیان را که فامیل من و امثال من نبردند افرادی که چنین اتهاماتی را به بنده و امثال بنده می‌زنند باید توجه کنند که حقوق‌های نجومی، دانیال‌زاده متصل به حسین فریدون و غیره مربوط به چه دوره‌ای است حتی سه هزار میلیارد تومان دولت قبل را هم وقتی نگاه کنید متوجه می‌شوید که محور آن خاوری بود که هم در دولت هاشمی و هم در دولت خاتمی مدیرعامل بانک بود و یکی از اعتراضات بنده به احمدی‌نژاد مدیرعاملی خاوری در دولت وی بود.

وی بیان کرد: هر شخصی که از آن جماعت می‌آید پا در فساد دارد، دولت قبل هم در هرجایی که آسیب دید به‌سبب اعتمادش به این افراد بود، افرادی که مسئول ستادهای هاشمی بودند و از همین جا بود که مشکل دولت قبل آغاز شد، اگر سندی از فسادهای بنده دارید رو کنید که اگر این‌طور بود تاکنون سیاسیان ما را محکوم کرده بودند.

نماینده سابق مردم تهران در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: مشاهده کردید که ما به رای همه احترام گذاشتیم و نه آتش زدیم و نه شیشه شکستیم، رای مردم است یک روز ممکن است به‌نفع باشد و یک روز علیه شما، تاریخ از جنس تکرار بوده چون قاعده کشور دموکراسی است مهم این است که این قاعده را بپذیریم.

بذرپاش با اشاره به به‌کار بردن لفظ مگس توسط یکی از دانشجویان گفت: عملکرد نشان می‌دهد که مگس چه کسانی هستند و کجاها جمع می‌شوند، به یکی از وزرای این دولت گفتم شما چرا آنقدر خوبی از ابتدای انقلاب هستی بابا اجازه دهید جوانان وارد عرصه شوند، الان که به جوانان راه نمی‌دهیم صنعتمان بهتر است یا وضعیت مسکن کشور، باید باور داشته باشیم که جوان‌گرایی اتفاق خوبی است.

وی با اشاره به نسبت دادن رانت‌خواری در انتصاب وی به سمت‌های مختلفی که داشتند گفت: اگر منظور شما وجود رانت بین بنده و احمدی‌نژاد است که باید بدانید وی در دانشگاه علم و صنعت بودند و بنده در دانشگاه صنعتی شریف و توسط فردی به هم معرفی شدیم و احمدی‌نژاد از بنده خواستند که در حوزه جوانان ورود کنم، توقع نداشتید که احمدی‌نژاد نعمت‌زاده را برای این حوزه معرفی کند، کشور نیازمند تحول و پویایی است و یکی از راه‌ها تزریق نیروی جوان است و باید بستر لازم فراهم شود، امثال بذرپاش‌ها در کشور بسیارند که نه تنها توان مدیریت سایپا که بالاتر از آن را هم دارند.

متاسفانه جوان‌گرایی در کشور دچار محافظه‌کاری شده است

نماینده سابق مردم تهران در مجلس شورای اسلامی افزود: امثال نعمت‌زاده و زنگنه که اوایل انقلاب وزیر بودند و حالا هم وزیر در کدام دوره بهتر عمل کردند، باید به‌دنبال جوان‌گرایی باشیم ما اعتماد به‌ جوانان را در عرصه‌های مختلف تجربه کرده‌ایم متوسط سن شهدای کشور را اگر نگاه کنیم می‌بینیم که 23 سال و نیم است همین‌طور جوانانی که امروز برای دفاع از حریم اهل بیت(ع) می‌روند متوسط سنشان 22 سال است یا در عرصه‌های دیگر مانند جشنواره فیلم فجر و غیره شاهد این موفقیت‌ها توسط نسل جوان هستیم پس اگر قصد تخریب و زدن بنده و امثال بنده را دارید جوان‌گرایی را زیر سئوال نبرید و از ابزار دیگری استفاده کنید.

بذرپاش تصریح کرد: متاسفانه جوان‌گرایی دچار محافظه‌کاری شده و همه کم‌کاری‌های موجود ناشی از همین بوده بنشینیم فکر کنیم ببینیم جوانان چه کردند در هسته‌ای احمدی‌روشن‌ها بودند و هرجا که جوانان بودند عملکرد هم خوب بود.

کشور به‌لحاظ مدیریتی خسته است و فسادها از افراد خسته سرمی‌زند

وی بیان کرد: کشور به‌لحاظ مدیریتی خسته است، در یک حلقه بسته مدیران تصمیم‌گیری می‌کنند ما کم پول نداریم و درآمد سالانه کشور 200 تا 300 هزار میلیارد تومان است چرا باید بیکاری در کشور بیداد کند این حلقه مفقوده نشان از ذهن خسته و محافظه‌کارانه مدیران دارد، فسادها معمولا از همین افراد خسته سر می‌زند به جای اینکه بنشینند فکر کنند چگونه مشکل جوانان برطرف می‌شود دست به فساد می‌زنند اگر 30 درصد معوقات بانکی را برگردانیم مشکل ازدواج بسیاری از جوانان برطرف می‌شود.

نخستین پلت فرم اختصاصی سایپا در زمان مدیریت بنده بود

نماینده سابق مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با اشاره به سوال دانشجویی که گفته بود در دوران مدیریت خود در سایپا چه کردید گفت: بنگاه‌های این‌چنینی با عدد و رقم سرکار دارند و مانند حوزه‌های فرهنگی و امثال آن نیستند و اسناد تمامی عملکردها مشخص و به شکل آمار و ارقام است زمانی که مدیرعامل سایپا شدم با وجود سابقه 54 ساله این بنگاه هیچ پلت فرم اختصاصی نداشت(خودروی ملی) برندی که متعلق به خودش باشد را نداشت با تلاش همکاران در مدت هشت تا 9 ماه نخستین خودروی کلاس ارزان‌قیمت این بنگاه به‌نام تیبا رونمایی شد.

بذرپاش ادامه داد: در مدت یک سال و نیمی که در این سمت بودم اتفاقات بسیار خوبی افتاد که با توجه به یکی دیگر از شاخص‌های ارزیابی این بنگاه که سودآوری بود بنده با وجود اینکه حتی هزار تومان هم به قیمت خودروها اضافه نکردم 870 میلیارد تومان سود تلفیق دادم و این اتفاق با افززایش قیمت نبود بلکه با یک کاهش هزینه خیلی خوب اتفاق افتاد که رکورد سودآوری را در تمام دوره قبل از آن و همین‌طور بعد آن تاکنون داشته است.

وی عنوان کرد: شاخص بعدی ارزیابی تعداد تولید بود که در سال 87 بیشتر از ایران‌خودرو تولید داشتیم، در شاخص دیگر هم که توسعه محصول است خودروهایی مانند مگان، قشقایی و چند مورد دیگر در زمان مدیرعاملی بنده وارد شدند که این هم رکورد بی‌نظیری بود.

مدیرعامل سابق سایپا با اشاره به اینکه عده‌ای به وی عنوان کاسب تحریم را نسبت داده‌اند گفت: رفیق‌های شما به ما گفتند کاسب تحریم، بنده در همین زمینه از صداوسیما خواستم که با دوربین به خانه بنده بیاید و بعد هم به خانه این افراد که نه حتی منزل برادرشان و قضاوت در این زمینه را هم برعهده قوه قضائیه بگذاریم تا ببینیم کاسبان تحریم چه کسانی هستند، اگر دوستان شما سندی برای محکوم کردن روزنامه وطن امروز دارند ارائه دهند ما می‌فهمیم که با اموال مردم و بیت‌المال چه باید کرد.

بذرپاش افزود: مهم انتقاد کردن است اما نباید حاشیه را بر متن غلبه دهیم، چرا طرح دوفوریتی می‌دهید که هر فردی سئوال کرد 6 ماه یا یک سال محکوم به حبس می‌شود، اگر انقلاب مستضعفان به نفع بنده و امثال بنده بوده که حقوق نجومی‌بگیر بودیم.

وی تصریح کرد: بنده آنقدر مردانگی داشتم که در دولت قبل با وجود صمیمیتی که بود انتقاد کردم و بیرون آمدم یا به قول شما بیرون انداخته شدم، این پست‌ها وقتی اصلت دارند که خادم مردم باشی اگر نمی‌توانید خدمتگزار باشید این احساس تکلیف‌های بی‌خود چیست.

نماینده سابق مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با اشاره به جریان نسبت دادن رانت به وی گفت: آیا رای مردم برای حضور بنده در مجلس شورای اسلامی همم با رانت بود.

فسادهای دولت یازدهم فاسدان را روسفید کرد

بدرپاش با شاره به بحث یکی از دانشجویان در ارتباط با دکل نجومی گفت: در ماجرای دکل نجومی که مطرح شد به نظر بنده پای پسر مهاجرانی در میان بود که به نظر کار سختی است قورت دادن دکل و برای بنده هم جای سئوال است، دولت فعلی چند فساد رو کرد که روی فاسدان عالم را سپید کرد، 320 میلیارد تومان کرسنت را هم که پسر فلانی نقش داشت، 18 میلیارد دلار فساد دوستان شما در دولت یازدهم بود که به پول مردم آسیب زدید و جای سئوال است که چطور رویتان شد که از صندوق ذخیره معلمان زحمت‌کش بردارید.

وی بیان کرد: به هرحال افرادی که فساد کرده‌اند باید مورد برخورد قرار گیرند چه بذرپاش و امثال بنده و چه افراد دیگر، 72 هزار دلار پول مردم در کرسنت رفت باید پاسخگو باشند، فساد بابک زنجانی را هم که به دولت قبل نسبت می‌دهید باید بدانید که زمان مرحوم نوربخت بود و اگر دقت کنید سرمنشا همه اینها به همان عاملان فساد برمی‌گردد.

دولت یازدهم دائم درحال تعطیلی است

مدیرعامل سابق سایپا با اشاره به ادعای یکی از دانشجویان در مقابل صحبت وی دررابطه با القای شعار ما نمی‌توانیم که گفته بود ما می‌گوییم شما نمی‌توانید نه ما، گفت: بگذارید مردم قضاوت کنند که چه کسانی نمی‌توانند، فکر می‌کنید رفیقان شما در دولت می‌توانند، دوستان شما که دائم اهل تعطیلیند، تعطیلی مسکن، تعطیلی تولید، تعطیلی نطنز، تعطیلی فوردو و این درحالی است که تاریخ دوره‌ای که ما بودیم متهم به نتوانستنمان می‌کنید پر است از احمدی‌روشن‌ها و قاسم سلیمانی‌ها که جای تامل دارد.

بذرپاش ادامه داد: خواهش می‌کنم یک مدت نتوانید و بگذارید مردم یک نفس راحت بکشند.

انتهای پیام/

نظر شما