شناسهٔ خبر: 18024313 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

معاون استاندار چهارمحال و بختیاری:

شهرداری‌های چهارمحال و بختیاری سهم کتابخانه‌ها را پرداخت کنند

R41350/P1336/S6,54/CT11

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: لازم است پرداخت ۰.۵ درصد سهم کتابخانه‌ها توسط شهرداری‌های استان پیگیری و با شهردارانی که سهم خود را پرداخت نکرده‌اند برخورد شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شهرکرد، گودرز امیری ظهر امروز در انجمن کتابخانه‌های عمومی و نهضت مطالعه استان اظهار داشت: شهرداران موظف هستند ماهیانه 0.5 درصد از درآمد ماهیانه شهرداری‌ها را براساس معیارهای تعیین شده محاسبه و حداکثر تا پنجم ماه بعد آن را به نهاد کتابخانه‌ها پرداخت کنند.

وی افزود: پرداخت 0.5 درصد سهم کتابخانه‌ها توسط شهرداری‌های استان باید پیگیری و با شهردارانی که این میزان را پرداخت نکنند برخورد لازم صورت گیرد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه برگزاری مسابقات کتابخوانی باید با توجه به مقتضیات جامعه، زمان و مکان باشد، بیان کرد: لازم است جامعه هدف و هدف از برگزاری مسابقه کتابخوانی مورد توجه مسئولان برگزارکننده مسابقات کتابخوانی در استان قرار گیرد.

امیری با بیان نقش شبکه‌های مجازی در دنیای امروز، تصریح کرد: استفاده از شبکه‌های مجازی برای گسترش فرهنگ کتابخوانی و رشد جامعه باید مورد توجه باشد.

وی تاکید کرد: سامانه اینترنتی نهاد کتابخانه‌ها باید به گونه‌ای باشد که افراد در مناطق دور اُفتاده و نقاط مختلف کشور بتوانند به آسانی و بدون مراجعه حضوری به کتب مختلف دسترسی داشته باشند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار چهارمحال و بختیاری با اشاره به فضای فیزیکی نامناسب کتابخانه نابینایان در شهرکرد، خاطرنشان کرد: لازم است نهاد کتابخانه‌ها طرحی را برای این مجموعه تهیه و برآورد هزنیه آن را انجام دهد تا نسبت به بازسازی این مکان اقدام شود.

امیری بیان کرد: همه ادارات استان باید تفاهم‌نامه‌ای با اداره کل کتابخانه‌های استان منعقد و در راستای آن نسبت به ترویج و نشر فرهنگ کتابخوانی کمک کنند.

انتهای پیام/

نظر شما