شناسهٔ خبر: 18023031 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه آفرینش | لینک خبر

ميز خبر

صاحب‌خبر -

 دادستان کل کشور :

حکم اعدام بابک زنجاني تا زمان استرداد پول‌ها اجرا نمي‌شود

دادستان کل کشور گفت:‌ براي اينکه پول‌هايي که بابک زنجاني به جيب‌زده و به بيت‌المال بايد بازگردد، اجراي حکم اعدام تا زمان استرداد پول‌ها اجرا نمي‌شود.

به گزارش ايلنا،حجت الاسلام منتظري در حاشيه نشست «قوه قضائيه انقلابي» در جمع خبرنگاران در پاسخ در مورد بر اينکه زمان احتمالي اجراي حکم بابک زنجاني را مي‌توانيد اعلام کنيد، گفت: حکم وي قطعي شده ولي براي اينکه پول‌هايي که به جيب زده و غالبا هم در خارج از کشور است به بيت المال برگردد تا اجراي حکم استرداد پول‌ها، اجراي حکم اعدام انجام نمي‌شود.

او خاطرنشان کرد: تلاش بر اين است که پول‌ها به بيت المال برگردد و به بابک زنجاني نيز گفته‌ايم بايد به اين مسئله اهميت دهد.

منتظري در پاسخ به سوال خبرنگاري دباره نقش فرد تازه دستگير شده پرونده نفتي در حل پرونده بابک زنجاني، بيان کرد: اين فرد از عناصر موثر در پرونده بابک زنجاني است و پرونده وي در مرحله تحقيقات قرار دارد.

خط لوله گاز جهرم را سيل برد

با بارش هاي متناوب و جاري شدن سيل در شهر جهرم استان فارس، خط لوله اصلي گازرساني به اين شهر تخريب شده و بخشي از آن را آب با خود برده است.

به گزارش تسنيم، به دنبال جاري شدن سيل در جهرم استان فارس، خط لوله اصلي گازرساني به اين شهر تخريب شد و بخشي از اين خط لوله را آب برد. در پي اين اتفاق، گاز شبکه سراسري در اين شهر که پيش از اين با افت فشار مواجه شده بود، به طور کامل قطع شد.

هم اکنون تيم هاي امدادي گازرساني با حضور در منطقه، کار ترميم و جايگزيني خط لوله آسيب ديده را آغاز کرده اند. گاز شهر جهرم همچنان قطع است اما مسئولان محلي از احتمال وصل گاز اين شهر تا ساعات پاياني امشب خبر مي دهند.

ترميم خط لوله گاز جهرم

سخنگوي شرکت ملي گاز ايران گفت: خط لوله اصلي گاز طبيعي جهرم که بر اثر جاري شدن سيل در منطقه، تخريب شده بود با همکاري تمامي عوامل ذيربط ترميم خواهد شد.

مجيد بوجارزاده، سخنگوي شرکت ملي گاز ايران با بيان اين که سيلاب شامگاه جمعه (29 بهمن‌ماه) خط لوله اصلي گاز طبيعي جهرم را با خود برد و موجب قطعي گاز در اين شهرستان شد، گفت: سيلاب باعث شسته شدن خاک و تخريب خط لوله 10 اينچي گاز شهرستان جهرم شد که کار براي ترميم اين خط لوله از ساعت 2 بامداد امروز آغاز شده است.

وي افزود: با تلاش همه همکاران در شرکت ملي گاز استان فارس، اميدواريم خط لوله تخريب شده ترميم و گاز شهرستان جهرم و ديگر روستاهاي آن مجددا وصل شود.

صلاحيت شرکت‎هاي حفاري براي فعاليت در پروژه هاي نفتي ارزيابي مي شود

معاون مهندسي، پژوهش و فناوري وزارت نفت از فراخوان عمومي براي شناسايي و ارزيابي صلاحيت شرکت‎هاي عمليات حفاري براي ورود به پروژه هاي بالادست صنعت نفت در سال آينده خبر داد.

به گزارش شانا، حبيب الله بيطرف در چهارمين کنگره بين المللي حفاري ايران با اعلام اين خبر اظهار کرد: اين فراخوان با هدف توانمندسازي شرکت‎هاي فعال در حوزه کسب و کار عمليات و به منظور تجميع ظرفيت‎هاي پراکنده به نحوي که قابليت جذب و توسعه دانش و فناوري و در نتيجه رقابت در سطح منطقه و فضاي بين المللي را داشته باشند، انجام مي شود.

معاون وزير نفت در اين کنگره از راهبرد «صنعت نفت به عنوان موتور اقتصاد کشور» بعنوان يک راهبرد درست نام برد و در ذکر دلايل آن هم تصريح کرد: صنعت نفت با تامين بخشي از درآمدهاي دولت، تامين منابع اوليه انرژي مورد نياز کشور و سهم قابل توجه اين نفت در صنعت کشور بعنوان موتور محرکه اقتصاد ايران است.

وي با يادآوري اين که گاهي بحث «بايد وابستگي به نفت را کم کنيم» مطرح مي شود، در توضيح اين مطلب افزود: بايد وابستگي بودجه دولت به درآمدهاي نفتي کاهش پيدا کند نه اين که وابستگي اقتصاد به صنعت نفت کاهش يابد، طبيعي است که هر جامعه اي بايد از مزيت‎هاي خود استفاده کند و منابع طبيعي و ظرفيت‎هاي انساني منابع قوت يک کشور هستند.

معاون مهندسي، پژوهش و فناوري وزارت نفت در ادامه به تشريح اهداف و انتظارات وزارت نفت از صنعت حفاري پرداخت و تصريح کرد: افزايش توانمندي مديريتي شرکت‎هاي حفاري در راستاي پاسخگويي به نيازهاي صنعت نفت جهت عمليات در حوزه‎هاي اکتشافي و توسعه ميدان‎هاي نفت و گاز، بهينه سازي زمان، هزينه و کيفيت، افزايش تعداد و ارتقاي عملکرد ناوگان دکلهي حفاري دريايي و خشکي ، رشد حضور و مشارکت بخش خصوصي در صنعت حفاري، ارتقاي فناوري و بکارگيري فناوريهاي نوين در صنعت حفاري و هدفگذاري براي حضور در بازارهاي منطقه اي و بين الملل از جمله کارهايي است که بايد در اين زمينه انجام شود.

بيطرف همچنين از آمادگي وزارت نفت براي پياده سازي نظامنامه مديريت دارايي هاي فيزيکي با همکاري شرکت‎ها و تشکل‎هاي صنفي و حرفه اي حفاري در صنعت حفاري خبر داد.

برچسب‌ها:

نظر شما