شناسهٔ خبر: 18021635 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

شرایط ویژه بازار به دلیل مشکلات

برنامه ریزی های لازم برای کنترل معقول قیمت ها پیش بینی شده است

استاندار اصفهان گفت: نظارت و کنترل قیمت ها بسیار مهم و اساسی است و امسال باید نظارت و کنترل بازار شب عید مضاعف تر و با حساسیت بیشتر انجام شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش برنااز اصفهان، دکتر رسول زرگرپور در کمیسیون هماهنگی تعزیرات حکومتی استان پیرامون ایجاد هماهنگی بمنظور نظارت برکالا و خدمات ویژه ی ایام نوروز اظهارداشت: به دلیل خشکسالی، سیلاب، سرمازدگی و همچنین بروز آنفولانزای حاد پرندگان امسال شرایط ویژه ای بر بازار حاکم است و ممکن است بستر برای افزایش غیرمنطقی و غیرقانونی قیمت ها فراهم شود.

وی با بیان اینکه در کمیسیون تنظیم باراز استان تمهیدات لازم برای جلوگیری از افزایش قیمت این کالاها اندیشیده شده است، ادامه داد: برنامه ریزی های لازم برای کنترل معقول قیمت ها پیش بینی شده است و در حال حاضر بازار تامین است ولی شرایط مذکور می تواند بهانه ای برای سودجویان فراهم کند.

استاندار اصفهان با تاکید بر اینکه نظارت و کنترل قیمت ها بسیار مهم و اساسی است، گفت: نظارت بر بازار از ابتدای اسفندماه تمهید خوبی است که صورت گرفته است و امسال باید دستگاه های نظارتی همانند سال های گذشته ولی مضاعف تر و با حساسیت بیشتر بازار را کنترل نمایند تا اجحافی برای مردم استان و مسافرین نوروزی ایجاد نشود.

زرگرپور در ادامه با اشاره به لزوم ایجاد مرکز سورت و بسته بندی میوه در مرکز میوه و تره بار استان، اظهارداشت: براساس گزارش اعلام شده زمین برای احداث این مرکز فراهم شده است و باید برای جذب سرمایه گذار خارجی و داخلی اقدام شود.

وی با اشاره به اینکه ایجاد یک مرکز سورتینگ میوه در ارتباط با صادرات و کنترل قیمت ها نقش مهمی را ایفا می کند، افزود: شهرداری می تواند با طرح های مشارکتی در این موضوع ورود پیدا کند و با سرمایه گذاران وارد مذاکره شود.

استانداراصفهان افزود: ایجاد مرکز سورت و بسته بندی یکی از نیارهای مهم و اساسی استان است و شهرداری و اداره کل امور مالیاتی و دارایی می توانند تسهیلاتی را برای سرمایه گذاران خارجی قائل شوند و پیشنهادات در این خصوص قابل بررسی است.

وی با اشاره به این موضوع که همانگونه که در ساخت هتل تسهیلاتی برای متقاضیان درنظر گرفته شده است ، اظهار داشت: اگر سرمایه گذاران پیشنهاداتی در خصوص مرکز سورتینگ و بسته بندی میوه و تره بار دارند، می توانند ارائه کنند و مدیریت استان آماده ی حمایت است.

مدیرارشد استان در ادامه به گزارش ارائه شده در خصوص وضعیت واحدهای بدون مجور کسب و ساماندهی واحدهای بدون پروانه در میدان میوه و تره بار اشاره کرد و اظهارداشت : هر واحدی که در میدان میوه و تره بار فعالیت می کند باید مجوز لازم را از مرجع مربوطه داشته باشدو واحدهای بدون مجوز حق کسب و کار در داخل میدان را ندارند.

   

 

نظر شما