شناسهٔ خبر: 18015284 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: جوان | لینک خبر

هشدار در مورد افزايش آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در چهارمحال و بختیاری

روزنامه جوان

مدیرکل دامپزشکی استان چهارمحال و بختیاری در خصوص شیوع بیماری انفلوانزا فوق حاد پرندگان که در این استان در حال افزایش است هشدار داد.

صاحب‌خبر -

عبدالمحمد نجاتی با بیان اینکه عامل بیماری انفلوانزای فوق حاد پرندگان ویروس می باشد و درمان و واکسنی ندارد گفت: در این بیماری علایم خونریزی در ساق پا، ترشحات از بینی و کبودی تاج و ریش دیده می شود.

وي اظهار داشت: متاسفانه بیماری توسط پرندگان مهاجر ( ازاد پرواز ) وارد استان شده است و افراد نا اگاهی نیز از طریق حمل و نقل طیور زنده اقدام به انتشار بیماری می کنند. وی گفت: خوشبختانه با آموزش ها و مراقبت های فعالی که به مرغداران شده است تاکنون بیماری در مرغداری های گوشتی و تخم گذار استان مشاهده نشده است.

این مقام مسئول اذعان داشت: شیوع انفلوانزای فوق حاد پرندگان 17 استان کشور را در گیر بیماری نمود که توسط ماموران دامپزشکی این بیماری در حال مهار شدن است و مردم باید به دامپزشکی اعتماد کنند و گوشتی که در کشتارگاه های طیور استان تحت نظارت دامپزشکی قبل، حین و بعد از کشتار بازرسی می شود و تحت نظارت دامپزشکی می باشد و در مراکز عرضه توزیع توزیع می شود خریداری و مصرف نمایند.

نجاتی با بیان اینکه کانون های آلوده در طیور خانگی معدوم سازی و ضدعفونی شده اند گفت: فعلا" بحرانی وجود ندارد و از مردم می خواهیم هرگونه تلفات را به دامپزشکی محل خود اطلاع تا از انتشار بیماری جلوگیری شود.

وي همچنین از افراد مسن، کودکان و بیماران تنفسی و کسانی که سیستم ایمنی ضعیفی دارند خواست از تماس با پرندگان بومی و تلفات ان ها خودداری نمایند.

نظر شما