شناسهٔ خبر: 17947417 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

به دلیل سرریز سد

روستاهای پائین دست سد شمیل و نیان هرمزگان تخلیه می شود

بندرعباس - ایرنا - مدیرکل مدیریت بحران استانداری هرمزگان گفت: به دلیل پر شدن سد « شمیل و نیان » و احتمال باز شدن دریچه اضطراری حجم مفید، روستاهای پائین دست این سد عصر سه شنبه تخلیه می شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا ، علیرضا صفا در جمع خبرنگاران افزود: حجم مفید سد شمیل و نیان 92 میلیون مترمکعب در ثانیه است.
وی بیان داشت: به دلیل بارندگی زیاد و طغیان رودخانه ، راه ارتباطی روستای زیارت به بندرعباس نیز هم اکنون بسته شده و راه های رویدر و 18 روستای آن به مرکز بندرخمیر نیز قطع شده است.
مدیرکل مدیریت بحران استانداری هرمزگان اظهارکرد: ارتباط تلفنی بخش فارغان در حاجی آباد نیز از صبح امروز قطع شده است.
صفا گفت: نیروهای هلال احمر در مناطق استان مستقر هستند.
وی اضافه کرد: همچنین راهداری هرمزگان از رانندگان خواست از ترددهای غیرضروری در محورهای شهرستان های بندرعباس ، بستک ، حاجی آباد ، میناب و رودان دوری کنند و در صورت لزوم تردد احتیاط کنند.
بارش شدید باران که از سحرگاه سه شنبه 26 بهمن در هرمزگان آغاز شده و همچنان ادامه دارد؛ موجب آب گرفتگی معابر شهری و روستایی شده است.
به منظور جلوگیری از حوادث و خطرات احتمالی برخی از مدارس نوبت صبح شهرستان های استان تعطیل شد.
اداره کل هواشنایی هرمزگان در اخطاریه ای اعلام کرد نقشه های هواشناسی بیانگر تقویت سامانه ناپایدار بارشی در مناطق غربی ، شمالی و مرکزی استان است و شدت این ناپایداری ها در روزهای دوشنبه تا چهارشنبه به صورت رگبار باران و رعد وبرق با احتمال آبگرفتگی معابر و سیلابی شدن مسیل ها و رودخانه ها، افزایش لحظه ای سرعت باد و متلاطم شدن دریا خواهد بود و این ناپایداری ها تا پایان هفته با شدت و ضعف در تمام نقاط استان ادامه خواهد داشت.
در این اخطاریه آمده است: توصیه می شود طی مدت یاد شده با توجه به شرایط جوی و دریایی جهت جلوگیری از خسارت های احتمالی تمهیدات لازم صورت گیرد.
با ورود سامانه ناپایدار بارشی جنوب غرب به هرمزگان ، از صبح امروز بارش باران در غرب و جزایر استان آغاز شده که از امشب بر شدت بارندگی ها اضافه خواهد شد.
سد شمیل ونیان در فاصله 60کیلومتری شمال بندرعباس تامین کننده آب شرب بندرعباس، بندر خمیر وقشم و کشاورزی میناب است.
7195/6048 /1484
خبرنگار: رقیه غلامی زاده **انتشار دهنده : اصغر رضاخانی

انتهای پیام /*

نظر شما