شناسهٔ خبر: 17816144 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

50 نفر از دانش آموزان بسیجی در اردوی جهادی جنگلانه جیرفت شرکت کردند

جیرفت - ایرنا - مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان از شرکت 50 دانش آموز جیرفتی با هدف ترویج فرهنگ منابع طبیعی در محدوده طرح توسعه جنگل منطقه تل سیاه این شهرستان خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش روز سه شنبه روابط عمومی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان، محمد حسن کردستانی با بیان اینکه سالها طبیعت و عرصه های منابع ملی مظلومانه در آتش بی ‌مهری برخی افراد ناآگاه می ‌سوزد افزود: طرحی ملی به نام جنگلانه به منظور التیام زخم های کهنه طبیعت در حال اجراست.
وی تصریح کرد: طرح جنگلانه در راستای جلب مشارکت مردم با هدف ترویج فرهنگ منابع طبیعی و درختکاری، احیای رویشگاه های جنگلی، توسعه فضای سبز و همچنین شناخت و حمایت از گونه های گیاهی بومی هر منطقه به ویژه گونه های در معرض خطر با حضور پرشور همه اقشار مردم برگزار می شود.
وی ادامه داد: سعی شده در اجرای این طرح از ظرفیت نیروی مقاومت بسیج و آموزش و پرورش استفاده شود و حفاظت از منابع ملی را در سنین نوجوانی آموزش دهیم.
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان عنوان کرد: کارت هایی با عنوان شناسه کاشت درخت در اردوی جنگلانه جنوب کرمان به دانش آموزان ارائه شد و دانش آموزان بسیجی متعهدانه پذیرفتند به عنوان همیاران جوان طبیعت، درختانی را که به دست و نام آنها کاشته شده را نگهداری و مراقبت کرده و سفیران ترویج فرهنگ حفظ و احیای منابع طبیعی باشند.
فرماندهی نیروی مقاومت بسیج سپاه شهرستان جیرفت نیز گفت: نقش مهم و موثر بسیج در سازندگی کشور غیرقابل انکار است و این تفکر بسیجی هم در دوران دفاع مقدس و هم در عرصه‌ های مختلف اقتصادی، آموزشی و دیگر زمینه ‌ها منجی کشور و انقلاب اسلامی از بحران‌ های عظیمی بوده است.
حمیدرضا محمدی خاطر نشان کرد: اردوهای جهادی بسیجیان در راستای تقویت اعتماد به نفس و روحیه خودباوری، رشد خلاقیت و ابتکار دانش آموزان بسیجی، تمرین فعالیت های گروهی و تقویت قوای روحی و جسمی بسیجیان با هدف خدمت به مردم مناطق محروم و انجام امور عام المنفعه اجرا می شود.
مساحت کل منطقه جنوب کرمان سه میلیون و 850 هزار هکتار است که 85 درصد آن دولتی است.
وسعت جنگل های جنوب کرمان 480 هزار هکتار و وسعت مراتع این منطقه نیز بیش از یک میلیون و 918 هکتار است که به این دلیل رتبه یازدهم کشور را به خود اختصاص داده است.
خبرنگار: روح الله صائب ** انتشار دهنده: نجمه حسنی
6003/3029

انتهای پیام /*

نظر شما