شناسهٔ خبر: 17815108 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: جام‌جم آنلاین | لینک خبر

افزایش سرعت فایرفاکس با تکنیک HTTP Pipelining

موزیلا فایرفاکس در اغلب مواقع یک مرورگر سریع و با ثبات است. اما در برخی موارد نیز کاربران آن زا سرعت لود کردن یا بارگذاری صفحات وب در آن راضی نیستند. اما تکنیکی ساده وجود دارد که با استفاده از آن میتوانید سرعت این مرورگر را افزایش دهید. عرضه انواع عینک‌های سه‌بعدی واقعیت مجازی در چند سال اخیر، خیلی‌ها را به فکر تولید فیلم و ویدئو‌های سه‌بعدی برای این عینک‌ها انداخته است. توآیز وی‌آر 360 (TwoEyes VR 360) یکی از بهترین ابزارهایی است که هر کاربر تازه کاری می‌تواند از آن برای تولید چنین فیلم‌هایی استفاده کند. اگر یک سلول خونی را نبینید چگونه می‌توانید آن را مطالعه کنید ولی می‌توانید با استفاده از دستگاهی که داده‌های علمی را به اطلاعات لمسی تبدیل می‌کند آن را لمس و حس کنید. گوگل همکاری خود را با شرکت Ivyrevel برای توسعه یک اپلیکیشن خاص در زمینه طراحی لباس برای کاربران آغاز کرده است. دبیر ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی گفت: پس از اعلام نتایج ریاست جمهوری امریکا و روی کار آمدن رئیس جمهوری جدید، کالاها و تجهیزات پزشکی و بیوتکنولوژی وارد فاز جدیدی از تحریم شدند. استفاده از فناوری هوش مصنوعی توسط گوگل دستاورد تازه ای داشته و موجب شده در صورت زوم بر روی عکس هایی که کیفیت بالایی ندارند، بازسازی آنها و دستیابی به کیفیتی مطلوب ممکن شود. هواوی پی ۱۰ کمتر از یک ماه دیگر معرفی می‌شود. در این مطلب قصد داریم مروری بر گزارش‌ها و خبرهای منتشرشده در مورد این گوشی‌ داشته باشیم.

صاحب‌خبر -

به گزارش جام جم کلیک: نام این تکنیک ساده HTTP Pipelining یا افزایش سرعت پروتکل HTTP است. اما منظور از آن چیست؟

به شکل پیش فرض فایرفاکس در هر ارتباط HTTP که برقرار میشود، تنها یک درخواست HTTP ارسال میکند. زمانی که از این تکنیک استفاده و این قابلیت را فعال میکنید، به فایرفاکس میگویید که در یک زمان میتوانید چندین درخواست را همزمان ارسال کند. این امر منجر به آن میشود که مرورگر شما صفحات وب را سریع تر بارگذاری کند.

فعال سازی HTTP Pipelining در فایرفاکس

فعال سازی این قابلیت و استفاده از این تکنیک بسیار ساده است. کافی است یک تب جدید در فایرفاکس باز کنید و در نوار آدرس عبارت about:config را وارد کنید و کلیک Enter را فشار دهید.

پیام هشداری نمایش داده میشود که شما را از تبعات ایجاد تغییرات در تنظیمات حرفه ای فایرفاکس آگاه میکند. آن را تایید کنید به صفحه تنظیمات حرفه ای فایرفاکس وارد شوید.
در قسمت جستجوی این صفحه عبارت network.http.pipelining را وارد کنید تا این گزینه برای شما به نمایش درآید.

بعد از یافت این گزینه متوجه میشوید که بهشکل پیش فرض مقدار Value آن به False تنظیم شده است. بر روی این گزینه دوبار کلیک کنید تا مقدار آن به True تغییر یابد.

اگر سییستمی که از آن استفاده میکنید در شبکه ای است که از Proxy بهره میگیرد – مانند شبکه های داخلی برخی سازمانها و نهادها – باید یک قدم اضافه را نیز طی کنید. در همان صفحه تنظیمات فایرفاکس گزینه network.http.proxy.pipelining را جستجو کنید.

همانند گزینه قبل با دوبار کلیک بر روی این مورد مقدار آن را به True تغییر دهید. اما در کنار این کار یک اقدام دیگر نیز برای سرعت بخشیدن به فایرفاکس وجود دارد و آن استفاده از سیستم کش جدید HTTP فایرفاکس است که به صورت پیش فرض غیر فعال میباشد.

برای فعال کردن آن در تنظیمات فایرفاکس گزینه browser.cache.use_new_backend را جستجو کنید. ماوس را بر روی مقدار 0 بر روی Value قرار داده و کلیک راست کنید و از منویی که باز میشود گزینه Modify را انتخاب کنید.

در پنجره ای که باز میشود مقدار 0 را به یک تغییر داده و بر روی Ok کلیک کنید. با اعمال این تغییرات شاهد خواهید بود که سرعت بارگذاری صفحات وب تا حد محسوسی در فایرفاکس افزایش می‌یابد.

منبع: تابناک

نظر شما