شناسهٔ خبر: 17725388 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

برد بانکی‌ها مقابل خودروسازان

تیم والیبال بانک سرمایه در آخرین دیدار مرحله مقدماتی لیگ برتر مقابل تیم پیکان با نتیجه 3 بر 2 به برتری دست پیدا کرد.

صاحب‌خبر -
دیدار تیم های والیبال بانک سرمایه و پیکان آغاز شد.به گزارش خبرنگار خبرگزاری صداوسیما؛ در مهمترین دیدار هفته بیست و دوم لیگ برتر والیبال، تیم های بانک سرمایه و پیکان تهران مدعیان قهرمانی این رقابت ها در خانه والیبال تهران به مصاف یکدیگر رفتند.

تا پایان هفته بیست و یکم لیگ برتر تیم بانک سرمایه با 19 برد و 53 امتیاز و پیکان تهران با 18 برد و 52 امتیاز در رتبه های اول و دوم جدول هستند که فاتح این مسابقه صدرنشین قطعی دور مقدماتی خواهد شد و در مرحله پلی آف به مصاف تیم هشتم می رود.

دیدار رفت دو تیم سه بر دو به سود بانک سرمایه شد و پیکانی ها در این مسابقه که میزبان محسوب می شوند به دنبال جبران نتیجه دور رفت هستند.

ست نخست

ست نخست دیدار تیم های پیکان و بانک سرمایه با نتیجه 25 بر 23 به نفع بانکی‌ها رقم خورد.

شاگردان مصطفی کارخانه شروعی طوفانی را در برابر خودروسازان داشتند و توانستند با اختلاف پوئن بالا مقابل حریف بازی را ادامه دهند آن‌ها نشان دادند که در لیگ امسال مدعی واقعی عنوان قهرمانی مسابقات هستند.

نبود محمدجواد معنوی‌نژاد در این بازی در ترکیب تیم والیبال پیکان عملکرد شاگردان پیمان اکبری را دچار مشکل کرده بود. اما تجربه بازیکنان باتجربه این تیم امتیازات از دست رفته را به خوبی جبران کردند و در امتیاز 23 با هم برابر شدند و امتیازات پایاپای پیش رفت.

سکانداران 2 تیم برای از بین بردن سرعت بازی اقدام به گرفتن وقت استراحت می‌کردند و با تعویض های مکرر برنامه‌های تاکتیکی خود را تغییر می‌دادند. میلاد عبادی‌پور به خوبی در این بازی خودنمایی کرد.

ست دوم

ست دوم دیدار تیم‌های پیکان و بانک سرمایه با نتیجه 30 بر 28 به نفع تیم پیکان رقم خورد.

در این ست باز هم شاگردان کارخانه کار را با قدرت آغاز کردند و تاکتیک‌های تیمی خود را به خوبی در برابر تیم قدرتمند و مدعی پیکان به نمایش گذاشتند. در این ست برخلاف ست نخست امتیازات پایاپای دنبال شد اما بانکی سعی داشتند با بالا بردن اختلاف پوئن‌ها برای خود تا پایان ست حاشیه امنیت درست کنند. 

وقت استراحت فنی دوم این ست با نتیجه 16 بر 12 به نفع تیم بانک سرمایه رقم خورد.

مهدی مهدوی کاپیتان و پاسور تیم والیبال بانک سرمایه در این بازی هم به علت مصدومیت نتوانست بازی کند و از کنار زمین عملکرد هم تیمی‌هایش را دنبال می‌کرد.

ضعف پیکانی‌ها در دریافت عملکرد معروف را تا حد قابل توجهی تحت تاثیر داده بود و وی نمی توانست در دادن پاس به هم تیمی هایش تاکتیک‌های مورد نظر خود را به مرحله اجرا درآورد. دفاع خوب بانکی‌ها در این ست اجازه امتیازآوری به امیر غفور با آبشارهای قدرتمند خود را نداد.

فرهاد نظری افشار در دقایق پایانی این ست از بازی توانست عملکرد قابل قبولی را از خود به نمایش بگذارد و با آبشارهایش امتیازات خوبی را به دست آورد. امتیازات به طور پایاپای میان 2 تیم تقسیم می‌شد و هیچ کدام از تیم‌ها نمی‌خواستند نتیجه را واگذار کنند.

محمودی در این بازی تاثیرگذارترین بازیکن خط حمله بانکی‌ها بود و در مقابل غفور هم با آبشارهایش در پیکان خودنمایی می‌کرد. 

ست سوم

ست سوم دیدار تیم‌های پیکان و بانک سرمایه با نتیجه 25 بر 22 به نفع تیم پیکان رقم خورد.

در این بازیکنان 2 تیم با انگیزه‌هایی متفاوت وارد زمین شدند هر یک از آن‌ها به دنبال برد اما بانکی‌ها در صدد جبران باخت ست دوم بودند. اعتراضات بازیکنان به علت حساسیت بازی زیاد بود و کادر داوری به سراغ ویدیوچک می‌رفتند که متاسفانه در اکثر موارد به علت کمبود دوربین‌ها وضعیت به درستی مشخص نبود. 

وقت استراحت فنی نخست این ست با نتیجه 8 بر 6 به نفع تیم پیکان رقم خورد.

در این ست اعتراضات مکرر تیم ها برای استفاده از ویدیوچک زمان زیادی را از بین برد و بازی با سرعت کمتری دنبال شد. مربیان با این ار غیرحرفه‌ای خو به نوعی کار حمید راهجردیان سرداور بازی را زیر سوال بردند. سلیم چپرلی دریافت ننده جوان تیم پیکان که به جای محمد جواد معنوی‌نژاد در زمین حضور دارد در این ست عملکرد قابل قبولی را از خود به نمایش گذاشت.

وقت استراحت فنی دوم این ست با نتیجه 16 بر 12 به نفع تیم بانک سرمایه رقم خورد.

سعید مصطفی‌وند با آمدنش در ترکیب تیم پیکان عملکرد تاکتیکی خودروسازان را سرعت بخشید و توانست در امتیازآوری موفق عمل کند. خط حمله پیکان در این ست با پاس‌های خوب سعید معروف توانست امتیازآوری‌های خوبی داشته باشد. تک دفاع شهرام محمودی توسط چپرلی امتیاز 24 را برای پیکانی‌ها به همراه دارد.

ست چهارم

در ابتدای بازی اعتراض پیمان اکبری در خصوص خطای عادل غلامی در زمان زدن سرویس با استفاده از ویدیو چک٬ یک امتیاز را برای خودروسازان به همراه داشت اما برای این امتیاز بازی دقایقی متوقف شده بود.
تنش بازی باعث شده بود که بازیکنان 2 تیم برای هر سوت داور اعتراضی داشته باشند و دقایقی وقت برای توجیه آن‌ها صرف شود.

هماهنگی معروف با بازیکنان تیم به خصوص چپرلی و مصطفی‌وند بازی زیبا و حرفه‌ای را از این تیم به نمایش گذاشت. بالاخره اعتراضات مکرر بازیکنان کارت زرد را برای تیم پیکان و سعید معروف را در پی داشت.

وقت استراحت فنی نخست این ست با نتیجه 8 بر 5 به نفع بانکی‌ها رقم خورد.

بانکی‌ها با کاهش اشتباهات فردی خود در این ست توانستند باز هم به بازی برگردند و اختلاف امتیاز خود را با پیکانی‌ها به عدد 4 برسانند. در مقابل شاگردان پیمان اکبری همه تلاش خود را برای جبران به کار گرفتند. ستاره‌های بانک در این ست اختلاف امتیازشان را با پیکان بیشتر و آن را تا دقیقه پایانی ست حفظ کردند تا با آرامش بیشتری برای برد در این ست بازی را دنبال کنند.

ست پنجم

تیم والیبال پیکان در ست پنجم دیدار برابر بانک سرمایه با نتیجه 15 بر 12 شکست خورد.

در این ست بازیکنان 2 تیم کار را با قدرت دنبال کردند و سعی داشتند تا با بالا بردن امتیازات خود حریف را از نظر روانی دچار مشکل کنند. بانکی‌ها در این ست شروع خوبی را در زدن سرویس داشتند و توانستند بازهم در امتیازآوری موفق‌تر از حریف عمل کنند اما خودروسازان همانند ست‌های گذشته به خوبی پوئن‌های از دست داده را جبران کردند و پایاپای حریف پیش رفتند. 
وقت استراحت فنی نخست 8 بر 7 به نفع پیکانی‌ها رقم خورد.
شاگردان پیمان اکبری در این بازی توانستند به خوبی تاکتیک‌های تیمی را به معرض نمایش بگذارند و در برابر ستاره‌های بانک امتیازآوری کنند. حساسیت بازی دوباره مربیان تیم‌ها را به سمت ویدیوچک کشاند.

نظر شما