شناسهٔ خبر: 17590782 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

مشهد پایتخت فرهنگی جهان اسلام

وزیر ارشاد: روابط فرهنگی بر روابط اقتصادی و سیاسی ارجحیت دارد

مشهد- ایرنا- وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: روابط فرهنگی بر روابط اقتصادی و سیاسی ارجحیت دارد و ما علاقه مند به توسعه روابط و گفت و گوی فرهنگی هستیم.

صاحب‌خبر -

به گزارش سه شنبه شب روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، سیدرضا صالحی امیری، که به منظور معرفی مشهد به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام در این شهر حضور دارد، سه شنبه در دیدار با وزیر امور پایتخت اوگاندا افزود: براساس اعتقادات اسلامی، بین اسلام و دیگر ادیان الهی ارتباط درونی و معنوی وجود دارد.
وی افزود: معتقدیم تمام ادیان الهی از جمله اسلام و مسیحیت وحدانی هستند و منشاء الهی دارند.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به سوره مریم در قرآن کریم ادامه داد: در کتاب مقدس ما مسلمانان سوره ای به نام مریم وجود دارد و ما به حضرت مسیح (ع)، به عنوان پیامبری الهی اعتقاد داریم.
وی افزود: مسیحیان در ایران در کمال آرامش و امنیت زندگی مسالمت آمیزی با دیگران دارند و در مجلس شورای اسلامی نیز نمایندگانی از آنها حضور دارند.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بر برپایی هفته های فرهنگی میان 2 کشور ایران و اوگاندا، با هدف شناخت ملت ها از فرهنگ و تمدن یکدیگر تاکید کرد.
در این دیدار وزیر امور پایتخت اوگاندا نیز گفت: اسلام اولین دینی بود که وارد اوگاندا شد و در حال حاضر ١٥ درصد از جمعیت این کشور را مسلمانان تشکیل می دهند.
وی افزود: در اوگاندا مذاهب مختلفی وجود دارد ولی روابط خوبی با یکدیگر دارند و به گفت و گو می پردازند.
وی انتخاب مشهد به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام در سال ٢٠١٧ را فرصتی مغتنم برشمرد.
سازمان علمی، فرهنگی و آموزشی(آیسسکو) وابسته به سازمان همکاری اسلامی هر ساله سه شهر را از حوزه کشورهای آفریقایی، عربی و اسلامی غیرعربی به عنوان پایتخت فرهنگ اسلامی انتخاب می کند.
در همین چهارچوب کلانشهر مذهبی مشهد در سال 2017 میلادی به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام در آسیا انتخاب شد که امروز در مراسمی با حضور صدها مهمان داخلی و خارجی، رسمیت یافت.
خبرنگار: آرش توحیدنیا ** انتشار دهنده: علی اصغر ایزدی
5132/7498

انتهای پیام /*

نظر شما