شناسهٔ خبر: 17590752 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: شفاف | لینک خبر

با این غذاها انرژی خود را دو برابر کنید

بهترین غذاها، آن‌هایی هستند که در طول روز میزان قند خون را در یک رنج طبیعی و ثابت نگه می‌دارند و از پایین افتادن قند خون که سبب بی‌حالی و ضعف می‌شود، جلوگیری می‌کنند. غذاهایی که در طول روز انرژی و کالری لازم و کارآمد برای فعالیت‌های مختلف را در اختیار بدن قرار می‌دهند، بهترینند.

صاحب‌خبر -
به گزارش شفاف، 1. صبحانه :
اولین مورد که برای افزایش انرژی باید به آن اهمیت بدهید صبحانه است. بعد از چندساعت خواب شبانه بدن تقریبا خالی از انرژی شده و شروع کردن روز جدید بدون خوردن صبحانه اصلا کار درستی نیست. در وعده‌ی صبحانه مصرف غلات سبوس‌دار، پروتئین مانند تخم مرغ توصیه می‌شود. خوردن صبحانه شما را چاقی دور نگه می‌دارد.
 
غذای انرژی زا
 
2. غلات :
غلات با داشتن کربوهیدرات می‌تواند در طول روز انرژی پایداری برای بدن ایجاد کند. در بعضی از رژیم‌هایی لاغری مصرف غلات را به کلی حذف می‌کنند، که در این صورت فرد دچار خستگی و بی‌حالی می‌شود و حتی از رژیم گرفتن منصرف می‌گردد. مصرف به اندازه و کافی غلات باعث چاقی نمی‌شود و استفاده از آن در ابتدای روز برای داشتن قند خون ثابت، بسیار هم مفید است.
 
غذای انرژی زا
 
3. بادام، بادام زمینی و فندق :
این آجیل‌ها منبع غنی پروتئین و منیزیم هستند. منیزیم ماده‌ی معدنی کلیدی در تبدیل قند به انرژی می‌باشد و کمبود آن در بدن سبب تخلیه‌ی انرژی خواهد شد. در طول روز حتما مقداری از این آجیل را به همراه داشته باشید و به عنوان یک میان وعده‌ی عالی و سالم میل کنید. این مواد دارای روغن‌های ضروری هستند که برای کاهش وزن مناسب‌اند.
 
غذای انرژی زا
 
4. گوشت بدون چربی :
گوشت گاو بدون چربی و گوشت مرغ بدون پوست، دارای اسیدآمینه‌ی تیروزین می‌باشد، که در افزایش سطح هوشیاری و تمرکز در کار موثر است. همچنین دارای ویتامین B می‌باشد، که افسردگی و مشکلات بی‌خوابی را کاهش می‌دهد. این دو مشکل، از دلایل اصلی برای کمبود انرژی و انگیزه در کارهای روزانه محسوب می‌شوند. ضمن اینکه از تاثیر مخرب بی‌خوابی در زیبایی صورت نباید غافل شد.
 
غذای انرژی زا
 
5. فیبر :
در طول روز به اندازه‌ی کافی فیبر دریافت کنید. فیبر کافی در بدن مساوی است با داشتن انرژی در طول روز و همچنین کاهش میل به خوردن شیرینی‌های مضر و غذاهای چرب و در واقع از چاقی نیز جلوگیری می‌کند. فیبر در انواع حبوبات، سبزی‌ها و میوه به فراوانی وجود دارد.
 
غذای انرژی زا
 
6. قهوه :
قهوه از پرطرفدارترین نوشیدنی‌ها در سرتاسر دنیا است، که با داشتن کافئین در افزایش تمرکز و رفع خواب آلودگی موثر می‌باشد. نکته‌ای که باید به آن توجه کنید این است که، قهوه را شب‌ها نباید میل کرد. ابتدا و یا نیمه‌ی روز کاری بهترین موقع برای صرف آن است. در مصرف آن زیاده روی نکنید، زیرا باعث زردی دندان‌ها خواهد شد.
 
غذای انرژی زا
 
7. میان وعده :
در میانه‌ی صبحانه تا نهار و همچنین نهار تا شام یک میان وعده‌ی مناسب و سالم، می‌تواند انرژی شما را تا حد خوبی بالا نگه دارد. برای این منظور نصف یک ساندویچ گوشت یا کره‌ی بادام زمینی، کشمش و میوه‌های خشک بسیار مناسب اند. 

برچسب‌ها:

نظر شما