شناسهٔ خبر: 17590729 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه جام‌جم | لینک خبر

معاون آموزش و پروش استان خبر داد:

اعزام 13 هزار دانش‌آموز سمنانی به اردوهای راهیان نور

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش‌وپرورش استان سمنان از اعزام بیش از 13 هزار دانش‌آموز این استان به اردوهای راهیان نور در 2 سال گذشته خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش تسنیم، قاسم شریفی کلاریجانی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در 2 سال گذشته به اهداف از پیش تعیین‌شده خود در تعداد اعزام‌ دانش‌آموزان به اردوهای راهیان نور دست‌یافته‌ایم.

وی با اشاره به برنامه‌ریزی سه‌ساله آموزش ‌و پرورش استان سمنان برای اعزام بیش از 15 هزار دانش‌آموز سمنانی به اردوهای راهیان نور گفت: با اعزام‌های امسال که سومین سال از آغاز این هدفگذاری است؛ همه اهداف آموزش و پروش استان سمنان در این راستا محقق خواهد شد.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش‌وپرورش استان سمنان اضافه کرد: امسال نیز بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده 2 هزار و 300 دانش‌آموز به اردوهای راهیان نور جنوب کشور اعزام می‌شوند که از این تعداد، بیش از 800 نفر دانش‌آموزان پسر و حدود هزار و 500 نفر نیز دانش‌آموزان دختر هستند که راهی کربلای ایران خواهند شد.شریفی با اشاره به تعداد فرهنگیانی که به همراه این تعداد دانش‌آموز راهی اردوهای راهیان نور می‌شوند بیان کرد: 120 فرهنگی نیز به‌عنوان سرپرست، مربی همراه و مدیر کاروان‌های راهیان نور دانش‌آموزان استان سمنان را در این اردوها همراهی خواهند کرد.

وی با اشاره به تفاوت‌های عمده اعزام‌های کاروان‌های راهیان نور امسال نسبت به سال‌های گذشته، افزایش کیفیت این اعزام‌ها را از مهم‌ترین تفاوت‌های آن برشمرد و افزود: برنامه‌های فرهنگی قبل، حین و بعد از سفر راهیان نور برای دانش‌آموزان استان سمنان تدارک دیده‌شده است.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش‌وپرورش استان سمنان اضافه کرد: این اعزام‌ها در قالب اجرای طرح «از مدرسه تا مدرسه» و باهدف تجلیل از حماسه‌های رزمندگان و شهدا، زنده نگاه‌داشتن یاد و نام شهدا و ایثارگران و تحکیم پیوند جوانان و نوجوانان با این آرمان‌ها و مقابله با جنگ نرم از طریق الگودهی به جوانان و نوجوانان در استان سمنان انجام خواهد شد.شریفی با اشاره به اینکه شهدای دفاع مقدس بهترین الگوها برای زندگی هستند تأکید کرد: به دنبال این هستیم تا از طریق الگودهی به نوجوانان و جوانان، آنان را از جنگ نرم مصون‌سازی کنیم.

وی با اشاره به اینکه امسال با برنامه‌ریزی انجام‌شده بیش از 2 هزار و 300 دانش‌آموز به اردوهای راهیان نور جنوب کشور اعزام می‌شوند بیان کرد: در دو مرحله دیگر از اعزام‌ها که شهریور و مهر امسال برگزار شد نیز حدود 300 نفر به افتتاحیه اردوهای راهیان نور در غرب کشور اعزام شدند که درمجموع تعداد دانش‌آموزانی که تا پایان امسال به اردوهای راهیان نور اعزام می‌شوند به 2 هزار و 600 نفر خواهد رسید.

برچسب‌ها:

نظر شما