شناسهٔ خبر: 17590711 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه جام‌جم | لینک خبر

معاون سیاسی استاندار خبر داد

تهیه سند پیشگیری از اعتیاد در هرمزگان

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان گفت: سند پیشگیری از اعتیاد در استان هرمزگان با بهره‌گیری از پژوهش‌های علمی صورت گرفته در اداره‌ کل امور اجتماعی استانداری تهیه و یک اتاق فکر جهت اصلاحات احتمالی و عملیاتی‌کردن آن تشکیل شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش تسنیم، بهروز اکرمی در نشست اتاق فکر سند پیشگیری از اعتیاد استان هرمزگان با قدردانی از تهیه سند پیشگیری از اعتیاد در هرمزگان اظهار داشت: برای عملیاتی‌کردن این سند هیچ‌گونه اعتبار جداگانه و ویژه‌ای در نظر گرفته نشده و تمامی بخش‌ها به‌گونه‌ای تنظیم شده که بتوان با استفاده از ظرفیت‌های موجود آن را به سرانجام رساند.وی بیان‌کرد: این سند با رویکرد آسیب‌شناسی، یافتن مناسب‌ترین راه حل‌ها و برنامه‌ریزی در راستای هدفمند و هماهنگ نمودن فعالیت دستگاه‌های ذی نفع در زمینه پیشگیری از اعتیاد تنظیم شده است.

وی گفت: در این سند تمامی وظایف پیشنهادی برای دستگاه‌های اجرایی مداخله‌گر آورده شده که برای عملیاتی کردن این پیشنهادات، دستگاه‌ها در این اتاق فکر، ظرفیت‌ها و توان موجود خود را عنوان کرده و پیشنهادهای عملیاتی مشخص و کمی شده‌ای را برای هر یک تعیین می‌کنیم.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار هرمزگان با بیان اینکه کارهای صورت گرفته در گذشته علیرغم اینکه حجم بسیاری به لحاظ کمی داشته اما تاثیرگذاری و بازخورد مناسبی طبق تحلیل‌ها و آمارهای موجود نداشته است، تصریح‌کرد: ارتقای کیفی اقدامات و هماهنگ کردن فعالیت‌ها در راستای رسیدن به اهداف مشخص، رویکرد اصلی این سند است.

اکرمی آگاهی بخشی و آموزش را یکی از پایه‌های اساسی در امر پیشگیری دانست و تصریح‌کرد: اما آموزش باید هدفمند و هوشمندانه باشد و اینکه بنای آموزش و آگاهی بخشی خود را بر این موضوع قرار دهیم که گفته شود اعتیاد امری نامطلوب و دارای پیامدهای مخربی است، اطلاعات واضحی است که نمی‌تواند صرفا افراد را از گرایش به سمت سوء مصرف مواد مخدر بازدارد بلکه باید هوشمندانه باور افراد در معرض آسیب را در این زمینه هدف قرار داد.

مدیر کل امور اجتماعی استانداری هرمزگان نیز در این نشست یادآور شد: طبق تحقیقات به عمل آمده اولین و مهم‌ترین ریشه گرایش به سمت اعتیاد آشفتگی در نظام خانواده است که در این سند تلاش شده تا برنامه‌ها و اقدامات به گونه ای تنظیم شود که در راستای تقویت خانواده‌های در معرض آسیب عمل کنیم.

منصور اخلاقی پور با بیان اینکه اولویت‌های کاری در زمینه پیشگیری از اعتیاد در این سند مشخص شده است اذعان‌داشت: امیدواریم بتوانیم با بهره‌گیری از این تحقیقات علمی و در جایگاه استانداری و هماهنگ‌کننده دستگاه‌های اجرایی، فعالیت‌ها را در راستای رسیدن به نتیجه‌ای مشخص بسیج کنیم.

وی هدفگذاری کمی در این سند را کاهش پنج درصدی گرایش به اعتیاد در کوتاه مدت عنوان‌کرد و گفت: مقابله و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی لزوما نیاز به صرف زمان زیادی دارد که در این سند اهداف کوتاه مدت کاهش 5 درصدی و در میان مدت و بلند مدت در مسیر رسیدن به توقف کامل حرکت می‌کنیم.

برچسب‌ها:

نظر شما