شناسهٔ خبر: 17578389 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ابنا | لینک خبر

شیعه انگلیسی هیچ نسبتی با فرهنگ اهل بیت(ع) ندارد/ اسلام ناب به جهانیان معرفی شود

ابنا

اعضای ستاد برگزاری سی‌امین کنفرانس بین‌المللی وحدت اسلامی با حضور در دفتر «آیت الله نوری همدانی» با این مرجع عالیقدر دیدار و گفتگو کردند کردند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری اهل بیت(ع) ـ ابنا ـ اعضای ستاد برگزاری سی‌امین کنفرانس بین‌المللی وحدت اسلامی با حضور در دفتر «آیت الله العظمی حسین نوری همدانی» با این مرجع عالیقدر دیدار و گفتگو کردند کردند.

«آیت الله نوری همدانی» در این دیدار با بیان این که ناهیت شیعه انگلیسی که هیچ نسبتی با فرهنگ اهل بیت(ع) ندارد و در برابر دشمن سکوت می کنند باید تبیین شود، گفتند: این موضوع روشن شود که اگر کسی تابع اهل بیت است، در برابر دشمن ایستادگی کرده و فداکاری می‌کند.

ایشان افزودند: باید سعی کنیم اسلام را آن طور که قرآن گفته است، معرفی کنیم و تلاش کنیم تا با تحصیل قدرت، شرایطی را به وجود بیاوریم که هیچ جبار، ظالم و ستمگری جرأت مقابله و صحبت کردن علیه اسلام و نظام اسلامی را نداشته باشد.

مرجع عالیقدر با اشاره به اهمیت قدرت آفرینی اسلام و نظام اسلامی، خاطرنشان کردند: اگر این قدرتی که قرآن بیان کرده و لازمه جامعه اسلامی است، به وجود بیاید دیگر کسی مانند "ترزا می" جرأت نمی کند که در بحرین و در حضور مسئولان سعودی و دیگر کشورهای عرب حاشیه خلیج فارس، علیه ایران صحبت کند.

معظم له تصریح کردند: برگزاری کنفرانس های تقریب خوب است، اما قدرت ندارد تا جلوی صحبت های امثال "ترزا می" را بگیرد و ما باید شرایطی را به وجود بیاوریم که چند نفر از افراد شاخص، قهرمانان شجاع و تأثیرگذار جهان اسلام، کفن پوش به میدان آمده و متحد شوند تا قدرت واقعی اسلام نشان داده شود.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه ادامه دادند: یکی از کارهایی که در بحث تقریب مذاهب باید صورت بگیرد، معرفی اسلام ناب است، اسلامی که در قرآن و سخنان اهل بیت(ع) بیان شده است و نه اسلامی که در کتاب های دیگر آمده است، چرا که آن تعاریف از اسلام، مخالف اسلام ناب است و هم چنین سعی شود شیعه به صورت دقیق معرفی شود چرا که ما از نظر برهان، منطق و دلیل چیزی کم نداریم و باید با مدارک قوی خودمان، تشیع راستین را معرفی کنیم چرا که ما تابع فرهنگ اهل بیت(ع) هستیم و کربلا و عاشورا را داریم که با استفاده از این فرهنگ غنی، همیشه شیعه دربرابر جباران، مستکبران و ظالمان ایستاده و مقاومت کرده است.

«آیت الله العظمی نوری همدانی» در بخش دیگری از سخنان خود، با اشاره به ضرورت معرفی صحیح اهل سنت، عنوان کردند: باید تعریف صحیحی از اهل سنت در برابر وهابیت صورت بگیرد و بیان شود که ما با اهل سنت وحدت داریم و اجازه ندهیم خلط مبحث صورت بگیرد که همه اهل سنت را تکفیری و وهابی معرفی کنند.

ایشان گفتند: در عین حالی که قدرت و تبلیغات داریم، باید باب مناظره را نیز باز بگذاریم؛ شیعه انگلیسی که هیچ نسبتی با فرهنگ اهل بیت ندارد و در برابر دشمن سکوت می کنند را معرفی کنیم و این موضوع روشن شود که اگر کسی تابع اهل بیت است، در برابر دشمن ایستادگی کرده و فداکاری می کند.

مرجع عالیقدر با تأکید بر عدم نرمش در تعریف اسلام ناب، اضافه کردند : باید مراقب بود که در تعریف اسلام و تشیع، نرمش زیادی صورت نگیرد چرا که اسلام ناب، آن اسلامی است که در مکتب اهل بیت(ع) وجود دارد و توسط امام و رهبری بیان شده است و اگر این نرمش زیاد شود، تصور می کنند که آن ها حق هستند و تشیع مکتب باطل است.

معظم له در پایان خاطرنشان کردند: باید آن چنان قدرتی به وجود بیاوریم که حکام بحرین جرأت نکنند سه جوان را شهید کنند و شیعه را تحت فشار بگذارند، امروز روز سکوت نیست و روز حرکت و فعالیت است و یک عده کفن پوش باید علیه آل سعود و آل خلیفه به میدان بیایند.

...............
پایان پیام/ 313

نظر شما