شناسهٔ خبر: 17572616 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

نماینده مردم استان ایلام در مجلس:

بنیاد مستضعفان برای سرمایه‌گذاری در استان ایلام اعلام آمادگی کرد

R41370/P1361/S6,52/CT15

نماینده مردم استان ایلام در مجلس شورای اسلامی گفت: بنیاد مستضعفان برای سرمایه‌گذاری در طرح‌های استان ایلام اعلام آمادگی کرد.

صاحب‌خبر -

سلام امینی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در ایلام اظهار داشت: در جلسه‌ای که با استاندار ایلام و رئیس بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی داشتیم  سعی کردیم که فرصت‌های سرمایه‌گذاری بنیاد مستضعفان در استان فراهم کنیم.

وی گفت: در این جلسه مهم‌ترین مشکلات استان را مطرح کرده و با تکیه بر ظرفیت‌ها و پتانسیل استان خواستار سرمایه‌گذاری بنیاد مستضعفان در استان ایلام شدیم تا بتوانیم شاهد شکوفایی و پیشرفت استان ایلام باشیم.

رئیس مجمع نمایندگان استان ایلام تصریح کرد: بیکاری مهم‌ترین مشکل حال حاضر استان ایلام است که نیازمند توجه جدی دولت و مسئولان است و در حال حاضر متاسفانه وضعیت استان ایلام در آمار بیکاری، طرح‌های اشتغال‌زایی و آسیب‌های اجتماعی اصلاً مناسب نیست.

وی ضمن تاکید بر ظرفیت‌های استان ایلام در زمینه‌های کشاورزی و دامداری اظهار داشت: زمین‌های مرغوب و دشت‌های پهناوری که برای کشاورزی در استان ایلام وجود دارد می‌تواند زمینه‌ساز تولید و رشد محصولات مختلف باشد ولی این زمین‌ها به دلیل کم آبی یا مدیریت بد آب زیر کشت دیم قرار دارند که در صورت سرمایه‌گذاری در بخش کشاورزی استان می‌توان شاهد رشد چشمگیر محصولات در این منطقه باشیم.

امینی  افزود: استان با وجود رودخانه‌های فراوان و دشت‌های متعدد، می‌تواند زمینه مناسبی را برای کشت محصولات کشاورزی فراهم آورد و به قطب تولید محصولات مختلف تبدیل شود.

نماینده مردم استان ایلام بیان کرد: با وجود آماده بودن تمامی زیرساخت‌ها در بخش های مختلف زمین، محصولات گلخانه‌ای، پرورش ماهی در قفس و تکمیل زنجیره تولید دام در استان، سرمایه‌گذاران بومی و غیربومی هیچگونه تمایلی به سرمایه‌گذاری در بخش کشاورزی ندارند.

وی اضافه کرد: مشکل نبود تمایل به سرمایه‌گذاری در بخش کشاورزی نسبت به سایر بخش‌ها از جمله صنعت و خدمات در تمام کشور به‌خصوص استان ایلام دیده می شود و براساس آمار کمترین میزان سرمایه‌گذاری بخش خصوصی حدود پنج درصد متعلق به بخش کشاورزی است.

امینی با تاکید بر اینکه جلب سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در حوزه کشاورزی برای حرکت به سمت استفاده از فناوری‌های روز و مدرن کردن تولید در این حوزه ضروری است یادآور شد: ریسک سرمایه‌گذاری در این بخش و مشکلاتی که در برگشت سرمایه وجود دارد باعث نبود تمایل سرمایه‌گذاران شده است.

وی با اشاره به اینکه حدود 30 درصد روستاهای استان با معضل مهاجرت به شهرها روبه‌رو هستند و این به معنای خالی شدن روستاها به عنوان مراکز تولید است افزود: بحث تولید و درآمد مهم‌ترین عامل ماندگاری روستائیان است و حتی اگر تمامی زیرساخت‌ها فراهم باشد اما در روستا امکان تولید و اشتغال وجود نداشته باشد با معضل مهاجرت روستائیان روبه‌رو خواهیم شد.

رئیس مجمع نمایندگان استان ایلام تصریح کرد: با اجرای طرح‌های کشاورزی در استان ایلام و حمایت  بنیاد مستضعفان هم تولید افزایش می‌یابد و هم زمینه اشتغال بیشتر جوانان جویای کار فراهم خواهد شد.

وی گفت: در پایان این جلسه سعیدی‌کیا رئیس سازمان بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی برای سرمایه‌گذاری بنیاد در طرح‌های کشاورزی و دامپروری استان اعلام آمادگی کرده و قول پیگیری موضوعات  مطروحه را دادند.

انتهای پیام/

نظر شما