شناسهٔ خبر: 17572409 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

مشهد پایتخت فرهنگی جهان اسلام

رویداد مشهد 2017 فرصتی برای توسعه مناسبات ایران در عرصه بین المللی است

مشهد- ایرنا- معاون مطبوعاتی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: انتخاب مشهد به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام، فرصتی برای توسعه مناسبات جمهوری اسلامی ایران در عرصه بین المللی است.

صاحب‌خبر - حسین انتظامی دوشنبه شب در نشست مشترک مدیران مسئول رسانه ها و خبرگزاری های کشور در مشهد با موضوع مشهد پایتخت فرهنگی جهان اسلام افزود: رسانه ها بیشترین ارتباط را با جامعه و افکار عمومی دارند و این جایگاه موجب می شود نظرات رسانه ها در عرصه برنامه ریزی در سطوح مختلف مورد استفاده و تاثیرگذار باشد. وی اظهار کرد: همکاران رسانه ای باید به تدوین پیوست رسانه ای رویداد مشهد پایتخت فرهنگی جهان اسلام کمک کنند تا شاهد جهت دهی درست به برداشت ها از این عنوان جهانی باشیم. وی گفت: مخاطبان خارجی و داخلی، گروههای هدف در زمینه معرفی هرچه بیشتر مشهد به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام هستند. انتظامی افزود: باید برای افکار عمومی خارج از کشور اعم از شیعه و غیر شیعه تبیین شود که یکی از شهرهای ایران اسلامی، به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام انتخاب شده است تا شاهد حضور آگاهانه مسلمانان جهان در این کلانشهر باشیم. وی اظهار کرد: تولید محتوای متمرکز و اثرگذاری در سطح ملی و فراملی در این عرصه بسیار مهم و مورد توجه است به شکلی که علاوه بر مسلمانان جامعه غیر مسلمان را نیز در بر گیرد. وی گفت: از این طریق می توان به تثبیت جایگاه جمهوری اسلامی در عرصه های مختلف جهانی کمک کرد. معاون مطبوعاتی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: باید تمهیداتی فراهم شود که افکار عمومی بین المللی با واقعیت و حقیقت تفکر اسلامی آشنا شوند. وی با بیان اینکه تا 10 سال آینده انتخاب عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام برای ایران تکرار نمی شود، اظهار کرد: این موقعیت به افزایش مناسبات کشور و تثبیت موقعیت و جایگاه مشهد کمک می کند لذا در این زمینه رسانه ها باید با نگاه بلند مدت به فعالیت در این زمینه بپردازند. وی گفت: وزارتخانه ها و سازمانهای مختلف نیز باید برنامه های مشخص و هدفمند در زمینه معرفی شایسته مشهد به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام داشته باشند و پرسشگری رسانه ها در این زمینه راهگشا و موثر است. انتظامی افزود: دستگاههای مختلف باید بودجه ها و اعتبارات خود را به اتمام پروژه های نیمه تمام در مشهد اختصاص دهند تا جلوه و زیر ساخت لازم برای این کلانشهر و معرفی آن به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام نمود پیدا کند. وی اظهار کرد: عمده رسانه ها تولیدات خود را در زمینه مشهد به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام هنوز تولید و منتشر نکرده اند و بسیار خوب است که در عرصه فضای مجازی ذائقه ها و سلیقه های مختلف در نظر گرفته شده و بر همان اساس اطلاع رسانی و آگاهی بخشی شود. 7496 / 6053 خبرنگار: آرزو جاودانی ** انتشار دهنده: محمد حسین علی مقدم انتهای پیام /* فرهنگي مشهد 2017 وزارت ارشاد ارتباط با سردبیر: newsroom@irna.ir تماس بی واسطه با مسئولین

نظر شما