شناسهٔ خبر: 17571857 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه شهروند | لینک خبر

روي خط خبر

صاحب‌خبر -

رئیس کمیسیون مشارکت‌های اجتماعی جوانان وزارت ورزش و جوانان:  به ازای هر ۱۵ هزار نفر  یک سمن در ایران وجود دارد
ایلنا| در ایران به ازای هر ۱۵ هزار نفر یک سمن داریم، درحالی‌که طبق استاندارد جهانی یک سمن برای هر ۱۰۰ نفر است. رئیس کمیسیون مشارکت‌های اجتماعی جوانان وزارت ورزش و جوانان با اعلام این خبر گفت: «در تاریخ ۱۵۰ ساله ایران همه اتفاقات مهم در سایه مشارکت اجتماعی مردم به‌ویژه جوانان رخ داده است.»
او ادامه داد: «نخستین مشارکت سازمان‌یافته و نهادمند جوانان در ایران معاصر در دفاع مقدس اتفاق افتاد. مشارکت هدفمند جوانان برای یک هدف واحد که از دل همین مشارکت هزاران جوان متخصص به جامعه و مسائل آن ورود پیدا کردند اما چرا با وجود این تجارب گرانقدر وضع مناسبی درخور نهادهای مردمی جوانان نداریم، جای بررسی دارد.»
رئیس کمیسیون مشارکت‌های اجتماعی جوانان گفت: «استفاده از توانایی جوانان امنیت را افزایش می‌دهد. قدرت در توزیع اختیارات است نه در تجمیع آن. بخش زیادی از توسعه پایدار کشور متکی بر مشارکت سازمان‌یافته جوانان است.»
ظریفیان با اشاره به این‌که درحال حاضر ‌یک‌هزار و ۵۵۰ سازمان مردم‌نهاد جوانان در کشور فعالیت می‌کنند، ادامه داد: «طبق شاخص جهانی، به ازای هر ۱۰۰ نفر یک سمن است، درحالی‌که در ایران یک سمن به ازای هر ۱۵‌هزار نفر است و امیدواریم در برنامه ششم توسعه این شاخص تغییر کند و به استاندارد جهانی نزدیک شود.»
او گفت: «امروز جوانان جویای این هستند که برای مشکلات‌شان چه برنامه‌ای داریم و با نگاه واقع‌بینانه به آمار، آسیب‌های اجتماعی افزایش پیدا کرده که ریشه اصلی این مسائل همچون طلاق و خشونت طرد اجتماعی جوانان است.»
رئیس کمیسیون مشارکت‌های اجتماعی جوانان ادامه داد:   «کاهش آسیب‌های اجتماعی ارتباط مستقیمی با رشد سمن‌ها دارد اما موضوع جوانان هنوز در کشور ما به مسأله تبدیل نشده و تصور امنیتی از فعالیت‌های اجتماعی جوانان داریم.»
ظریفیان گفت: «مسأله جوانان نیاز به یک استراتژی مشخص همراه با برنامه‌های بلندمدت و میان‌مدت دارد و سیاست‌گذاری باید واحد شود و در اجرا همه دستگاه‌ها با هماهنگی ورود کنند.»
او فردگرایی و چیرگی دنیای مجازی را عامل دور شدن جوانان از فعالیت‌های علمی دانست: «باید جوانان را از حالت طردشدگی به سمت فعالیت‌های اجتماعی سوق دهیم و این ممکن نمی‌شود مگر با تغییر نگرش نسبت به جوانان.»

دانشگاه تهران برای دوره خدمت نظام وظیفه، سرباز امریه می‌پذیرد
خبرآنلاین| دانشگاه تهران اعلام کرد، برای طی دوره خدمت نظام وظیفه فارغ‌التحصیلان نخبه، سرباز امریه می‌پذیرد. پذیرش امریه دربسیاری از نهادها و سازمان‌ها برای طی‌کردن دوره خدمت سربازی، رایج است. امروز دانشگاه تهران اعلام عمومی کرد، برای مشمولان فارغ‌التحصیل دارای شرایط خاص، امریه صادر می‌کند.
در اعلامیه‌ای، دانشگاه تهران اعلام کرد: «اداره كل خدمات پژوهشي و انتشارات دانشگاه تهران، ازميان فارغ‌التحصيلان كارشناسي ارشد مشمول نظام وظيفه امريه مي‌پذيرد.»
به نوشته این اداره کل رشته‌هاي زبان و ادبیات فارسی (ویراستاری)، كامپيوتر و مديريت فناوري اطلاعات در اولويت پذيرش قرار دارند.
شرایط خاصی که برای این متقاضیان اعلام شده، این است که باید دارای برگ اعزام به خدمت به تاریخ اول اردیبهشت‌ماه 1396 و معدل بالای ۱۶ باشند. این اداره کل اعلام کرده، متقاضیان رزومه و مدارک خود را به پست الکترونیک press@ut.ac.ir ارسال کنند.

معاون وزیر نیرو: نمی‌توانیم 25‌سال مردم را تشنه بگذاریم
رحیم میدانی، معاون وزیر نیرو با اشاره به ناچاری دولت برای اجرای طرح‌های غیراقتصادی انتقال آب، گفت: طی ۲۵ سالی که زمان نیاز داریم تا سفره‌های زیرزمینی به حالت تعادل برسند، برای شرب مردم چه باید بکنیم؟ اگر آب تأمین نشود، مهاجرت می‌کنند و روستاها خالی می‌شود. او درباره فشار لابی‌های قدرت برای انتقال حوضه به حوضه و ارسال آب به بخش صنعت گفت: بنده اطلاع ندارم که کسی لابی می‌کند یا خیر اما اطمینان دارم که ما در رابطه با آب بین حوضه‌ای تحت فشار نیستیم و لابی روی ما اثر ندارد.

نظر شما