شناسهٔ خبر: 17571770 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه جام‌جم | لینک خبر

زنگ هشدار برای تالار وحدت

علی رهبری، مدیر هنری و رهبر سابق ارکستر سمفونیک تهران، طی یادداشتی نگرانی‌های خود را نسبت به وضعیت ایمنی تالار وحدت ابراز کرده و به مسئولان در این باره هشدار داده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش فارس، رهبری مرداد سال گذشته به علی مرادخانی ایمیل می‌زند و هشدارهایی در این باره می‌دهد. وی در بخشی از این ایمیل نوشته: طبق قوانین بسیار سخت بین‌المللی پشت صحنه هر تئاتر یا اُپرایی باید دری دائم باز وجود داشته باشد که در مواقع (خدای نکرده) آتش‌سوزی، راه فراری برای مردم باشد. تالار وحدت فقط یک در دارد که اغلب نه تنها بسته است بلکه برای بازکردنش باید دقایقی به دنبال شخصی گشت که کلیدِ در را دارد. اغلب در موارد تمرین یا ساعات کارِ کارکنان، این در که باید تمام مدت و تا وقتی کسی پشت صحنه حضور دارد باز باشد؛ نه تنها بسته، بلکه قفل شده است. چاره‌ای که می‌ماند، این است که این در حداقل از داخل باز شود یا واقعا شخصی مراقب آن باشد تا خدای نکرده در مواقع آتش‌سوزی، کارکنان و هنرمندان بتوانند از این در کوچک که تنها درِ فرار از پشت صحنه است، استفاده کنند.

تا وقتی بنده در ایران بودم، وضع سیم کشی‌ها و فیوزهای تمام ساختمان تالار آنقدر قدیمی و اغلب خراب بود که در این شرایط در اروپا معمولا استفاده از چنین ساختمانی به کلی ممنوع می‌شود. جناب مرادخانی، شاید بعد از سال‌ها سهل‌انگاری و بی‌مسئولیتی بالاخره از این فاجعه اسفناک درس بگیرید. طبق قوانینی که من می‌شناسم، اغلب مواد و مصالحی که پشت صحنه تالار انبار کرده‌اند، از نظر قوانین آتش‌نشانی قابل قبول نیست. گذشته از وجود چند دفتر اداری در پشت صحنه که جانشان همیشه در خطر است،در تالار وحدت گاهی 150 تا 200 نفر روی صحنه مشغول تمرین هستند و این در اگر هم باز باشد، بسیار کوچک است.

برچسب‌ها:

نظر شما