شناسهٔ خبر: 17571584 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه شهروند | لینک خبر

تشریح آخرین وضع ورزشگاه‌های ایران

آزادی نشست کرده اما خطر ریزش ندارد!

صاحب‌خبر -

شهروند| طبق ادعایی که ریاست شرکت توسعه و نگهداری مطرح کرده بودجه‌ای برای نگهداری اماکن ورزشی به زیر مجموعه او داده نمی‌شود و به همین دلیل اکثر استادیوم‌های تهران و ایران فرسوده و قدیمی هستند.
نقش جهان میزبان تیم‌ملی می‌شود
مصطفی مدبر درباره اقدامات مهم این شرکت در‌سال اخیر در نشست خبری دیروز خود می‌گوید: «صندلی‌گذاری آزادی و بهره‌برداری ورزشگاه نقش‌جهان پس از دهه‌ها بلاتکلیفی به سرانجام رسید که اکنون صندلی‌های ورزشگاه نقش جهان و نور افکن‌ها نصب شده و برای نصب چادرهای این ورزشگاه عملیات ایمن‌سازی مجدد درحال انجام است. با این شرایط نقش‌جهان پتانسیل برگزاری بازی‌های ملی را هم دارد».
آزادی خطر ریزش ندارد
بعد از سانحه تلخ ساختمان پلاسکو، بحث‌های زیادی درباره فرسوده بودن ورزشگاه آزادی و خطراتی که این ورزشگاه بزرگ را تهدید می‌کند مطرح شده است. مدبر درباره وضع این استادیوم قدیمی توضیح می‌دهد: «از عمر سازه این ورزشگاه 50‌سال می‌گذرد و سازه عظیم بتونی به این شکل قطعاً نشست دارد. آزادی به مقاوم‌سازی نیاز دارد اما باید این را هم در نظر داشته باشیم که مقاوم‌سازی نیاز به هزینه کلانی دارد.» وی درباره خطر ریزش آزادی می‌گوید: «از نظر ما این ورزشگاه خطر ریزش ندارد ولی  نیازمند مقاوم‌سازی است. ما حتی در نصب صندلی‌ها اول مقاوم‌سازی بتن را انجام دادیم اما باید در بقیه قسمت‌ها هم نکات ایمنی رعایت شود. ما پیشنهاد مقاوم‌سازی را به دولت داده‌ایم و قرار بود در‌سال نخست 80‌میلیارد دراین‌باره تخصیص یابد».
چهارمین ورزشگاه ملی ایران تکمیل می‌شود
مدیرعامل شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی کشور درباره روند تکمیل چهارمین ورزشگاه ملی ایران می‌گوید: «ورزشگاه 50‌هزار نفری میانرود شیراز اکنون درحال  مرحله کاشت چمن است که بر این اساس این چهارمین ورزشگاه ملی مجهز به سیستم گرمایش از کف است. امیدواریم که این ورزشگاه تا 3 ماه نخست‌سال 96 تکمیل شود».

نظر شما