شناسهٔ خبر: 17571510 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه جام‌جم | لینک خبر

خزانه بانک‌ها سه قفله شد

کمتر از دو ماه به پایان سال باقی‌مانده و تقاضا برای دریافت وام از بانک‌ها به اوج می‌رسد، اما جوابِ منفی است که روی هردرخواستی می‌نشیند؛ گویا بانک‌ها، خزانه اعتباردهی خود را سه قفله کردند.

صاحب‌خبر -

به گزارش مهر، درخواست برای دریافت وام از بانک‌ها به اوج رسیده است. مردم هرروز، مراجعات زیادی به شعب بانکی دارند تا بلکه در این آخر سالی هم که شده، منابعی را برای رتق و فتق امور خود از دولت قرض بگیرند. هر چه باشد، بانک‌ها همیشه از تأمین‌کنندگان اصلی منابع مالی خرد موردنیاز مردم بوده‌اند و همیشه، بخصوص دم عید، چشم امید بسیاری از مردم، برای نونوار کردن خانه‌هایشان، به بانک‌ها بوده است. امسال اما گویا، این انتظار از بانک‌ها، تداعی‌کننده سماق مکیدن است.

این روزها هر مراجعه‌کننده‌ای که به شعب بانکی برای دریافت تسهیلات سر می‌زند، اغلب با این جمله از سوی متصدیان و باجه نشینان مواجه می‌شود که منابع مالی بانک فعلاً به پایان رسیده و امکان پرداخت وام جدید هم وجود ندارد. به همین دلیل، مردم سرگردانند و نمی‌دانند مایحتاج شب عید و ایام پایانی سال‌شان را که نیاز به منابع بانکی دارد، چطور تأمین کنند.

برخی متصدیان بانکی می‌گویند این روزها هزینه تأمین مالی از بازار بین بانکی بالا رفته و بنابراین، بانک‌ها ترجیح می‌دهند در حد منابع خود، اقدام به ارائه تسهیلات کنند؛ البته این به مفهوم آن نیست که تأمین مالی به صورت کامل صورت نمی‌گیرد، اما بانک‌ها منابع محدودی دارند که آن را در اختیار موارد خاص و ضروری قرار می‌دهند.

برچسب‌ها:

نظر شما