شناسهٔ خبر: 17571449 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه جام‌جم | لینک خبر

رئیس دستگاه قضا:

همه گروه‌های داخلی در حراست از منافع ملی متحد هستند

رئیس قوه قضاییه با ابراز تاسف شدید از شهادت جمعی از آتش‌نشانان در پی حادثه آتش‌سوزی و فروریختن ساختمان پلاسکو، بر لزوم عزم جدی همه دستگاه‌ها برای ایمن‌سازی بناهای تجاری و مسکونی فرسوده با همکاری و بدون هرگونه فرافکنی و سیاسی‌کاری تاکید کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش میزان، آیت‌الله آملی لاریجانی با تقدیر از قدرشناسی مردم نسبت به شهدای آتش‌نشان در حادثه اخیر با بیان این‌که وقوع این حادثه درس بزرگی برای همه دستگاه‌هاست، افزود: تمامی نهادهای حاکمیتی، اعم از قضایی، اجرایی و تقنینی باید به نحوی در جهت بهبود وضعیت ایمن‌سازی بناهای تجاری و مسکونی همکاری کنند و در این راستا همکاری مردم نیز از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

آملی‌لاریجانی با بیان این‌که دستگاه قضایی صرفا در چارچوب قوانین و مقررات می‌تواند عمل کند، اظهار کرد: این‌که برخی تصور می‌کنند با پلمب یک ساختمان همه مشکلات حل می‌شود، تصور اشتباهی است. قطعا راه‌حل معضل غیرایمن بودن ساختمان‌ها بستن راه کسب و کار مردم نیست. ایمن‌سازی، لوازم و راه‌های گوناگونی دارد و لازم است همه دستگاه‌ها با همکاری یکدیگر و مردم و بدون فرافکنی و سیاست‌کاری، اجرایی شدن برنامه‌های مربوط به ایمن‌سازی ساختمان‌های مسکونی و تجاری را دنبال کنند.

وی همچنین از دادستان‌های سراسر کشور خواست در چارچوب قوانین و مقررات، از ایمن‌سازی ساختمان‌های مسکونی و تجاری در کلانشهرها، شهرستان‌ها و حتی روستاها به صورت جدی حمایت و به اجرایی شدن مصوبات مراجع ذی‌ربط کمک کنند.

رئیس قوه قضاییه در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به شروع کار دولت جدید آمریکا تصریح کرد: در ارزیابی و قضاوت نسبت به آقای ترامپ و دولتش نباید تعجیل کرد؛ زیرا ابتدا باید نحوه رفتار وی در داخل کشورش و در سطح بین‌المللی مشاهده شود، منتها اظهاراتی در همین ابتدای کار داشته است که باید به صورت جدی مورد توجه قرار گیرد.

آملی لاریجانی افزود: برخی اظهارات آقای ترامپ رنگ و بوی نژادپرستانه دارد و موجب جریحه‌دار شدن احساسات بسیاری حتی در داخل آمریکا شده است. از آن مهم‌تر، دامن زدن به «اسلام‌هراسی» است.

رئیس قوه قضاییه با بیان این‌که ملت عزیز ایران، مقتدر و عزتمند است و بی‌توجهی به کرامت انسانی و اسلامی این ملت، سرنوشت پیشینیان را متوجه سردمداران غرب خواهد کرد، افزود: جمهوری اسلامی عزت ملی و دینی خود را با هیچ چیز عوض نخواهد کرد. گاهی دولتمردان آمریکا و سایر کشورهای غربی تلقی اشتباهی از ملت ایران دارند و متاسفانه برخی افراد در داخل نیز خواسته یا ناخواسته، علائم اشتباهی برای آنان ارسال می‌کنند! هیچ‌کس منکر وجود اختلاف سلیقه در کشور نیست، اما بدانند همه جریان‌ها در حراست از امنیت ملی و مقابله با دشمن، نه‌تنها هیچ‌گونه اختلافی ندارند؛ بلکه با یکدیگر متحد هستند.

نظر شما