شناسهٔ خبر: 17571403 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه جام‌جم | لینک خبر

هفته فیلم ترکیه در ایران

هفته فیلم سینمای معاصر ترکیه در خانه هنرمندان ایران آغاز شد.

صاحب‌خبر -

مراسم افتتاحیه هفته فیلم سینمای معاصر ترکیه، یکشنبه 3 بهمن با حضور رضا هاکان تکین سفیر ترکیه در ایران، مجید رجبی معمار مدیرعامل خانه هنرمندان ایران، تورقای شفق مدیر موسس یونس امره در ایران، محمود فاضلی‌جوشقون کارگردان سینمای ترکیه و جمعی دیگر از علاقه‌مندان به سینما در تالار استاد شهناز خانه هنرمندان ایران برگزار شد.

در این مراسم مجید رجبی معمار، مدیرعامل خانه هنرمندان به اشتراکات فرهنگی دو کشور ایران و ترکیه اشاره کرد و گفت: سینمای ترکیه همچون سینمای ایران، یک سینمای فرهنگی است و بزرگان قابل تاملی دارد که در این هفته آثار برخی از آنها را خواهیم دید. از جمله نوری‌بیلگه‌جیلان که از نظر مضامین و سبک شاعرانه اشتراکات بسیاری با استاد فقید ما، عباس کیارستمی دارد. امیدواریم برگزاری این هفته فیلم در جهت نزدیکی و گفت‌وگوهای بینافرهنگی میان مردم و هنرمندان دو کشور باشد و زمینه را برای توسعه فعالیت‌های گوناگون فرهنگی و هنری دوجانبه فراهم کند. همچنین امید داریم با توجه به سوابق ارتباطات فرهنگی میان دو کشور ایران و ترکیه، چنین تعاملات فرهنگی ادامه پیدا کند. خانه هنرمندان ایران نیز برای ادامه این همکاری ها،آمادگی کامل خود را اعلام می‌کند.

هفته فیلم سینمای معاصر ترکیه تا روز شنبه 9 بهمن در خانه هنرمندان ایران ادامه دارد و در این فاصله هفت فیلم از کارگردانان ترکیه‌ای از جمله نوری بیلگه جیلان، فایسال سویسال، سمیح کاپلان اوغلو و... روی پرده خواهد رفت. / هنرآنلاین

نظر شما