شناسهٔ خبر: 17570849 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

معاون استاندار هرمزگان خبر داد

انهدام 5 باند توزیع مواد مخدر در محلات شهر بندرعباس/ نخستین مرکز کمپ ترک اعتیاد زنان در بندرعباس راه‌اندازی شد

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان گفت: بیش از 80 تن مواد مخدر طی 9 ماه سال جاری کشف شده است که در این بین 5 باند توزیع مواد مخدر در محلات بندرعباس نیز منهدم شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، بهروز اکرمی عصر امروز در نشست خبری با بیان اینکه هرمزگان جزء پنج استان امن کشور محسوب می‌شود، عنوان کرد: این رده‌بندی براساس رصد آمار و گزارشات دستگاه‌‌های امنیتی از جمله سپاه و نیروی انتظامی و سایر دستگاه‌ها در وزارت کشور تعیین می‌شود به نحوی که در جرائم خشن و تجمعات غیرقانونی در 9 ماهه امسال سیر کاهش داشته‌‌ایم که این دستاوردها حاصل تدبیر شورای تامین استان است.

وی به برگزاری شورای تامین مشترک در شرق هرمزگان اشاره کرد و افزود: تا پایان سال، شورای تامین مشترک استان با شورای تامین غرب هرمزگان و همچنین شورای مشترک هرمزگان، سیستان و بلوچستان و کرمان نیز به میزبانی بندرعباس در ماه‌های آینده برگزار می‌شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان با بیان اینکه چالش قاچاق و مواد مخدر دو تهدید امنیتی کلان استان محسوب می‌شود، تصریح کرد: میزان کشفیات کالای قاچاق در 9 ماهه 95 برابر با هزار و 180 میلیارد تومان در هرمزگان بوده است.

وی گفت: در حوزه موارد مخدر در 9 ماه امسال بیش از 80 تن مواد مخدر کشف شده که این رقم افزایش 15 درصدی را نشان می دهد که در این بین پنج باند توزیع مواد مخدر در محلات نیز منهدم شده است.

اکرمی از راه‌‌اندازی نخستین مرکز کمپ ترک اعتیاد زنان در بندرعباس تا پایان سال خبر داد و بیان داشت: تعداد انجمن‌های مردم نهاد استان در این حوزه به 53 مورد رسیده که این امر نیز افزایش 18 درصدی دارد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان اضافه کرد: در حوزه سیاسی نیز ستاد انتخابات استان تشکیل و نشست‌های مربوطه در سراسر استان برگزار و یا در حال برگزاری است و خود را برای سه انتخابات در 29 اردیبهشت به طور کامل آماده کرده‌ایم.

اکرمی از تشکیل اتاق فکر سیاسی استان و برگزاری نخستین نشست این اتاق و نشست‌های مشترک با احزاب و تشکل‌های سیاسی و افراد شاخص سیاسی و برگزاری نشست‌ها و  کمیسیون‌های دانشجویی و کارگری در استان خبر داد.

به گفته این مسؤول، در حوزه اجتماعی نیز قدم‌های خوبی در استان برداشته شده است و تمامی فعالیت‌ها و عملکرد‌های این حوزه براساس منویات مقام معظم رهبری پیرامون چالش‌ها و آسیب‌های اجتماعی تنظیم و راهبری می‌شود.

اکرمی به تدوین دو سند طلاق و کاهش مصرف مواد مخدر و کاهش تبعات اعتیاد در استان اشاره و گفت: وضعیت تکدی‌‌گری و قلیان‌کشی در سطح بندرعباس احصا شده است و در حال برنامه‌‌ریزی برای کاهش چالش‌های اجتماعی برجسته‌تر در استان هستیم.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان با اشاره به کسب رتبه‌های کشوری هرمزگان در حوزه پدافند غیرعامل، اضافه کرد: طرح مطالعات پدافندی استان در مراحل پایانی خود قرار دارد و به زودی این طرح نیز به مرحله تدوین و تصویب خواهد رسید.

اکرمی اضافه کرد: در حوزه اتباع بیگانه نیز در حال تدوین اسنادی هستیم که به زودی جزییات این سند اطلاع‌‌رسانی خواهد شد.

انتهای پیام/3264/ر30/

نظر شما