شناسهٔ خبر: 17570834 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: فردا قدیمی | لینک خبر

ابتکار خبر داد

برپایی اولین مجمع جهانی مقابله با گرد و غبار در کشور

معاون رئیس جمهور گفت: اولین مجمع جهانی مقابله با گرد و غبار در ایران برپا خواهد شد.

صاحب‌خبر -
خبرگزاری فارس: معصومه ابتکار ظهر امروز در نشست با اعضای سمن‌های زیست محیطی، شوراها، بخش خصوصی و... در ایلام اظهار داشت: با وجود تهدیدهای زیست محیطی که در کشور وجود دارد اما فرصت‌های بزرگی نیز در این زمینه وجود دارند.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: یکی از این فرصت‌ها سرمایه‌های اجتماعی و وجود سمن‌‌ها و تشکل‌های غیردولتی و خصوصی برای حفاظت محیط زیست تلاش می‌کنند.

وی ادامه داد: امروز خوشبختانه همگرایی ملی در عالی‌ترین سطح و در سیاست‌های کلان در حوزه محیط زیست از سیاست‌های کلی مقام معظم رهبری تا تشکل‌های غیر دولتی وجود دارد.

ابتکار اضافه کرد: خوشبختانه دولت نیز خود را محیط زیستی قلمداد کرده و در کنار چالش‌های بسیار فراوانی که دولت یازدهم از روز اول با آن مواجه بوده اما مسأله محیط زیست را از اولویت کاری خود خارج نکرده است.

وی تصریح کرد: کماکان محیط زیست از محوری‌ترین سیاست‌های دولت یازدهم بوده و در این زمینه کوشش می‌کند و این همگرایی بین دولت و مردم و قوای سه گانه کم‌نظیر است.

معاون رئیس جمهور گفت: خوشبختانه دنیا هم به این نتیجه رسیده است که بعد از مسایل جنگ، خشونت، تروریست، ناامنی و... محیط زیست تهدیدی جدی و بُعدی جهان است.

وی ادامه داد: دنیا برای مقابله با گرمای زمین و مقابله با تهدیدهای تنوع زیستی و گیاهی و جانوری و مقابله با آلودگی‌ها باید وارد میدان شده و در این راه بکوشد، همچنین اگر این مهم روی ندهد انسان اولین جانداری است که به دست خود به انقراض خود می‌پردازد.

ابتکار عنوان کرد: ائتلاف‌های جهانی سبب می‌شود که بتوان با صدای رسا ندای خود را به گوش جهانیان برسانیم و موضوع گرد و غبار که مسأله‌ای کشوری و منطقه‌ای بوده در سطح جهانی به آن پرداخته شود.

وی اضافه کرد: سازمان ملل در این زمینه گزارشی تهیه و قطعنامه‌ای نیز صادر کرده است که اولین مجمع جهانی در مورد گرد و غبار در ایران برپا خواهد شد.

معاون رئیس جمهور گفت: سازمان ملل درصدد است تا به میزبانی ایران به این موضوع بپردازد و این یک فرصت استثنایی برای محیط زیست و توسعه پایدار کشور است.

وی ادامه داد: خوشبختانه در حوزه آتش‌سوزی جنگل‌ها در استان ایلام به میزان 90 درصد و در سطح ملی نیز بالای 67 درصد کاهش یافته که این ناشی از زحمات مردم و دولت در کنار هم است.

برچسب‌ها:

نظر شما