شناسهٔ خبر: 17570099 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه کیهان | لینک خبر

کوتاه اقتصادی

صاحب‌خبر -



* عملیات کابل برگردان با هدف توسعه شبکه کابل در مراکز مخابرات شهید عرب سرخی، شهرستان قدس، شهید باهنر اسلامشهر، صفادشت، شهید چمران، گیلاوند، ولیعصر(عج)، لواسان، شهید چیتگر از تاریخ 5 بهمن ماه آغاز می‌شود. به گزارش روابط عمومی مخابرات منطقه تهران، با اجرای عملیات مذکور ارتباط تلفنی مشترکین در مرکز مخابرات شهید عرب سرخی با پیش شماره‌های 3337 الی 3339، 3374 الی 3377 در محدوده شهید سرگرد محمدی، فدائیان اسلام، پل سیمان، روزبهانی، مصطفی امیری و در مرکز مخابرات شهرستان قدس با    پیش شماره‌های 4681 الی 4689 در محدوده شهرستان قدس، میدان بهاران، بلوار مرزبانان، خیابان سلحشوران و در مرکز مخابرات شهید باهنر اسلامشهر با پیش شماره های5646 الی 5649 در محدوده مرکز و در مرکز مخابرات صفادشت با پیش شماره 6543 در محدوده صفادشت و در مرکز مخابرات شهید چمران با پیش شماره‌های 6650 الی 6656 در محدوده ستارخان، خوشرو، زنجان، شادمهر و در مرکز مخابرات گیلاوند با پیش شماره‌های 7630، 7631، 7633، 7634در محدوده یادگار امام، 20 متری سلمان فارسی، جیلارد، کوچه اندیشه، کمیل حداکثر به مدت 3 روز با اختلال همراه است. همچنین با اجرای عملیات کابل برگردان ارتباط تلفنی مشترکین در مرکز مخابرات ولیعصر( عج) از ساعت 24 به مدت 5 ساعت و در مراکز مخابرات لواسان و شهدای چیتگر از ساعت 2 بامداد به مدت 4 ساعت دچار اختلال می‌شود.
* مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی تهران گفت: ۳۵۰ کارگر پلاسکو برای دریافت بیمه بیکاری مراجعه کرده‌اند. حاتم شاکرمی در گفت‌وگو با مهر، با اشاره به استقرار ۵ ایستگاه پذیرش تقاضای برقراری بیمه بیکاری از روز شنبه در محل مذکور گفت: به دلیل ازدحام مراجعه‌کنندگان از روزیکشنبه ۲ ایستگاه دیگر نیز به ایستگاه‌های موجود اضافه شد. وی با بیان اینکه پذیرش متقاضیان استفاده از حمایت‌های بیمه‌ای از روز شنبه آغاز شده و ادامه دارد افزود: بیمه بیکاری این افراد از روز حادثه برقرار می‌شود و از هفته آینده پذیرش‌شدگان بر اساس کدرهگیری که به آنها داده شده است به سازمان تامین اجتماعی معرفی می‌شوند.
* رئیس ‌هیئت عامل ایمیدرو گفت: امور زیربنایی طرح‌های توسعه سنگان، با استفاده از مشاور داخلی – خارجی بازنگری و در قالب طرح جامع، تدوین می‌شود. مهدی کرباسیان در جلسه مشترک با سرمایه‌گذاران مجتمع سنگان و بخش زیربنایی، گفت: با توجه به اهمیت آینده توسعه این معدن و نقشی که در طرح جامع فولاد ایفا می‌کند، باید موضوع تامین آب، برق، ‌گاز، ‌ مسیر انتقال مواد معدنی و توسعه اجتماعی منطقه، ‌ برای دوره بلند مدت مشخص شود. وی اظهار داشت: تامین زیرساخت‌های این ناحیه تنها مربوط به سنگان نمی‌شود بلکه توسعه اقتصادی و اجتماعی شرق کشور را دربر می‌گیرد از همین رو وجود طرحی جامع که تمامی نیازها و توانمندی‌های منطقه را ترسیم کند، ضروری است. وی گفت: تامین آب مجتمع سنگان در دو بخش کوتاه‌مدت و بلند‌مدت دیده شده که در بخش کوتاه‌مدت مشکل خاصی وجود ندارد و منابع مورد نیاز تعیین شده‌اند اما در بلند‌مدت، نیازمند منابعی هستیم که کارخانه‌های فرآوری را تغذیه کند. مجتمع سنگان با ذخایر فعلی سنگ‌آهن که به 1/2 میلیارد تن می‌رسد، ‌ برنامه توسعه‌ای را در حال اجرا دارد که بر اساس آن برای تولید 17/5 میلیون تن کنسانتره سنگ‌آهن و ۱۵ میلیون تن گندله سنگ‌آهن ظرفیت‌سازی می‌شود.
* با تصویب کارگروه تنظیم بازار با افزایش قیمت کره حداکثر قیمت هر بسته کره ۱۰۰ گرمی 2900 تومان شد. به گزارش ایسنا، در حالی که در اواسط دی‌ ماه رئیس سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان از برخورد با گرانفروشان گروه کالایی یک خبر داد و درباره گرانی کره گفته بود که این سازمان قبل از گران شدن کره این موضوع را متذکر شده بود که با توجه به بهای تمام شده و نرخ تعرفه بازار با معضل گرانی کره مواجه می‌شود اما برخی واحدهای تولیدی بی‌دقتی کردند و قیمت جدید را در محصولاتشان درج کردند. این تذکر در حالی بود که مشاهدات میدانی نشان می‌داد برخی تولیدکنندگان قیمت کره را بین ۶۰۰ تا ۷۰۰ تومان افزایش داده بودند به‌گونه‌ای که هر عدد بسته ۱۰۰ گرمی کره که باید طبق مصوبات سال ۱۳۹۲ ستاد تنظیم بازار ۲۵۰۰ تومان قیمت می‌داشت به قیمت ۲۲۰۰ تومان به بازار ارائه کرده است و این افزایش قیمت باعث شد تا سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان از فروشندگان خواست تا کره‌هایی که با قیمت غیررسمی از تولیدکنندگان خریدند را برگردانند و با تولیدکنندگان مطابق قانون برخورد کرد. اما بر اساس تصمیم جدید ستاد تنظیم بازار اعلام شد که هر بسته ۱۰۰ گرمی کره ۴۰۰ تومان افزایش قیمت داشته و به قیمت ۲۹۰۰ تومان عرضه خواهد شد و بسته‌های ۵۰ گرمی نیز قیمتی معادل ۱۵۰۰ تومان خواهد داشت .

برچسب‌ها:

نظر شما