شناسهٔ خبر: 17569153 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه آفرینش | لینک خبر

خبرنامه

صاحب‌خبر -

 بدقولي فدراسيون فوتبال در پرداخت پاداش داوران المپيکي

پس از درخشش تيم داوري ايران متشکل از عليرضا فغاني، محمدرضا منصوري و رضا سخندان در مسابقات فوتبال المپيک 2016 ريودوژانيروي برزيل قول‌هاي زيادي مبني بر تقدير و تشکر از اين گروه در بازگشت به ايران داده شد.

فدراسيون فوتبال ايران و مهدي تاج نيز در همان اوايل براي تقدير از اين گروه قول پرداخت پاداش و سکه به اين گروه سه نفره را داد. با اين حال پس از گذشت پنج ماه کماکان پاداش اين گروه پرداخت نشده و فغاني اخيرا در مصاحبه‌اي گفته که تاکنون مسئولان فدراسيون فوتبال به قول خود عمل نکردند و براي بررسي اين موضوع نيز به مسئولان رده بالاي فدراسيون دسترسي ندارد.فريدون اصفهانيان رييس کميته داوران و عضو هيات رييسه فدراسيون فوتبال در اين باره‌ گفت: همان زمان در يکي از جلسات هيات رييسه مصوبه‌اي در اين باره صادر شد و طبق همان مصوبه بايد پاداش اين داوران پرداخت شود با اين حال فعلا فدراسيون بضاعت مالي ندارد اما در موعد مقرر اين مصوبه اجرا مي‌شود.

استويچف:

در بلغارستان همه نگران آتش‌نشان‌هاي ايراني هستند

رادوستين استويچف مربي بلفارستاني که گزينه اصلي هدايت تيم ملي واليبال ايران است، عصر يکشنبه به ايران آمد. او در زمان ورودش به تهران و در فرودگاه ضمن تشکر از دعوتش به ايران به خاطر حادثه‌اي که در ساختمان پلاسکو رخ داده است ابراز تاسف کرد.استويچف گفت: به دليل حادثه ساختمان پلاسکو بايد به مردم ايران تسليت بگويم چرا که از اين اتفاق بسيار متاثر هستم.او ادامه داد: در بلغارستان همه در جريان اين اتفاق قرار دارند و بابت آن و سنوشت آتش‌نشان‌ها هم نگران هستند.استويچف درباره حضور در ايران نيز گفت: اين براي بار دوم است که به ايران مي‌آيم. حدود 30 سال پيش براي نخستين بار به ايران آمدم. در اين چند سال شاهد پيشرفت واليبال ايران بودم. به ايران آمدم تا بتوانم کمکي به ادامه پيشرفت واليبال در اين کشور بکنم.استويچف در زمان حضورش در ايران هفته بيستم ليگ برتر واليبال را از نزديک نگاه مي‌کند و مذاکراتش براي قبول سرمربيگري تيم ملي ايران را با فدراسيون ايران ادامه مي‌دهد.

لغو بازي دوستانه ايران و عراق به خاطر وضعيت کي‌روش!

مدير روابط عمومي فدراسيون فوتبال عراق اعلام کرد سران فوتبال ايران از لغو ديدار دوستانه با اين کشور به صورت رسمي عذرخواهي کرده اند.محمد خلف گفت‌: پيشتر قرار بود تيم‌ ‌ملي فوتبال ايران و عراق در 28 اسفند ماه در تهران بازي دوستانه‌اي را برگزار کنند اما به دليل نامشخص بودن وضعيت کارلوس کي‌روش، سرمربي ايران فدراسيون فوتبال اين کشور در نامه رسمي عذرخواهي خودش را از فدراسيون فوتبال عراق اعلام کرد.او در ادامه گفت‌: دو بازي حساس برابر استراليا و عربستان در انتخابي جام جهاني خواهيم داشت و قصد داريم بازي دوستانه خوبي داشته باشيم. براي کشورهاي مختلفي از جمله ازبکستان، بحرين و سوريه، درخواست بازي دوستانه داريم اما هنوز آنها جوابي به ما ندادند.

پيش‌تر ديدار دوستانه ايران و مراکش نيز در امارات لغو شده بود. ايران بعد از پايان دوره رفت انتخابي جام جهاني در يافتن بازي دوستانه موفق نبوده است.

فريبرز عسگري سرمربي تيم ملي تکواندو مي‌شود

بعد از ناکامي ايران در رقابت‌هاي تکواندوي المپيک فدراسيون تکواندو تصميم گرفت همکاري خود را با بيژن مقانلو ادامه دهد.اما در ادامه تکواندوي ايران در جام جهاني آذربايجان نيز ناکام ماند تا اينکه بيژن مقانلو سرمربي سابق تيم ملي تصميم گرفت از سمت خود استعفا دهد.

بعد از اين استعفا گزينه‌هايي براي مربيگري تيم ملي تکواندو مطرح شد که گفته مي‌شود فريبرز عسگري سرمربي تيم ملي تکواندوي ايران خواهد بود.عسگري پيش از اين نيز در سال 90 بعد از استعفاي رضا مهماندوست سرمربي ايران شد و در المپيک لندن کنار تيم ايران بود.

همچنين قرار است که يوسف کرمي قهرمان سابق جهان نيز به عنوان کمک عسگري در تيم ملي فعاليت کند. اين دو در ليگ برتر تکواندو نيز در تيم ياسين پيشرو قم کادر فني اين تيم را تشکيل داده بودند.

تيم تکواندوي ايران رقابت‌هاي کشورهاي اسلامي و قهرماني جهان را در نيمه اول سال 96 پيش رو دارد.

وقتي آرسنال 10 نفره بهتر نتيجه‌ مي‌گيرد

آرسنال تنها تيمي در ليگ انگليس است که با 10 نفره شدن نتايج بهتري را کسب کرده است.

آرسنال در ليگ برتر انگليس به ديدار برنلي رفت. وقتي بازي با تساوي بدون گل در جريان بود، گرانيت ژاکا از زمين مسابقه اخراج شد.

در حالي که همه گمان مي‌کردند کار آرسنال براي بردن سخت خواهد شد، اين تيم توانست برنلي را در يک بازي جنجال دو بر يک شکست بدهد. در ادامه بازي نيز آرسن ونگر از کنار زمين اخراج شد و هم ژاکا قبل‌تر زمين بازي را ترک کرد.

آرسنال تنها تيم انگليس است که زماني که 10 نفره شده، بهترين نتيجه‌ ممکن را کسب کرده است. آنها در تاريخ ليگ برتر وقتي 10 نفره شدند، 31 برد داشتند و 21 بار نيز طعم شکست را چشيدند. اين بهترين آمار يک تيم در ليگ برتر به هنگام 10 نفره شدن است.

قوچان‌نژاد:

چه فايده، گل‌هايم بي‌ثمر ماند

مهاجم ايراني بعد از هت تريک و رسيدن به صدر جدول گلزنان ليگ هلند از اين که نتوانست تيمش را به برد برساند، ابراز ناراحتي کرد.

هيرنفين که رضا قوچان‌نژاد، مهاجم ايراني را در اختيار دارد برابر آيندهوون قرار گرفت و در حالي که سه بر دو از اين تيم پيش بود در نهايت چهار بر سه بازي را واگذار کرد. در اين بازي مهاجم ايراني توانست براي تيمش هت تريک کند و به اولين فوتباليست ايراني تبديل شود که در يک ليگ اروپايي توانسته هت تريک کرده باشد.

قوچان‌نژاد بعد از پايان مسابقه، گفت‌: متاسفم که گل‌هايم بي‌ثمر ماند. اگر يک تيم با بدشانسي بازي را قرار بود ببازد، همين روز بود. بايد از اين شکست درس بگيريم. از طرفي من خوشحالم که توانستم سه گل براي تيمم به ثمر برسانم و هت تريک کنم، اما چه فايده که اين گل‌هاي من بي ثمر ماند و تيمم نتوانست امتيازي از اين بازي را کسب کند.

نظر شما