شناسهٔ خبر: 17569146 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه آفرینش | لینک خبر

خبــر

صاحب‌خبر -

 افتتاح ايستگاه سنجش کيفيت هوا در شهرستان ملارد

ملارد - برزگر

به گزارش خبرنگار ما و روابط عمومي فرمانداري شهرستان ملارد، همزمان با روز هواي پاک، ايستگاه سنجش کيفيت هواي شهرستان ملارد واقع در بلوار رسول اکرم(ص) روبروي فرمانداري افتتاح شد.

در مراسم آغاز به کار اين ايستگاه، خطيبي فرماندار اين شهرستان، ناصر مهردادي مديرکل حفاظت محيط زيست استان تهران، جمعي از مسئولان محلي و نمايندگاني از سازمانهاي مردم‌نهاد فعال در حوزه محيط زيست اين شهرستان حضور داشتند.

بازديد از بخشهاي مختلف چند واحد صنعتي و توليدي، توليدکننده قطعات خودرو و... توسط مسئولين از ديگر برنامه‌هاي روز هواي پاک در شهرستان ملارد بود. گفتني است شهرستان ملارد از شهرستانهاي غرب استان تهران است که داراي واحدهاي صنعتي متعدد، اراضي منابع طبيعي و زمينهاي باير در دهستان اخترآباد مي‎باشد که با کنترل و برنامه‎ريزي مناسب مي‎تواند در کاهش مشکلات زيست‎محيطي استان تهران و همچنين گرد و غبار ناشي از اين اراضي موثر باشد.

رييس بيمارستان گودرز يزد:

براي جلب مشارکت خيران بايد فرهنگ‌سازي شود

يزد- اکبر خيرخواه

رئيس بيمارستان 220تختخوابي موقوفه گودرز يزد با اشاره به نقش حمايتي خيران گفت: براي جلب مشارکت خيران بايد فعاليتهاي فرهنگي و اطلاع‎رساني بيشتري شود.محمدرضا منتظري در گفت و گو با خبرنگاران افزود: مردم و خيران بايد بدانند که نجات جان ديگران در اولويت هميشگي قرار دارد و اساس اين کارها مورد تاکيد دين مبين اسلام است.

وي گفت: بيمارستان گودرز داراي گروه‌هاي تخصصي و فوق تخصصي است و قطعا همراهي مردم و خيران در روند انجام برنامه‎ها خيلي مفيد و موثر است. وي ادامه داد: اين مرکز درماني 140 ميليارد ريل از شرکتهاي مختلف بيمه‏گر طلبکار بوده که برخي از اين بدهيها حدود يک سال از سررسيد آنها مي‏گذرد که براي انجام فعاليتهاي بيشتر و بهتر بهداشتي و درماني بايد بدهيها پرداخت شود تا بيمارستان همچنان با قوت و جديت وظايف خود را انجام دهد.رئيس بيمارستان گودرز يزد همچنين به فرسودگي ساختمان اين مرکز اشاره و از اجراي طرح جامع و جايگزيني آن با حمايت و همراهي مردم و خيران خبر داد.

به گفته منتظري اين بيمارستان 220تختخوابي اکنون داراي 20 هزار مترمربع زمين و 30 هزار مترمربع زيربنا است.شايان ذکر است در سال 1324 شمسي خانواده گودرز اين بيمارستان را با 40 تخت در شهرستان يزد راه‎اندازي کرده‏اند.

با هدف تامين آب کشاورزي؛

رهاسازي بخشي از آب سد گلستان، بوستان و وشمگير

گرگان – خبرنگار آفرينش

مدير دفتر بهره‎برداري و نگهداري از تاسيسات آبي شرکت آب منطقه‎اي گلستان از رهاسازي بخشي از آب مخزن سد گلستان بوستان و وشمگير از صبح 5 بهمن ماه ساعت هشت صبح، براي تامين آب بخش کشاورزي خبر داد.

به گزارش روابط عمومي شرکت آب منطقه‏اي گلستان شعبان رسولي اظهار کرد: اين رهاسازي با هدف تامين نياز آبي کشاورزان در محدوده پايين دست سد گلستان، بوستان و سد وشمگير انجام مي‏شود.

وي افزود: در همين راستا از کليه کشاورزان و اهالي منطقه تقاضا مي‏گردد از نزديک شدن به مسير رودخانه‏ها و محدوده مخازن سدها و کانالهاي شبکه جدا خودداري نمايند.

گفتني است شرکت آب منطقه‏اي گلستان همواره قبل از رهاسازي آب از پاياب يا مخازن سدها، در اطلاعيه فوري از بخشهاي مختلف خبري و حتي زيرنويس به حاشيه‏نشينان درخصوص نزديک نشدن به بستر رودخانه‏ها هشدار داده است.

تشکيل جلسه ستاد بحران آب در سد ونيروگاه مارون

اهواز – خبرنگار آفرينش

ستاد بحران آب در شرکت بهره‎برداري مارون، به دليل تداوم خشکسالي، تشکيل جلسه فوق‎العاده داد.

مديرعامل شرکت بهره‎برداري از سد، نيروگاه و شبکه‎هاي آبياري مارون گفت: به دليل مديريت هرچه بهتر مصرف آب کشاورزي، آگاهسازي کشاورزان و همچنين جلوگيري از برداشتهاي غيرمجاز، ستاد بحران آب در شرکت بهره‎برداري از سد، نيروگاه و شبکه‎هاي آبياري مارون با محوريت سه کميته مصرف، اطلاع‎رساني و تخلفات، تشکيل جلسه فوق‎العاده داد.

علي مکاري بهبهاني افزود: با تداوم کمبود بارشهاي الهي در پاييز امسال، خشکسالي و کاهش شديد سطح آب مخزن سد مارون و پيامدهاي ناشي از تاثيرات آن بر منابع آب کشاورزي شهرستان بهبهان، بايد بر اهميت مديريت مصرف آب و اصلاح الگوي مصرف در بخش کشاورزي تاکيد شود.

وي در ادامه به نقش کميته‎ها اشاره و خاطرنشان کرد: با توجه به تجربيات سالهاي گذشته انتظار مي‎رود که ستاد بحران کماکان و متناسب با شرح وظايف خود اقدامات لازم براي برون‎رفت از اين بحران را فراهم کند.

مکاري بهبهاني تصريح کرد: وظيفه کميته اطلاع‎رساني از بقيه کميته‎هاي تشکيل شده مهمتر بوده و اين کميته در تعامل با رسانه‎ها، مي‎تواند فرهنگسازي و ترغيب کشاورزان جهت مديريت صحيح آب، راههاي کاهش مصرف و آبياري شبانه را انجام دهد.

وي در پايان اظهار داشت: بايد با صرفه‎جويي و درست مصرف کردن، قدردان اين نعمت خداوندي بوده و اميدواريم در ماههاي بهمن و اسفند شاهد نزول رحمت الهي باشيم.

تمديد گواهي‎نامه بين‎المللي 17025 آزمايشگاه مركزي شركت آب و فاضلاب استان مركزي

اراک - الهام فراهاني

آزمايشگاه مركزي شركت آب و فاضلاب استان مركزي موفق به تمديد گواهينامه استاندارد بين‌المللي سيستم مديريت آزمايشگاه ايزوIES17025 شد.به گزارش روابط عمومي شركت آب و فاضلاب استان مركزي مهندس عبدالرضا خليلي مديرعامل اين شركت با اعلام خبر فوق افزود: در سومين مميزي مراقبتي آزمايشگاه مركزي، اين شركت براي بار سوم موفق به تمديد گواهي‎نامه استاندارد بين‎المللي سيستم مديريت آزمايشگاه ايزوIEC 17025:2012/ شد.

نظر شما