شناسهٔ خبر: 17569094 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه آفرینش | لینک خبر

رئيس قوه قضاييه:

ايمن سازي بناها بدون فرافکني وسياسي کاري دنبال شود

صاحب‌خبر -

رئيس دستگاه قضايي از قدرشناسي مردم نسبت به شهداي آتش نشان در حادثه اخير نيز تقدير کرد و با بيان اينکه وقوع اين حادثه درس بزرگي براي همه دستگاهها است، افزود: تمامي نهادهاي حاکميتي، اعم از قضايي، اجرايي و تقنيني بايد به نحوي در جهت بهبود وضعيت ايمن سازي بناهاي تجاري و مسکوني همکاري کنند و در اين راستا همکاري مردم نيز از اهميت ويژه اي برخوردار است.

آيت الله آملي لاريجاني با بيان اينکه دستگاه قضايي صرفا در چارچوب قوانين و مقررات مي تواند عمل کند ، اظهار کرد: اينکه برخي تصور مي کنند با پلمب يک ساختمان همه مشکلات حل مي شود، تصور اشتباهي است. قطعاً راه حل معضل غير ايمن بودن ساختمان ها بستن راه کسب و کار مردم نيست. ايمن سازي، لوازم و راه هاي گوناگوني دارد و لازم است همه دستگاه ها با همکاري يکديگر و مردم و بدون فرافکني و سياست کاري، اجرايي شدن برنامه هاي مربوط به ايمن سازي ساختمان هاي مسکوني و تجاري را دنبال کنند.

آملي لاريجاني با اشاره به دستور رئيس جمهور در اين زمينه، بر لزوم هماهنگي دستگاه ها براي ايمن سازي بناها تاکيد و از تلاش هاي شبانه روزي همه دستگاه هاي دخيل در عمليات آواربرداري و امداد و نجات در ساختمان پلاسکو اعم از آتش نشاني، شهرداري و نيروهاي نظامي و انتظامي و اورژانس و نيز دادستان محترم تهران و عوامل دادستاني قدرداني کرد.

اختلافي در کشور وجود ندارد

وي ادامه داد: گاهي دولتمردان آمريکا و ساير کشورهاي غربي تلقي اشتباهي از ملت ايران دارند و متاسفانه برخي افراد در داخل نيزخواسته يا ناخواسته، علائم اشتباهي براي آنان ارسال مي کنند! هيچ کس منکر وجود اختلاف سليقه در کشور نيست اما بدانند همه جريان ها در حراست از امنيت ملي و مقابله با دشمن، نه تنها هيچ گونه اختلافي ندارند بلکه با يکديگر متحد هستند.

آيت الله آملي لاريجاني با بيان اينکه هيچ گونه اختلافي در مورد منافع ملي در کشور وجود ندارد، به نزديکي ترامپ به رژيم صهيونيستي اشاره کرد و گفت: به نظر مي رسد که نزديکي دولت هاي آمريکا به رژيم صهيونيستي عامل مشترک همه روساي جمهور اين کشور است. اين نشان مي دهد که گرچه اين روساي جمهور در دوران رقابت هاي انتخاباتي حرف هايي مي زنند اما پس از به قدرت رسيدن، به شکل ديگري عمل مي کنند و قدرت مانور چنداني ندارند

نظر شما