شناسهٔ خبر: 17565891 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: حوزه | لینک خبر

دبیر شورای مشاوران رئیس مرکز خدمات حوزه در جمع طلاب اهل سنت:

مرزبندی اسلام با تفکرات تکفیری از وظایف علمای اسلام است

بجنورد/ حجت الاسلام و المسلمین محمودی در دیدار با طلاب استان خراسان شمالی ضمن اشاره کردن به خطر تکفیری‌ها گفت: مرزبندی اسلام با تفکرات تکفیری یکی از وظائف روحانیون است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از بجنورد، حجت الاسلام والمسلمین محمد محمودی، دبیر شورای مشاوران رئیس مرکز خدمات با حضور در مدارس علمیه اهل سنت الهادی روستای کهنه جلگه و محمودی روستای امانلی از توابع شهرستان راز و جرگلان، با اساتید و طلاب این مدارس دیدار و گفتگو کرد.

وی در این دیدارها مسئولیت طلاب را در جهان امروز و شرایط فعلی خطیر دانست و گفت: دشمن با تمام قوا در حال تخریب چهره اسلام در دنیاست و تکفیری‌ها و وهابیت با جنایت‌هایی که با هیچ دین و منطقی سازگار نیست، سعی دارند چهره غیرواقعی و خشنی از اسلام نمایش دهند، در این شرایط طلاب و روحانیون وظیفه دارند با آگاه کردن مردم، مرز بین اسلام و تفکرات تکفیری را مشخص کنند.

حجت الاسلام والمسلمین محمودی در ادامه  با بیان اینکه علم گوهری است که باعث اعتلای انسان می‌شود، اذعان کرد: علما و شخصیت‌های بزرگی در جهان اسلام از مناطق محروم و دور افتاده به وسیله علم به رشد و اعتلا رسیدند.

دبیر شورای مشاوران رئیس مرکز خدمات حوزه‌های علمیه با اشاره به سالروز پیروزی انقلاب اسلامی به برکات و خدمات انقلاب اشاره کرد و اظهار داشت: امنیت، محبت، وحدت و همدلی بین برادران مسلمان و همچنین عزت و احترامی که حوزه‌های علمیه و روحانیت در میان مردم پیدا کرده‌اند به برکت انقلاب اسلامی و خون شهداست.

وی، امکانات و شرایط فعلی را بهترین فرصت تحصیل علم و عالم شدن دانست و اضافه کرد: به برکت انقلاب اسلامی سایه ظلم از این کشور برداشته شده است و زمینه‌ای برای روحانیت پیش آمده تا خدمت کنند و به رسالت‌های حوزوی خود جامه عمل بپوشانند.

حجت الاسلام والمسلمین محمودی در ادامه به ارائه گزارشی از فعالیت‌های مرکز خدمات حوزه‌های علمیه پرداخت و تصریح کرد: مرکز خدمات از سال 1370 به امر امام خامنه‌ای تأسیس شد و به لطف خدا با گسترش روز افزون خدمات در زمینه‌های مختلف سلامت، فرهنگی، رفاهی، مسکن توانسته بخشی از مشکلات معیشتی طلاب را حل کند تا با فراغ بال به رسالت‌های طلبگی بپردازند.

وی توجه ویژه به خانواده طلاب و مباحث فرهنگی را از رویکردهای مهم این مرکز برشمرد و گفت: خانواده طلاب باید طوری زندگی کنند که مکمل رسالت‌های حوزوی طلاب و روحانیون باشند، به همین خاطر مرکز خدمات توجه ویژه‌ای به ارائه خدمات فرهنگی به خانواده‌های طلاب دارد.

دبیر شورای مشاوران رئیس مرکز خدمات حوزه‌های علمیه، افرایش آمار ممتازین تحصیلی در بین همسر و فرزندان طلاب را در چند سال اخیر از نتایج سیاست گذاری‌های مرکز خدمات در حمایت از نخبگان دانست و ابراز داشت: تشویق و حمایت‌های مرکز خدمات از نخبگان باعث دلگرمی فرزندان طلاب و تثبیت جایگاه روحانی در خانواده شده است.

برپایه این گزارش، بازدید از بخش‌های مختلف حوزه علمیه محمودی روستای امانلی و تجلیل از مدیر و اساتید از دیگر برنامه های این سفر بود.

انتهای پیام

 

 

 

نظر شما