شناسهٔ خبر: 17562795 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

مدیرکل امور مالیاتی یزد:

فعالیت های مشکوک اقتصادی در استان یزد را بر نمی تابیم

یزد - ایرنا - مدیرکل امور مالیاتی یزد گفت : فعالیت های مشکوک اقتصادی و پولشویی را در این استان بر نمی تابیم و با مشاهده هرگونه تخلفی به شدت با آن برخورد می کنیم .

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا منوچهر اسدی روز دوشنبه در نشست با رئیس مجمع نمایندگان استان یزد به ارائه گزارشی از اقدامات انجام گرفته پرداخت و افزود: تا پایان آبان ماه سالجاری 90 درصد درآمدهای استان تحقق یافته که امیدواریم تا قبل از پایان امسال این امر بطور کامل محقق گردد.
وی با اشاره به وضعیت اقتصادی استان گفت: مراقبت لازم برای همکاری با مودیان و شفافیت فعالیت ها مالیاتی و اقتصادی شده است.
اسدی تاکید کرد: با پولشویی در استان به شدت برخورد خواهیم کرد و کارگروه هایی در این زمینه ها تشکیل شده است.
مدیرکل امور مالیاتی استان تصریح کرد: سعی می کنیم تا با استفاده از اهرم های قانونی، با تحرکات مشکوک اقتصادی مقابله شود تا شاهد بروز مشکلات در نظام اقتصادی استان نباشیم.
رئیس مجمع نمایندگان استان یزد در این نشست گفت : فراهم آوردن فضای رقابتی و عادلانه در نظام اقتصادی کشور، سلامت و ارتقای فعالیت بنگاه های تولیدی را به دنبال دارد.
محمدرضا تابش افزود: شفافیت مالیاتی و تقویت پایگاه های اطلاعاتی سازمان امور مالیاتی می تواند در جلوگیری از فرار مالیاتی و ایجاد منابع درآمدی جدید موثر باشد.
وی با اشاره به شرایط نامساعد اقتصادی گفت: در این شرایط و بخصوص در وضعیتی که هنوز فرهنگ مالیاتی در کشور جا نیفتاده ، اخذ مالیات به سختی انجام می شود و بالابردن پایه های مالیاتی نیز بسیار دشوار است.
عضو کمیسیون برنامه،بودجه و محاسبات مجلس اظهار داشت:طبق قوانین بالادستی و تاکیدات مقام معظم رهبری، اتکا به نفت در بودجه سالیانه باید کاهش یابد و از طرفی ایجاد منابع جدید درآمدی نیز پیش بینی گردد که درآمدهای مالیاتی یکی از راههای افزایش درآمد دولت است.
نماینده مردم اردکان با بیان اینکه باید راهکاری اندیشید که کمترین فشار به کارمندان و اقشار کم درآمد وارد شود عنوان داشت: رضایت مندی مراجعان به سازمان امور مالیاتی با ارائه مشوق های لازم جلب شود و با ایجاد راهکارهای لازم از فرار مالیاتی بخصوص برای واحدهای صنعتی با حجم درآمد بالا جلوگیری گردد.
تابش همچنین به برخی مسائل مالیاتی استان از جمله مشکلات برخی صنوف پرداخت و خواستار پیگیری و حل آن شد.
اردکان با 85 هزار نفر جمعیت در60 کیلومتری شمال شهریزد واقع شده است.
7544/ 5054/ خبرنگار: مژگان دشتی** انتشار: بهنام احمدی *

انتهای پیام /*

نظر شما