شناسهٔ خبر: 17562787 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

زمینگیرشدن هواپیماها درلندن بدلیل مه غلیظ

لندن - ایرنا - حاکم شدن مه غلیظ در بخش های وسیعی در جنوب و جنوب غرب انگلیس، روز دوشنبه ضمن ایجاد بروز مشکل در حمل و نقل جاده ای، سبب لغو و یا بروز تاخیر در شمار زیادی از پرواز ها در فرودگاه های پایتخت انگلیس شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، مقامات فرودگاه های 'هیترو' در غرب و 'سیتی' در شرق لندن اعلام کردند که به دلیل شرایط بد جوی مجبور شدند تا به ترتیب 100 و 37 پرواز را لغو کنند.
فرودگاه هیترو با انتشار پیامی در تارنمای خود نوشت: با توجه به حاکم شدن مه غلیظ در روز دوشنبه احتمال می رود که شمار زیادی از پرواز ها لغو و یا با تاخیر صورت گیرد.
فرودگاه سیتی نیز اعلام کرد که 20 پرواز خروجی و 17 پرواز ورودی تاکنون لغو و احتمال لغو بیشتر پرواز ها می رود.
مقامات فرودگاه گاتویک در 47 کیلومتر جنوب پایتخت انگلیس نیز تاکنون یک پروازرا لغو و نسبت به بروز تاخیرهای طولانی هشدار داده اند.
گزارش ها و عکس های منتشر شده در شبکه های اجتماعی؛ نشانگر آن است که لغو و تاخیر طولانی در برنامه پروازها در فرودگاه های لندن سبب ایجاد مشکلات زیادی برای مسافران و سرگردانی آنها شده است.
براساس گزارش‌های منتشر شده در حال حاضر شعاع دید در فرودگاهای «هیترو»، «سیتی» و «استنستد» به کمتر 100 متر رسیده که این مساله نشست ‌و برخاست هواپیماها را با مشکل مواجه کرده است.
شرایط بد جوی همچنین سبب بروز ترافیک در خیابان ها و لغو شماری از کشتی های مسافربری در مناطق جنوبی انگلیس شد.
سازمان هواشناسی انگلیس، صبح روز دوشنبه برای مناطق جنوب و جنوب غرب انگلیس وضعیت زرد اعلام کرد.
درجه هوا در بخش هایی از جنوب انگلیس امروز ( دوشنبه ) به منفی 8 درجه رسید.
اروپام**4**ن**1552/انتشار دهنده: قاسم شریعتی

انتهای پیام /*

نظر شما