شناسهٔ خبر: 17562279 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: بهار | لینک خبر

خبر خوش رضا کیانیان از شهرزاد ۲

گروه فرهنگی: رضا کیانیان این روزها با دو اتفاق خبرساز شده است. ابتدا متن حسی و اثرگذارش درباره حادثه تلخ پلاسکو و انتقادی که از همه ما شهروندان تهرانی در زمان رأی دادن‌مان به افراد غیرمتخصص برای اداره شهر تهران کرده بود و بعد هم برای تبلیغ یک برند ایرانی دمنوش؛ تبلیغاتی که این روزها در بزرگراه‌ها نصب شده‌اند. البته تصویری هم منتشر شده که روی یکی از این تابلوها پارچه انداخته‌اند و صورت این هنرمند را پوشانده‌اند.

صاحب‌خبر -
رضا کیانیان در این باره به «تماشاگران امروز» می‌گوید: «این تصویری را که می‌گویید، من ندیده‌ام. من قرارداد تبلیغاتی با یکی از شرکت‌های تولید کننده داخلی امضاء کرده‌ام و به آن پایبند هستم. این مسئله را از مسئولان شرکت طرف قراردادم پرسیدم، آنها گفتند این پرده‌ها را همان زمان نصب روی تعدادی از بیلبوردها که زودتر نصب شده بودند، انداخته‌اند، چون می‌خواستند از همه بیلبوردها با هم رونمایی کنند.»

این بازیگر درباره دلیل این قرارداد تبلیغاتی می‌گوید: «شعار این شرکت، محصول صد درصد ایرانی، محصول صد درصد طبیعی است. امیدوارم بتوانم با این کار به یک محصول تولیدی ایرانی و همین‌ طور فرهنگ استفاده از محصولات ایرانی کمک کنم.»

این روزها که کیانیان بخش زیادی از وقتش را برای مسائل اجتماعی گذاشته، شاید بسیاری بر این باور باشند که او یک فعال اجتماعی شده و کمی از فضای هنر فاصله گرفته است اما خودش می‌گوید: «من همیشه و در همه عمرم این دغدغه‌ها را داشته‌ام. چه برای دریاچه ارومیه، چه هوای شهرم و چه تلاش برای برگرداندن روستاییان از شهر به روستاهایشان. یا مثلاً در کمپین حمایت از یوزپلنگ ایرانی هم سعی کردم حضور داشته باشم. شاید اگر چنین حسی به شما دست داده، به این دلیل است که تازه این رویکرد را از من دیده‌اید. من اصلاً از هنر فاصله نگرفته‌ام و اتفاقاً فعالیت‌های هنری‌ام را هم انجام می‌دهم. همین حالا که با هم حرف می‌زنیم، مشغول تمرین یک تئاتر هستم که از بهمن ماه روی صحنه می‌رود.»

او البته در ادامه خبر خوشی هم دارد. مهم‌ترین دلیل این که این روزها کیانیان خیلی روی پرده نیست، حضورش در سریال محبوب «شهرزاد ۲» است. کیانیان می‌گوید: «من این روزها مشغول بازی در شهرزاد ۲ هستم. تصویربرداری این سریال دوباره از سر گرفته شده است.» این سریال بعد از اتفاقاتی که برای سرمایه‌گذارش افتاد، به یکباره چند هفته‌ای تعطیل شد. البته نه مشکلات پیش‌ آمده برای محمد امامی، بلکه مشکل دیسک کمر کارگردان شهرزاد (حسن فتحی) باعث توقف فیلمبرداری بوده است.

کیانیان به فعالیت‌های هنری این روزهایش اشاره می‌کند و ادامه می‌دهد: «در کنار هنرپیشگی، این فعالیت‌های اجتماعی هم از دغدغه‌هایم است.»

رضا کیانیان در جواب این که آیا این کارها را به عنوان مسئولیت اجتماعی یک هنرمند انجام می‌دهید، می‌گوید: «چنین کاری را یک مسئولیت برای همه هنرمندان نمی‌دانم. باور شخصی‌ام است و انجامش می‌دهم. من هیچ نسخه‌ای برای دیگران تجویز نمی‌کنم.»

نظر شما