شناسهٔ خبر: 17561420 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: جام‌جم آنلاین | لینک خبر

سخنگوی آتش نشانی در گفتگو با جام جم آنلاین عنوان کرد:

کشف چهارمین پیکر غیر آتش نشان / بالگرد در عملیات پلاسکو توجیه کاربردی نداشت

سخنگوی آتش نشانی در خصوص احراز هویت پیکر آتش نشانان تازه پیدا شده در حادثه پلاسکو با تأکید به اینکه هنوز مطلب جدیدی به وی اعلام نشده، از کشف 4 پیکر مرتبط با دیگر شهروندان خبر داد.

صاحب‌خبر -

"سید جلال ملکی" سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران در گفتگو با جام جم آنلاین در خصوص آخرین جزییات جست و جوی مفقودین حادثه آتش سوزی ساختمان پلاسکو، تصریح کرد: هنوز هیچ اطلاعی درباره مشخصات هویتی اجساد شهروندان از جمله اینکه از کارگران پاساژ یا تبعه خارجی بودند در دست نیست.

وی در پاسخ به شایعه ای مبنی بر حضور تعدادی خبرنگار در میان محصور شدگان و جان باختگان احتمالی آوار پلاسکو با ابراز امیدواری نسبت به عدم صحت این خبر افزود: چنین موضوعی در مراحل احراز هویت اشخاص مشخص خواهد شد.

ملکی پیرامون مطلبی دال بر گردآوری تجهیزات بر جای مانده از شهدای آتش نشان بمنظور مشاهده انزار خاطر نشان کرد: بنده اطلاعی از این موضوع ندارم، لیکن حتما در آینده یک حرکت فرهنگی با محوریت جان فشانیهای عزیران همکار صورت می گیرد.

سخنگوی آتش نشانی پایتخت در توضیح اینکه گفته می شود حضور یک بالگرد میتوانست در میدان حادثه گره گشای بسیاری از مشکلات باشد پاسخ داد: هیچ شهری در کشورمان دارای بالگرد نیست و اساسا این گونه تجهیزات در شهرهایی همچون تهران توجیه کاربردی ندارد.

وی اضافه کرد: در شهر بهم تنیده ای همچون تهران بالگرد با نزدیکی به کانون حریق هوای مضاعفی را منتشر کرده که این بر گستره آتش می افزاید و ادامه عملیات را دشوار خواهد کرد و از طرفی چنانچه با فاصله مبادرت به آب پاشی کند قطعا به محیط پیرامونی حادثه و دور از حریق آب ریخته می شود.

نظر شما