شناسهٔ خبر: 17561212 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: جام‌جم آنلاین | لینک خبر

واگذاری سهام بیمه عدالت به بازنشستگان از هفته آینده

معاون سرمایه گذاری و امور اقتصادی صندوق بازنشستگی کشوری از واگذاری سهام بیمه عدالت به بازنشستگان متقاضی از شنبه هفته آینده خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش جام جم آنلاین، محمود شهشهانی پور در مصاحبه با خبرگزاری صداوسیما با بیان اینکه سازمان بورس در روزهای آتی به هریک از بازنشستگان متقاضی کد سهام آنان را پرداخت می کند تاکید کرد: به محض تحویل کد سهام بازنشستگان، صندوق بازنشستگی کشوری بلافاصله از هفته آینده سهام بیمه عدالت را در اختیار این گروه از بازنشستگان قرار می دهد.

وی تعداد بازنشستگان متقاضی را که برای خرید سهام بیمه عدالت ثبت نام کرده اند 130 هزار نفر برشمرد و گفت: براساس برنامه هایی که از پیش اعلام شد به هر یک از این بازنشستگان 3500 سهم واگذار می شود.

شهشهانی پور ارزش هرسهم را برای بازنشستگان متقاضی خرید سهام بیمه عدالت، 202 تومان دانست و افزود: بر این اساس هر یک از بازنشستگان باید 700 هزارتومان بپردازند که صندوق بازنشستگی کشوری این مبلغ را بصورت وام قرض الحسنه دراختیار آنان قرار می دهد.

وی با اشاره به اینکه هزینه خرید سهام در 36 ماه از حقوق بازنشستگان متقاضی کاسته می شود اجرای این طرح را از سال آینده اعلام و تاکید کرد: هیچ قسطی در سال جاری از بازنشستگان کسر نخواهد شد.

شهشهانی پور با بیان اینکه بیمه ملت در چند سال اخیر سودده ارزیابی شده است علت خرید سهام این شرکت را درآمدهای خوب آن دانست و گفت: صندوق بازنشستگی کشوری برای بهبود معیشت بازنشستگان در نظر دارد سبد سهام ویژه ای را برای آنان تدارک ببیند.

معاون سرمایه گذاری و امور اقتصادی صندوق بازنشستگی کشوری افزود: این طرح برای همه بازنشستگان اجرایی خواهد شد.

نظر شما