شناسهٔ خبر: 17556000 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: دانشجو | لینک خبر

یک فعال دانشجویی:

نتیجه کاهش رشد علمی، سیاست‌زدگی دانشگاه‌ها است

مسئول بسیج دانشجویی دانشکده علوم انسانی دانشگاه آزاد مشهد نتیجه بازی‌های سیاسی را کاهش رشد در دانشگاه‌ها خواند و گفت: متاسفانه شاهد بودیم که دانشگاه آزاد طی سال‌های گذشته میدان سیاست‌زدگی و جناح بازی‌های سیاسی قرار گرفت.

صاحب‌خبر -

اخبار دانشگاهی را از «کانال اخبار دانشگاهی SNN.ir» دنبال کنید

 

حامد کاشانی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجو در مشهد، گفت: امروزه کشور بیش از هر مسئله‌ای به جهاد فرهنگی و جهاد علمی احتیاج دارد که می‌توان یکی از مهم‌ترین زمینه‌های به عمل آوردن آن را دانشگاه دانست.

 

مسئول بسیج دانشجویی دانشکده علوم انسانی دانشگاه آزاد مشهد با تاکید بر  این‌که پرورش باید در جهاد فرهنگی و علمی ایفای نقش کند تا بتوانند کشور را به پیشرفت برسانند، تصریح کرد: این امر احتیاج به تصمیم گیری و برنامه ریزی و کار جهادی مسئولین دانشگاه دارد که در راس آن هیئت موسس دانشگاه قرار دارد.

 

این فعال دانشجویی بیان داشت: جهاد فرهنگی و علمی جز از تفکر انقلابی بر نمی‌آید و این نکته‌ای است که بارها مورد تاکید مقام معظم رهبری قرار گرفته است.

 

کاشانی تاکید کرد: در راس دانشگاه آزاد که وظیفه دارد کلان‌ترین تصمیمات و برنامه ریزی‌های لازم جهت تربیت نیروی متخصص و متعهد را اتخاذ کند، باید مسئولانی باشند که با روحیه انقلابی و جهادی بتوانند در راستای پیشرفت میهن اسلامی‌مان گام بردارند.

 

مسئول بسیج دانشجویی دانشکده علوم انسانی دانشگاه آزاد مشهد تصریح کرد: متاسفانه شاهد بودیم که دانشگاه آزاد طی سال‌های گذشته میدان سیاست زدگی و جناح بازی‌های سیاسی قرار گرفت که صراحتا خلاف فرموده رهبر انقلاب است که فرمودند: «اجازه ندهند دانشگاه‌ها، جولانگاه حرکت‌های سیاسی بشوند».

 

وی نتیجه این بازی‌های سیاسی را کاهش رشد علمی و فرهنگی در دانشگاه‌ها خواند و گفت: با توجه به وضع موجود باید به فرمایشات مقام معظم رهبری جامع عمل پوشاند و مسئولینی دلسوز و انقلابی را برای این امر انتخاب کرد، چونان که همیشه همین گونه بوده و جنبش دانشجویی انتظاری جز این از دانشگاه ندارد.

نظر شما