شناسهٔ خبر: 17554648 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: میزان | لینک خبر

سفیر ارمنستان مطرح کرد

احتمال برگزاری نمایشگاه مشترک ایران و ارمنستان در شهرآفتاب

خبرگزاری میزان- سفیر جمهوری ارمنستان در ایران گفت: در رابطه باهمکاری نمایشگاهی صحبت‌هایی انجام و تصمیم‌هایی گرفته شد، بر این اساس بنا است تا برای سال بعد یا دو سال بعد نمایشگاه مشترکی برگزار شود.

صاحب‌خبر -
به گزارش گروه اقتصاد خبرگزاری میزان، به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل شهرآفتاب، آرتاشس تومانیان در حاشیه بازدید از نمایشگاه تهران پلاست اظهار کرد: در ایران خدمات نمایشگاهی بسیار پیشرفته و به روز شده وجود دارد که می‌توان از این خدمات نمایشگاهی برای ارتقا روابط اقتصادی بین ایران و ارمنستان استفاده کرد. 

سفیر جمهوری ارمنستان در ایران با اشاره به حضور کشور ارمنستان در نمایشگاه های گذشته افزود: سال گذشته کشور ارمنستان در نمایشگاه کتاب ایران شرکت کرد که البته باید عنوان کرد نمایشگاه بسیار خوبی برگزار شده بود. 

وی خاطر نشان کرد: امروز هم فرصت بازدید از نمایشگاه حاضر برایم پیش آمد؛ بر این اساس این نمایشگاه را بسیار خوب ارزیابی می کنم. البته خیلی خوشحال هستم که با مدیریت نمایشگاه، آقای سیدی ملاقات کردم. 

تومانیان افزود: با مدیریت نمایشگاه شهرآفتاب در رابطه با مسائل مختلف به بحث و گفت و گو نشستیم که مهم ترین آن صحبت در رابطه با فضای اقتصادی میان دو کشور ایران و ارمنستان بود؛ همچنین در مورد اینکه چگونه می توان در نمایشگاه های مختلف با یکدیگر همکاری داشته باشیم صحبت هایی رد و بدل شد. 

وی ضمن تشکر از پرسنل نمایشگاه شهر آفتاب تاکید کرد: در رابطه با همکاری نمایشگاهی صحبت های انجام و تصمیم هایی گرفته شد؛ بر این اساس بنا است تا برای سال بعد یا دو سال بعد نمایشگاه مشترکی برگزار شود. 

تومانیان در رابطه با این پرسش که جزئیات توافقات انجام شده شامل چه مواردی است، توضیح داد: در حال حاضر در مورد کلیات صحبت شد و وارد جزئیات و رشته های مختلف در خصوص برگزاری نمایشگاه نشدیم؛ به آینده روابط ایران و ارمنستان در زمینه نمایشگاهی و اقتصادی بسیار خوش بین هستم و در آینده وارد جزئیات خواهیم شد. 

 سفیر جمهوری ارمنستان در ایران ضمن اشاره به تعاملات گذشته، افزود: در سال گذشته نمایشگاهی در ایران برگزار شد که نزدیک صد شرکت از ارمنستان شرکت کردند. برخی فعالیت های اقتصادی در ارمنستان پیشرفته هستند و می توانند در نمایشگاه های ایران شرکت کنند تا بتوانند اقتصاد ارمنستان را در ایران به نمایش بگذارند. 

وی در پایان گفت: دو کشور دوست و همسایه هستیم که برنامه های مشترک در دست اقدام داریم. خوشبینم تا روابط ایران و ارمنستان بیشتر شود و ایران آماده باشد که در آینده ما را بپذیرد. 

انتهای پیام/

نظر شما