شناسهٔ خبر: 17550745 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: آناج | لینک خبر

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی؛

در دوره چهارم برخی از کاندیداهای شورا با توسل به نمایندگان صلاحیت گرفتند/ عده‌ای با بی‌دقتی در امر گزینش، حیثیت تبریز را خدشه‌دار کردند

آیت الله شبستری گفت: در زمان بررسی صلاحیت‌ کاندیداهای دوره چهارم شورا، برخی با توسل به نمایندگان، بدون بررسی لازم صلاحیت گرفتند و همان‌ها رأی آوردند و وضعیت أسف‌باری را خلق کردند.

صاحب‌خبر -

 به گزارش آناج، آیت الله محسن مجتهدشبستری بعد از ظهر امروز در دیدار جمعی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در گزینش افراد، رضایت پروردگار و مر قانون، باید معیار قرار داده شود، اظهار کرد: باید از ورود افراد ناشایست به شورای شهر جلوگیری شود.

امام جمعه تبریز با تاکید معیارهای انتخاب فرد شایسته در انتخابات، ابراز داشت: حفیظ و علیم بودن اشاره به فردی دارد که متعهد و کاردان است و اگر در انتخابات اعم از شورا، مجلس و سایر معیار این باشد، قطعاً افراد شایسته انتخاب می‌شوند.

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه وظیفه اصلی شورای شهر انتخاب شهردار است، عنوان کرد: در کشور ما شورای شهر و روستا یک مسئله‌ای است که در قانون اساسی آمده ولی در حد اهمیت مجلس شورای اسلامی نیست، مابقی مسائل هم فوری و ضروری نیست.

آیت الله شبستری با بیان اینکه در دوره‌های گذشته شاهد بودیم افرادی با توسل به یکی از نمایندگان، بدون بررسی و تحقیق آن نماینده، تایید و وارد شورای شهر می‌شدند تشریح کرد: در این راستا وضعیت اسفباری به وجود آمد و با مطرح شدن در صدا و سیمای سراسری به حیثیت تبریز خدشه وارد شد و این نشانگر آن است که در گزینش و تایید صلاحیت افراد دقت کافی نشده بود و افرادی که صلاحیت نداشتند به هر دلیلی کاندیدا شده و رأی آورده بودند.

امام جمعه تبریز با اشاره به اینکه فردی که وارد شورای شهر می‌شود باید از اوضاع فعلی جامعه خبر داشته باشد، اظهار داشت: اطلاع داشتن از وضعیت اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی و وضعیت شهر برای کاندیداها واجب است.

رئیس شورای عالی مجمع جهانی اهل بیت(ع) گفت: یکی از شاخصه‌ها مهم افراد ولایت مداری و پایبند بودن به انقلاب است، ابراز داشت: افراد علاوه بر دیانت و پاک دستی باید ولایت مدار و انقلابی باشند و در مسیر انقلاب و امام (ره) و فرامین مقام معظم رهبری حرکت کنند، اگر حرکت برای خدا باشد و با اخلاص پیش روید، خداوند هم به شما کمک می‌کند.

نظر شما