شناسهٔ خبر: 17549717 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

115 نوزاد در شهرستان درمیان سنجش شنوایی شدند

بیرجند - ایرنا - مدیر بهزیستی درمیان گفت: در 9 ماهه گذشته 115 نوزاد تازه متولد شده شهرستان، غربالگری شنوایی شدند که از این تعداد 2 نوزاد دارای اختلال شنوایی بودند.

صاحب‌خبر -

علیرضا قربان زاده روز یکشنبه در آغاز طرح غربالگری شنوایی نوزادان شهرستان به صورت صد درصدی، افزود: سال گذشته 97 درصد نوزادان شهرستان غربالگری شنوایی شده اند.
وی بیان کرد: با امضای تفاهم نامه ای با اداره ثبت احوال شهرستان، مقرر شده تا زمانی که نوزادان سنجش شنوایی نشده اند، برای آنان شناسنامه صادر نشود.
وی ادامه داد: این تفاهم نامه باعث پوشش 100 درصدی طرح غربالگری شنوایی نوزادان می شود.
به گفته وی در روستای نوغاب شهرستان نرخ معلولیت بسیار بالاست که بیشتر معلولان مشکل شنوایی دارند، اجرای موفق طرح غربالگری شنوایی در شناسایی و درمان به موقع کودکان دارای اختلال موثر است.
به گزارش ایرنا، قربان زاده با اشاره به اینکه از ابتدای امسال 2 هزار و 650 کودک سه تا 6 سال شهرستان سنجش بینایی شده اند، گفت: از این تعداد 164 کودک دارای اختلال شنوایی شناسایی شده اند.
وی یادآور شد: تا پایان سال جاری باید 600 کودک دیگر سنجش بینایی شوند.
شهرستان درمیان با وسعت پنج هزار و 797 کیلومتر مربع از شمال به شهرستان قاینات از جنوب به شهرستان سربیشه و از غرب به شهرستان بیرجند و شرق به طول 70 کیلومتر با افغانستان مرز مشترک دارد.
شهر اسدیه مرکز شهرستان مرزی درمیان در 105 کیلومتری شرق بیرجند قرار دارد.
برای دریافت لحظه به لحظه اخبار خراسان جنوبی به کانال تلگرامی irnabirjand@ ملحق شوید.
*7556 *6054 *خبرنگار- حکیمه مصطفایی*انتشار دهنده- مریم پنجابی*

انتهای پیام /*

نظر شما