شناسهٔ خبر: 17549007 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

فردا؛ جلسه مشترک هیات مرکزی نظارت بر انتخابات شوراها برای بررسی انتخابات الکترونیکی

خانه ملت

رئیس کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور با بیان اینکه در جلسه فردا، وزارت کشور و شورای نگهبان نیز حضور دارند، بیان کرد: هیات مرکزی نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا برگزاری انتخابات الکترونیکی به صورت الکترونیکی را مورد بحث و بررسی قرار می‌دهد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، محمدجواد کولیوند در خصوص جلسه مشترک هیات نظارت بر انتخابات شوراها که فردا برگزار می‌شود، اظهار داشت: در این جلسه پیرامون برگزاری انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا به صورت الکترونیکی بحث و تبادل نظر خواهیم داشت.

نماینده مردم کرج در مجلس با بیان اینکه در جلسه فردا، وزارت کشور و شورای نگهبان نیز حضور دارند، بیان کرد: هیات مرکزی نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا برگزاری انتخابات الکترونیکی به صورت الکترونیکی را مورد بحث و بررسی قرار می دهد و اطلاعی از موضوعات مورد نظر وزارت کشور و شورای نگهبان نداریم.

رئیس کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور در مجلس در خصوص لایحه جامع نظام انتخابات، ادامه داد: دولت هنوز لایحه را به مجلس شورای اسلامی ارائه نکرده است.

کولیوند با بیان اینکه اصلاح طرحی را در کمیسیون شوراها انجام داده‌ایم که در دستور کار مجلس شورای اسلامی قرار گرفته است، متذکر شد: از جمله جزئیات این طرح، تجمیع هیات‌های اجرائی انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای شهر و روستا می‌باشد که بر طبق آن، مامورین سر صندوق‌ها یکی می‌شوند.

وی با بیان اینکه روز شمار انتخابات بر اساس این طرح تغییر می یابد، افزود: زمان ثبت نام انتخابات شوراها از 30 اسفند به 23 اسفند تغییر می‌یابد و زمان تبلیغات هر دو انتخابات شوراها و ریاست جمهوری نیز همزمان می شود بعلاوه اینکه ناظرین سر صندوق ها نیز یکی می شوند.

عضو هیات مرکزی نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا گفت: پیش بینی ما این است که این طرح در صحن علنی مجلس شورای اسلامی رای می آورد، زیرا در روند انتخابات اشکالاتی رخ می دهد.

انتهای پیام

نظر شما