شناسهٔ خبر: 17548751 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

تکمیل زنجیره تولید تا عرضه گوشت بوقلمون در خمین ضروریست

خمین - ایرنا - رئیس شبکه دامپزشکی خمین گفت: تکمیل زنجیره تولید تا هرضه گوشت بوقلمون به عنوان یکی از کانون های اقتصاد مولد در خمین ضروریست.

صاحب‌خبر -

علی اصغر حمزه لویی روز یکشنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: پنج واحد پرورش بوقلمون در این شهرستان فعال است که ظرفیت پرورش این واحدها در هر دوره 20 هزار قطعه با توان تولید 200 تن است.
وی گفت: سالانه 600 تن گوشت بوقلمون در واحدهای پرواربندی این شهرستان تولید می شود و هر دوره پرورش این طیور چهار ماه است.
رئیس شبکه دامپزشکی خمین خاطرنشان کرد: در واحدهای پرورش بوقلمون این شهرستان 20 فرصت اشتغال مستقیم و 50 فرصت غیر مستقیم ایجاد شده است که ظرفیت توسعه آن نیز وجود دارد.
حمزه لویی افزود: نبود واحد کشتارگاهی و مراکز بسته بندی گوشت بوقلمون از حلقه های مفقوده در زنجیره تولید تا عرضه گوشت بوقلمون در این شهرستان است.
وی گفت: بوقلمون پرورشی این شهرستان به کشتارگاه های استان اصفهان و قم ارسال می شود و از این استان ها با بسته بندی مناسب به مناطق اطراف عرضه می شود.
رئیس شبکه دامپزشکی خمین گفت: مصرف گوشت بوقلمون به دلیل خواص آن و تاثیر در ارتقاء سطح سلامت نیازمند فرهنگ سازی است.
حمزه لویی گفت: گوشت بوقلون کلسترول خون را کاهش داده و آرامش و سرحالی ایجاد می‏کند و ضمن جلوگیری از سرطان ، سیستم ایمنی را تقویت می‏کند.
حمزه لویی اضافه کرد: فسفر موجود در بوقلمون چهار برابر میگو است این در حالی است که 80 درصدعامل تشکیل کلسیم در استخوان های بدن فسفر است.
وی اظهار داشت: در بوقلمون مقدار زیادی امگا 3 وجود دارد که باعث باز شدن مجاری عروق بدن و پایین آورنده کلسترول می شود و از بیماری های مزمن جلوگیری می کند.
رئیس شبکه دامپزشکی خمین گفت: در خمین 125 واحد پرورش طیور فعال است که هشت واحد مرغداری به صورت غیر مجاز اقدام به جوجه ریزی کرده بود شناسایی و به مراجع قضایی معرفی شدند تا نسبت به تمدید پروانه بهره برداری اقدام کنند.
حمزه لویی گفت: در راستای پیشگیری از احتمال آلودگی واحدهای تولیدی خمین به آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان اقدامات پیشگیرانه ای در سطح این شهرستان انجام شده است.
وی افزود: تاکنون مورد مشکوکی از این بیماری آنفلوآنزا فوق حاد پرندگان در خمین مشاهده نشده است.
شهرستان خمین از توابع استان مرکزی است که در تولید گوشت سفید مرغ رتبه دوم استان را دارد.
7277/ 6013/خبرنگار: افسانه آروند***انتشار دهنده:مژگان حیدری

نظر شما