شناسهٔ خبر: 17548741 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

چهل سال بعد

از صدور بیانیه توسط پارازیت‌ها تا رسیدن جایزه اسکار به گریمور سریال کیمیا!

ایلنا: سخنگوی بانک مرکزی در کنفرانس خبری‌اش از تصمیم‌های جدید این بانک برای دریافت وام‌های درشتی که توسط بعضی دانه درشت‌ها دریافت شده ولی حاضر به پس دادنش نیستند، خبر داد. این سخنگو، استفاده از شَر خر، سه درصد جایزه خوش‌حسابی، قرعه‌کشی بیست دستگاه آبمیوه‌گیری پارس خزر و شش بلیت رایگان شهربازی را از جمله سیاست‌های تشویقی و تنبیهی بانک مرکزی برای پس گرفتن این وام‌ها اعلام کرد!

صاحب‌خبر -

به گزارش ایلنا به نقل از روزنامه قانون، روزنامه کیهان در گزارشی اعلام کرد سفره مردم این قدر کوچک شده که در آن، حتی یک ظرف کوچک سالاد شیرازی هم پیدا نمی‌شود! این روزنامه در ادامه، کوچک‌تر شدن سفره مردم در چهل سال گذشته را از عملکرد دولت‌های اصلاح‌طلب دانست و از مردم خواست نسبت به کوچک شدن سفره‌شان بی‌تفاوت نباشند! این در حالی است که از چهل سال قبل به این طرف، ایرانیان کم‌کم استفاده از سفره را کنار گذاشتند و سر میز غذا می‌خورند و چیزی که روزنامه کیهان به عنوان سفره بررسی کرده بوده، پوست شکلاتی بوده که مدیرمسئول این روزنامه محتویات آن را خورده و پوستش را روی میز تحریریه رها کرده بوده!

امواج و پارازیت‌های موجود در هوا با صدور بیانیه‌ای اعلام کردند آلودگی هوا به حدی زیاد شده که برای سلامتی آن‌ها به شدت خطرناک است و امواج و پارازیت‌ها، عمرشان در این هوای آلوده، کمتر از عمر یخ در وسط بیابان است. به همین خاطر، آن‌ها عمری نمی‌کنند که حالا بخواهند برای سلامتی کسی مفید باشند یا مضر! در پایان این بیانیه آمده است که: «همین قدر بگوییم که در طول تنظیم همین چهار خط بیانیه، بیش از هفت پارازیتِ دست به قلم و فرهنگی، به دلیل آلودگی هوا از میان ما رخت بر بستند! فاتحه... ».

سخنگوی بانک مرکزی در کنفرانس خبری‌اش از تصمیم‌های جدید این بانک برای دریافت وام‌های درشتی که توسط بعضی دانه درشت‌ها دریافت شده ولی حاضر به پس دادنش نیستند، خبر داد. این سخنگو، استفاده از شَر خر، سه درصد جایزه خوش‌حسابی، قرعه‌کشی بیست دستگاه آبمیوه‌گیری پارس خزر و شش بلیت رایگان شهربازی را از جمله سیاست‌های تشویقی و تنبیهی بانک مرکزی برای پس گرفتن این وام‌ها اعلام کرد! سخنگوی بانک مرکزی در پاسخ به این سوال یک خبرنگار که: «پس چرا برای پرداخت وام‌های کوچک این قدر سختگیری می‌شود؟!» گفت: «شما روت میشه به یه مشتریِ بانک که با چرخ‌بال میاد وامش رو بگیره، بگی فیش حقوقی و سند بیاره؟! روت میشه، بیا رییس دایره پرداختِ وام‌های بانکی شو!»

پس از چهل و اندی سال، سرانجام جایزه اسکار بهترین گریم، به گریمور سریال کیمیا تعلق گرفت و هیات داورانِ این بخش از جایزه اسکار، از گریمور این سریال به خاطر چهل سال بی‌توجهی به هنر والایش رسما عذرخواهی کردند. در بیانیه هیات داوران آمده است: «باید چهل سال می‌گذشت و مردم و ما می‌دیدیم که حتی دست روزگار هم نتوانست خانم مهراوه شریفی‌نیا را به اندازه حتی یک چین روی پیشانی پیرتر کند، آن وقت شما با مهارتی مثال‌زدنی، حداقل توانستید در بخش‌های پایانیِ این سریال، او را چند ماهی از سن واقعی‌اش پیرتر نشان دهید! دست مریزاد پهلوان، خدا قوت دلاور!»

برچسب‌ها:

نظر شما