شناسهٔ خبر: 17548739 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

تمجید ترامپ از روند دیدارش با اعضای سیا

تهران – ایرنا – دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا روز یکشنبه در توییت جدیدی ضمن تعریف و تمجید از روند دیدارش از مقر سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا)، نشست با مقام های این سازمان را خوب ارزیابی کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، ترامپ روز شنبه و در نخستین روز کاری اش از مقر سیا دیدن کرد و در حالی که در برابر دیوار یادبود و ماموران این سازمان قرار گرفت، از رسانه های آمریکایی انتقاد کرد.
به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، ترامپ در مقابل دیوار یادبود سیا، به مقام های اطلاعاتی آمریکا اطمینان داد که از آنها حمایت می کند.
وی هیچ اشاره ای به انتقادهای مکررش از دستگاه های اطلاعاتی آمریکا پس از انتخابات نداشت.
دستگاه های اطلاعاتی آمریکا پیشتر اعلام کرده بودند که روسیه برای کمک به پیروزی ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری ایالات متحده،‌ در این رقابت مداخله کرده است.
تصمیم ترامپ برای ملاقات از مقر سیا بلافاصله پس از به قدرت رسیدن، تلاشی برای رقم زدن فصل جدیدی با دستگاه های اطلاعاتی آمریکا تلقی می شود.
وی در زمان حاضر به این نهادها برای دریافت رهنمودهای لازم به هنگام اتخاذ تصمیمات مهم در زمینه امنیت ملی آمریکا نیاز دارد.
ترامپ در جریان دیدار با مقام های ارشد سیا، تهدید تروریسم را در سطحی بی سابقه توصیف کرد و گفت که آمریکا در روند مقابله با تروریسم، خویشتندار بوده است.
نشست ترامپ با مقام های سیا در حالی برگزار شد که میلیون ها نفر در واشنگتن و دیگر شهرهای بزرگ دنیا علیه رئیس جمهوری جدید آمریکا تظاهرات کردند.
ترامپ در جریان بازدید از سیا بدون ارائه مدرک و سند، مدعی شد که جمعیت حاضر در مراسم تحلیف وی بالغ بر یک میلیون نفر بوده است.
وی همچنین امروز در یکی از توییت های خود به تعداد افرادی که مراسم تحلیف اش را از تلویزیون تماشا کردند،‌ اشاره داشت و گفت که 31 میلیون نفر این مراسم را دیدند که 11 میلیون نفر بیش از تعدادی بود که چهار سال پیش مراسم تحلیف رئیس جمهوری سابق آمریکا را دیده بودند.
این در حالی است که مراسم تحلیف ترامپ تحت الشعاع گزارش هایی قرار گرفت مبنی بر اینکه سیا و دیگر نهادهای فدرال آمریکا سرگرم بررسی مساله مداخله روسیه در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا به نمایندگی از ترامپ هستند. این تحقیقات، احتمال کمک های مخفیانه مالی کرملین به ترامپ را در بر می گیرد.
اروپام**9109**1908
مترجم: نیره مجیدی راد* انتشار دهنده : افشار دارابی

انتهای پیام /*

نظر شما