شناسهٔ خبر: 17548697 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس:

ارتقا ظرفیت کشاورزی خوزستان نیازمند تولید محصولات ارگانیک است

R41468/P1357/S6,57/CT11

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی گفت: برای اینکه بتوانیم ظرفیت بزرگی که از نظر کشاورزی در خوزستان وجود دارد استفاده کنیم باید به سمت تولیدات ارگانیک کشاورزی برویم.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اهواز، راضی نوری امروز در نشست معرفی دستاورد علمی منحصر به فرد تولید کودهای مایع و جامد کاملا ارگانیک اظهار داشت: برای اینکه بتوانیم ظرفیت بزرگی که از نظر کشاورزی در خوزستان وجود دارد استفاده کنیم باید به سمت تولیدات ارگانیک کشاورزی برویم.

وی افزود: استفاده از کودهای شیمیایی و سموم سبب بروز بسیاری از بیماری‌ها می‌شود و در برخی مواقع امکان دارد که از جاهایی محصولات تراریخته‌ای را تحت عنوان سم برای ما بفرستند که در واقع همان بیوتروریسم است. در این روش محصولی را  تحت عنوان کود شیمیایی در اختیار مصرف کننده می‌گذارند که در نهایت  سبب ایجاد مشکلات در محصولات کشاورزی، تهدید سلامت فرد و جامعه می‌شود.

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه حمایت از بخش کشاورزی وظیفه ما است و در هر کجا که بتوانیم حمایت می‌کنیم گفت: یکی از دغدغه‌های مقام معظم رهبری به ویژه در مسئله اقتصاد مقاومتی حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان است. موسسات و مراکز تحقیقاتی هستند که پژوهش‌های محققان را تا سقف حمایت می‌کنند اما وظیفه ما است که در کمیسیون کشاورزی و مجموعه مسئولان استان از هر کار علمی به ویژه شرکت‌های دانش‌بنیان که در برنامه 5 ساله توسعه ششم تاکید خاصی نسبت به آن‌ها شده حمایت کنیم.

وی افزود: اگر طرح الهام جعفرزاده به ثبت رسید و توانستند شرکت دانش‌بنیانی را تحت عنوان تحقیق راه‌اندازی کنند می‌توان این کود را جایگزین سایر کودهای شیمیایی کرد.

نوری با اشاره به سودجویان حوزه کشاورزی گفت: متاسفانه شرکت‌هایی تحت عنوان ورمی کمپوست وارد بازار شدند که فقط پول مردم را بالا کشیدند و مردم را با مشکل مواجه کردند اما به طور یقین مجموعه مسئولان استان خوزستان حمایت می‌کنند و در غیر این صورت ما به عنوان نماینده مردم از مسئولان استان  می‌خواهیم که حمایت‌های لازم را انجام دهند.

انتهای پیام/

نظر شما